• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2
رئیس کل دادگستری فارس:

کلیه خدمات قضایی در ایام نوروز در قالب واحد های کشیک به مراجعان ارائه می شود

  • کد خبر : 32139
  • 20 اسفند 1400 - 12:55
کلیه خدمات قضایی در ایام نوروز در قالب واحد های کشیک  به مراجعان ارائه می شود
در سفر یک روزه مسئولان ارشد قضایی استان فارس به شهرستان فسا رئیس کل دادگستری فارس، دادگاه عمومی بخش ششده و قره بلاغ این شهرستان را افتتاح و از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی قضایی به مردم در ایام پایانی سال در حوزه قضايي فسا قرار گرفت.

به گزارش سحاب پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در مراسم افتتاح دادگاه عمومی بخش ششده و قره بلاغ شهرستان فسا با بیان اینکه توسعه و گسترش خدمت رسانی در همه حوزه ها از برکت خون شهداء و امنیت پایداری است که شهداء با نثار خون خود به مردم هدیه کرده اند گفت: با خدمت صادقانه ، شبانه روزی و بی منت به مردم است که می توانیم در عمل از دستاورد های انقلاب و خون شهداء صیانت و پاسداری کنیم .

وی در جمع مردم و مسئولان شهرستان فسا و بخش ششده و قره بلاغ با تقدیر از همت مردم ، مسئولان و بخصوص خیرّین در تأسیس دادگاه عمومی این بخش گفت: افتتاح دادگاه نباید بهانه ای برای تشکیل پرونده و افزایش دعاوی حقوقی و کیفری شود بلکه همچنان مردم منطقه تلاش کنند اختلافات را در شورای حل اختلاف ، مؤسسات داوری و سایر نهادهای شبهه قضایی حل و فصل نمایند.

رئیس شورای قضایی استان با تأکید بر اینکه دادگاه یک نهاد بی طرف ، مستقل و غیر سیاسی است خاطر نشان ساخت: این موضوع نافی تعامل با نهادها و سازمان های دیگر در راستای اجرای بهتر قانون ، توسعه امنیت و خدمت رسانی به مردم نیست .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به رئیس دادگاه عمومی این بخش ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و صیانت از سلامت دستگاه قضایی تأکید کرد: در حوزه امنیت با سایر نهادها بخصوص کمیته امنیتی بخش و شورای تأمین شهرستان تعامل سازنده ای را برقرار نماید.

رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیرساخت های مناسب ارتباطات الکترونیکی در کلیه حوزه های قضایی استان و فراهم بودن برگزاری جلسات رسیدگی غیر حضوری و دادرسی های بدون کاغذ بیان داشت: از ابتدای شکل گیری دادگاه در این بخش تلاش کنید مبنای ارائه خدمات قضایی را بر استفاده از امکانات الکترونیکی پایه گذاری کنید تا استفاده از این امکانات به یک فرهنگ و روند معمول تبدیل شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه به موضوع تصرفات غیر قانونی اراضی و منابع طبیعی و حفر چاه های غیر مجاز اشاره کرد و با بیان اینکه اراضی ملی و منابع طبیعی امانتی است که امروز باید از آن صیانت نماییم و در قبال نسل آینده مسئول هستیم گفت: موضوع حفاظت از منابع ملی و پیشگیری از تعرضات بخصوص در ایام پایانی سال باید یکی از اولویت های مهم در شهرستان فسا و کلیه حوزه های قضایی سراسر استان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی صیانت از حقوق عامه را دیگر اولویت دستگاه قضایی استان خواند و ضمن تقدیر از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص ورود قاطع به موضوع دپوی خودرو در سایت شرکت ایران خودرو در شیراز گفت: این اقدام دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نمونه ای از استفاده از ظرفیت های قانونی در راستای صیانت از حقوق عامه است و لازم است دادستان ها در شهرستان ها و روسای دادگاه های عمومی بخش از ابزار های قانونی در اختیار خود در راستای صیانت از حقوق عامه مردم به بهترین نحو استفاده نمایند.

وی همچنین از مدیران کل سازمان های وابسته به قوه قضائیه در استان خواست تا پس از تأسیس دادگاه در بخش ششده و قره بلاغ سایر خدمات مرتبط با دادگاه را در این بخش مستقر نمایند تا از رفت و آمد های غیر ضروری مردم به شهرستان یا مرکز استان جلوگیری گردد.

رئیس شورای قضایی استان در پایان با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی ارائه هیچ یک از خدمات قضایی در استان تعطیل نخواهد بود گفت: کلیه خدمات قضایی ضروری در ایام تعطیلات سال جدید در قالب واحد های کشیک در دادسرا ها و دادگاه های سراسر استان به مراجعان ارائه خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم قاضی ارسلان خادمی به عنوان اولین رئیس حوزه قضایی بخش ششده و قره بلاغ معرفی گردید و همچنین با استفاده از تأسیسات قانونی و کمک خیرین و ستاد دیه استان ۱۸ زندانی از زندان شهرستان فسا آزاد شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32139

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.