• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

بی‌آبی، بحرانی‌ست که هنوز جدی گرفته نمی‌شود

  • کد خبر : 32551
  • 03 فروردین 1401 - 13:55
بی‌آبی، بحرانی‌ست که هنوز جدی گرفته نمی‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در پیامی به مناسبت دوم فروردین ماه روز جهانی آب، از آب به عنوان عنصری ناب و زندگی‌بخش یاد کرد و گفت: بی‌آبی، بحرانی‌ست که هنوز جدی گرفته نمی‌شود.

به گزارش سحاب پرس، متن پیام به شرح ذیل است:

۲۲ مارس مقارن با دوم فروردین ماه هر سال، روز جهانی آب نامیده شده است،این رویداد سالانه به مسائل جهانی پیرامون دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی می‌پردازد و کل مسائل مربوط به این عنصر زندگی‌بخش را که بر حیات کره زمین تأثیر می‌گذارد، مورد توجه قرار می‌دهد.

نام‌گذاری این روز به عنوان روز جهانی آب از سوی سازمان ملل، نشان دهنده ارزش و اهمیت آب در ابعاد مختلف زندگی بشری و بهانه‌ای برای گرامیداشت مهم‌ترین سرچشمه حیات بر روی کره زمین است.

شعار ۲۰۲۲ سازمان ملل، آبهای‌زیرزمینی، مرئی شدن نامرئی انتخاب شده است که بیانگر اهمیت و توجه ویژه به نقش حیاتی منابع زیرزمینی و تأکید بر استفاده بهینه‌تر و پایدارتر از این گنج پنهان است.

در شرایطی که با تقاضای روزافزون آب مواجه هستیم و این منبع آبی حتی مجال تجدید شدن ندارد، پیامدهای بلندمدت استفاده بی‌رویه از این منبع حیاتی جدی گرفته نمی‌شود.استفاده بی‌رویه و بیش از حد از منابع آب‌های زیرزمینی به تقلیل هرچه سریع‌تر و بیش‌تر این منابع منجر می‌شود.

ایران جزء کشورهای کم‌آب، خشک و دارای منابع آب محدود است، کشوری که بیش از ۸۵ درصد مساحت آن خشک و نیمه خشک است و متأثر از تغییرات اقلیمی، هم از خشکسالی و هم از سیلاب آسیب میبیند. در نتیجه شرایط ایجاب می‌کند برای حفظ این گنج پنهان بیش از پیش تلاش کنیم و این میسر نمی‌شود مگر با همکاری و عزم همگانی.

بی‌آبی، بحرانی‌ست که هنوز جدی گرفته نمی‌شود و شتاب گرفتن گرمایش زمین این مشکل را روز به روز تشدید می‌کند، هدر دادن منابع فعلی آب، به معنی محروم کردن نسل‌های بعدی از این موهبت الهی است. آب را برای آیندگان حفظ کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32551

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.