• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
معاون درمان دانشگاه همزمان با روز جهانی کلیه هشدار داد:

روزانه ۳ تا ۴ نفر از جمعیت استان فارس به نارسایی مزمن کلیوی مبتلا شده که نیازمند دیالیز یا پیوند کلیه می شوند

  • کد خبر : 32154
  • 19 اسفند 1400 - 14:15
روزانه ۳ تا ۴ نفر از جمعیت استان فارس به نارسایی مزمن کلیوی مبتلا شده که نیازمند دیالیز یا پیوند کلیه می شوند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همزمان با فرا رسیدن روز جهانی کلیه، از ابتلای روزانه ۳ تا ۴ نفر از جمعیت استان به نارسایی مزمن کلیوی خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» هدف اصلی از نام گذاری روز جهانی کلیه را افزایش آگاهی عموم مردم درباره بیماری های مزمن کلیه و خطرات و عوارض جدی این بیماری و بیماری های ناشی از آن دانست.

او افزود: با وجودی که سالانه افراد بی شماری در سراسر جهان به بیماری های کلیوی مبتلا می شوند، اما هنوز بسیاری از مردم درباره این بیماری اطلاعات مفید و ضروری ندارند، در واقع این بیماری زمانی نمود پیدا می کند که عملکرد کلیه ها کاهش یافته و یا متوقف می شود و در این مرحله نیز بیماری خیلی پیشرفت کرده است.

دکتر شریفی ادامه داد: با توجه به برتری پیشگیری بر درمان، کنترل فشارخون، کنترل قندخون، انجام آزمایش های دوره ای، اصلاح الگوی تغذیه و قطع مواد غذایی زیان آور، ورزش، کنترل استرس و اصلاح سبک زندگی در جلوگیری از ابتلا به بیماری های کلیوی اهمیت بسیاری دارد.

معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۲ هزار و ۲۱۲ بیمار دیالیز خونی و ۱۱۰ بیمار دیالیز صفاقی، در مراکز دیالیز دانشگاهی و غیر دانشگاهی استان در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

این مقام مسوول در دانشگاه اعلام کرد: بیمارانی که به تشخیص پزشک معالج خود مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی هستند و نیاز به یکی از روش های جایگزین دارند، بیمار خاص محسوب شده و پس از تاییدیه سازمان های بیمه گر، می توانند از خدمات اداره بیماران خاص و حمایت از بیماران کلیوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهره مند شوند.

رایگان شدن هزینه دیالیز، مساعدت در هزینه خدمات پاراکلینیکی و خدمات بستری، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بیماران، راه اندازی و توسعه بخش های همودیالیز، دیالیز و دیالیز صفاقی در سطح استان تنها بخشی از خدمات اداره بیماران خاص و حمایت از بیماران کلیوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد.

به گفته دکتر شریفی، پیشگیری همواره بر درمان تقدم داشته و بسیاری از نارسایی های کلیوی را با اقدام پیشگیرانه و به موقع می توان تحت کنترل قرار داد یا فرآیند پیشرفت بیماری را کاهش داد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32154

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.