• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس :

اولویت ساخت مسکن برای کارکنان دولت با دستگاه‌هایی است که زمین دراختیار بگذارند

  • کد خبر : 32505
  • 28 اسفند 1400 - 10:05
اولویت ساخت مسکن برای کارکنان دولت با دستگاه‌هایی است که زمین دراختیار بگذارند
عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس خواستار مشارکت بیشتر دستگاهها و سازمان ها برای شتاب در طرح جهش مسکن شد و افزود: دستگاه‌هایی که اراضی برای ساخت مسکن در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند، اولویت ساخت مسکن در این اراضی با خود کارکنان آن دستگاه است.

مهندس زمانی روز شنبه بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت های قانونی برای اجرای طرح جهش مسکن و نهضت ملی مسکن در استان فارس تاکید کرد و گفت:  دولت سیزدهم متعهد شده است که ظرف چهارسال، ۴ میلیون مسکن برای متقاضیان احداث کند ،استان فارس در اجرای این طرح پیشقدم و پیشتاز است و در برخی از شهرهای این استان طرح نهضت ملی مسکن پرشتاب و پرتوان آغاز شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه بخشی از این مسکن‌ها مربوط به آموزش و پرورش و فرهنگیان است ادامه داد :  با اقدامات انجام شده مشکل تامین زمین مسکن فرهنگیان در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن  در سراسر استان  فارس حل خواهد شد.

زمانی همچنین با بیان اینکه در شهرهای زیر ۱۰۰  هزار نفر جمعیت متولی کار ساخت مسکن شهری بنیاد مسکن است  گفت:  در فارس بیش از ۱۱۷  شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد و طرح ملی مسکن در بیش از ۸۰ شهر کلید خورده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: در مراکز استان ها تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان برای ساخت مسکن شهری داده می‌شود و در شهرهای یک میلیون نفری این رقم به ۳۵۰ میلیون تومان می‌رسد. در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها نیز تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی به ساخت مسکن اعطا می‌شود.

زمانی ، افزود: بنیاد این آمادگی را دارد که قطعه زمین‌هایی را برای ساخت مسکن  فرهنگیان به صورت ویلایی در چهار واحد تخصیص دهد تا روند ساخت را فرهنگیان خودشان دنبال کنند. این طرح به مشارکت بیشتر و شتاب در ساخت مسکن فرهنگیان کمک می کند .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه با اشاره به پیشرفت های طرح نهضت ملی مسکن در این استان یاد آور شد : تا کنون ۱۷۷ هزار و ۷۴۱ متقاضی نهضت ملی مسکن در فارس و جنوب این استان نام نویسی کرده اند ، نهضت ملی مسکن پرتوان و پرشتاب در این استان ادامه دارد  و از پیشرفت های خوبی برخوردار شده است.

زمانی با تبریک سال نو و ابراز امیدواری برای شتاب دوچندان طرح نهضت ملی مسکن در سال جدید خاطر نشان کرد : ۱۴۸ هزار و ۵۵۷ تقاضا در این طرح در محدوده شهرهای شمال و شرق و غرب استان فارس و زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان و ۲۹ هزار و ۱۸۴ تقاضا در محدوده شهرهای جنوب استان و در حوزه مسوولیت اداره کل راه و شهرسازی لارستان به ثبت رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تاکید بر اینکه استقبال متقاضیان از طرح نهضت ملی مسکن در فارس کم نظیر و قابل توجه است گفت: بسیاری از شاخص های اجرای این طرح به ویژه در شهرستان های جنوبی استان در سطح کشور مثال زدنی و بی نظیر است.

مهندس زمانی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرها به زیر سقف رسیده و در برخی شهرها نیز در مرحله فونداسیون و زیر ساخت است افزود: از جمله این شاخص های قابل توجه در طرح نهضت ملی مسکن در فارس ، واریز ۲هزار و ۶۱۳ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال آورده متقاضیان است که پشتوانه قابل اطمینانی برای تداوم کار ساخت مسکن ملی قلمداد می شود ، بیش از ۴ هزار و ۳۵۰ متقاضی در این طرح هر کدام بیش از ۴۰۰ میلیون ریال واریز وجه آورده کرده اند که در مقایسه با شاخص های کشوری کم نظیر است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تفکیک مبلغ آورده در شمال و جنوب استان فارس ادامه داد : مبلغ آورده متقاضیان طرح مسکن ملی در جنوب فارس فراتر از کل استان فارس بطوریکه یک هزار و ۷۷۱ میلیارد و ۵۲۱ میلیون ریال از این میزان آورده در شهرستان های جنوب فارس به ثبت رسیده است.

مهندس زمانی با بیان اینکه تا کنون طرح نهضت ملی مسکن در ۸۱ شهر استان فارس کلید خورده و آغاز شده است افزود: از این تعداد ۵۶ شهر در مناطق حوزه مسوولیت راه و شهرسازی فارس و ۲۵ شهر در حوزه مسوولیت راه و شهرسازی لارستان قرار دارند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32505

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.