• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۵  اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31645
  • 05 اسفند 1400 - 13:19
اخبار پلیس فارس – ۵  اسفند ماه  ۱۴۰۰

کشف ۲ تن مواد مخدر در فارس فرمانده انتظامی استان از کشف ۲ تن مواد مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد. سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی طی ۴۸ ساعت گذشته، تردد […]

کشف ۲ تن مواد مخدر در فارس

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲ تن مواد مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی طی ۴۸ ساعت گذشته، تردد قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی را رصد و مورد شناسایی قرار دادند.

وی تصریح کرد: در این خصوص و طی ۴ عملیات جداگانه، ۹ دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف و در بازرسی از آن ها ۲ تن انواع مواد مخدر از نوع تریاک، هروئین، حشیش و مرفین کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه این مواد مخدر عمدتا در شهرستان های “لامرد” و “نی‌ریز” کشف شده است، گفت: در این خصوص ۱۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار حبیبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴ تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

دستگیری عامل اغفال بانوان در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: در پی وصول ۴ فقره پرونده با موضوع اغفال و آزار و اذیت بانوان در حوزه سطح شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار حبیبی افزود: در این راستا با اقدامات شبانه روزی و اطلاعاتی پلیس، متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه اسلحه شکاری، یک قبضه سلاح سرد و یک اسپری فلفل کشف شد.

وی با بیان اینکه این متهم با استفاده از یک دستگاه خودرو پراید تحت عنوان مسافرکش، بانوان را سوار و با تهدید اسلحه، پس از اغفال،  اقدام به آزار و اذیت آن ها می کرده است، گفت: در سوابق این متهم، مواردی همچون حمل مواد مخدر و نزاع و درگیری نیز دیده می شود.

هشدار فرمانده انتظامی استان فارس به اراذل و اوباش

سردار حبیبی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۳۰۵ اراذل و اوباش توسط مأموران انتظامی استان فارس در یازده ماهه سال جاری، تصریح کرد:  پلیس حافظ جان، مال و نوامیس مردم است و افراد اراذل و اوباش بدانند که با برخورد سخت و قاطعانه مأموران انتظامی مواجه خواهند شد.

انهدام ۱۳ باند قاچاق سلاح در استان فارس و دستگیری یک هزار و ۵۳۷ قاچاقچی و حاملان سلاح در این خصوص طی یازده ماهه سال جاری، از دیگر موارد مهمی بود که فرمانده انتظامی استان فارس آن ها را رسانه‌ای کرد.

برگزاری جلسه اندیشه ورزی آموزش همگانی

جلسه اندیشه ورزی با موضوع ساماندهی کارشناسان آموزش همگانی در پلیس های تخصصی و کلانتری‌ها، در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی ابرگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این جلسه که با حضور نمایندگان پلیس های تخصصی و فرماندهی شیراز تشکیل شد در خصوص به کارگیری هدفمند کارشناسان آموزش همگانی در پلیس های تخصصی و کلانتری ها بحث و تبادل نظر شد.

دیدار رئیس کمیته امداد با فرمانده انتظامی “لارستان”

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هیئت همراه با سرهنگ “سید محمدیوسفی” دیدار و انتصاب وی را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “هوشنگ دلاور” در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم از عملکرد مجموعه انتظامی لارستان در مورد تأمین نظم و امنیت تقدیر و قدردانی کرد و گفت: همدلی و پشتیبانی این دو مجموعه موجب کاهش سطح مشکلات مردم می‌شود.

در ادامه سرهنگ “سیدمحمدیوسفی” افزود: اقدامات مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) مکمل مأموریت‌های نیروی انتظامی است و در دراز مدت کمک بسیار زیادی به کاهش جرایم و ناهنجاری‌ها می‌کند؛ چرا که اگر کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مورد حمایت قرار نگیرند و دستی بالای سر آنان نباشد ممکن است در آینده به افراد هنجار شکن تبدیل شوند و این کار هزینه های اجتماعی و امنیتی را دو چندان می‌کند.

موتورسیکلت ۱۰ میلیاردی قاچاق در” فسا” توقیف شد

فرمانده انتظامی “فسا” از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی فسا حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت ۱۰۰۰ سی‌سی فاقد پلاک مشکوک و دستور توقیف آن را صادر که راکب بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی موتورسیکلت قاچاق را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه ارزش وسیله نقلیه مذکور ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف موبایل‌های قاچاق دربازرسی از  پژو

فرمانده انتظامی “شیراز” از توقیف سواری پژو و کشف ۳۰۶ دستگاه موبایل خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی کلانتری “۳۴ جام جم” هنگام کنترل خودروهای عبوری در ورودی شیراز به یک سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۰۶ دستگاه موبایل خارجی قاچاق کشف کنند، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه  ارزش این محموله قاچاق برابر نظز کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

توقیف وسایط نقلیه دارای دستور قضائی در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از توقیف ۳۵ دستگاه وسایط نقلیه دارای دستور قضائی طی سه روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران و خودروهای متخلف و مزاحم با هدف افزایش ضریب امنیتی و ایجاد فضای امن برای شهروندان و برخورد با آلودگی‌های صوتی به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این طرح ۲۵۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مورد استعلام قرار گرفت و ۳۵ دستگاه که دارای دستور قضائی بودند روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ “نیکبخت” با قدردانی از حسن اعتماد مرد به پلیس، گفت: شهروندان می‌توانند برای اجرای بهتر این طرح‌ها، هرگونه اخبار در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

با دستگیری آدم‌ربایان، نوجوان ۱۹ ساله دارابی به آغوش خانواده بازگشت

فرمانده انتظامی “داراب” گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان نوجوان ۱۹ساله از چنگال آدم ربایان رها و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی ربایش نوجوانی ۱۹ساله در ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری در یکی از محلات بخش “فورگ” داراب، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

وی  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده و در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد سرنشینان یک سواری پژو ۴۰۵ با پلاک مخدوش این نوجوان را ربوده و به سرعت از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی “داراب” ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع به منظور حفظ جان این فرد، ماموران پلیس آگاهی تلاش گسترده ای را آغاز و مطلع شدند آدم ربایان به دلیل اختلافات مالی با پدر فرد ربوده شده (معامله ناصواب مواد مخدر) او را گروگان گرفته‌اند.

سرهنگ “نوشاد” تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات میدانی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر از آدم‌ربایان را شناسایی و با استفاده از شیوه و شگردهای خاص پلیسی آنان را کمتر از ۱۷ روز در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: روز گذشته همدستان آدم ربایان که عرصه را برخود تنگ دیده بودند گروگان را در شهرستان “بندرعباس” رها و فرد ربوده شده خود را به پلیس آگاهی داراب معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه فرد ربوده شده صحیح و سالم به آغوش گرم خانواده بازگشت، اظهار کرد: متهمان (۲۴ و ۶۰ ساله) برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر همدستان آنان با جدیت ادامه دارد.

کشف هروئین در منزلی در “جهرم

فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف ۱۰ کیلو هروئین در بازرسی از یک منزل شخصی در یکی از محلات این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران انتظامی جهرم با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری هروئین در منزل خود در یکی از محلات این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل ۱۰ کیلو هروئین کشف کنند.

فرمانده انتظامی “جهرم” با بیان اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از شناسایی و دستگیری ‏فردی که اقدام به انتشار فیلم و تصاویر خصوصی شاکی در شبکه‌های اجتماعی کرده بود خبر داد.‏

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال شکایت یک شهروند مبنی بر اینکه همسر سابق وی با انتشار تصاویر ‏خصوصی‌اش در فضای مجازی و اجرای ویدئو زنده در اینستا گرام  موجب هتک حرمتش شده است که رسیدگى به موضوع ‌به‌ صورت ویژه در دستور ‏کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.‏

وی ادامه داد: کارشناسان با انجام تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی محل سکونت وی در استان اصفهان شدند و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر و به اقلید انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: متهم در تحقیقات اولیه و مواجهه شدن با مدارک و ‏مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت آن را انتقام گیری از  شاکی (همسر سابقش) عنوان کرد.‏

سرهنگ “صارمی” با بیان اینکه تلفن همراه وسیله مناسبی برای تهیه و نگهداری فیلم و عکس‌های شخصی و خانوادگی نیست، به ‏شهروندان هشدار داد: طبق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، هرکسی که به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت، تصویر یا ‏فیلم خصوصی و خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت افراد منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا ‏هتک حیثیت شود به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.‏

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در “مرودشت

فرمانده انتظامی “مرودشت” از شناسایی و دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و مزارع در سطح حوزه استحفاظی شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و همچنین بررسی صحنه‌های سرقت، ماموران پاسگاه انتظامی “رامجرد” موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و آنان در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۵فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و مزارع در حوزه استحفاظی اعتراف کردند، عنوان داشت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در”آباده

فرمانده انتظامی “آباده” از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سید ابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح‌های افزایش ضریب امنیت اجتماعی، ماموران پلیس آباده طرح سرکشی از پارکینگ‌ها در سطح این شهرستان به مرحله اجرا گذاشتند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در اجرای این طرح‌ها موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد پلاک و مدارک را کشف کنند.

سرهنگ “مسعودی ” با بیان اینکه تلاش جهت شناسایی مالکان موتورسیکلت‌ها ادامه دارد، گفت: ارزش وسایط نقلیه مکشوفه برابر نظرکارشناسان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است .

با تیزهوشی پلیس فتا، پیرمرد گمشده به آغوش خانواده بازگشت

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” گفت: پلیس فتا با تیزهوشی و ذکاوت، موفق شد پیرمردی که ۵ روز قبل ناپدید شده بود را به آغوش خانواده‌اش بازگرداند.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در توضیح این خبر بیان داست: فردی به پلیس فتا مراجعه و اظهارکرد برادر ۶۳ ساله‌ام چند روز قبل از خانه بیرون رفته اما بعد از آن دیگر از برگشت وی به منزل خبری نشده است که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

 وی  عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند فرد مفقود شده در حالی که فقط یک کارت عابر بانک به همراه داشته را در شیراز شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” با بیان اینکه کارشناسان فرد پیدا شده در حالی که از بیماری آلزامیر رنج می‌برد را تحویل خانواده‌اش دادند، گفت: خانواده این فرد از اقدام به موقع پلیس قدردانی کردند.

کشف ۲ تن مواد مخدر در فارس

گروه استان ها- فارس- فرمانده انتظامی استان از کشف ۲ تن مواد مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی طی ۴۸ ساعت گذشته، تردد قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی را رصد و مورد شناسایی قرار دادند.

وی تصریح کرد: در این خصوص و طی ۴ عملیات جداگانه، ۹ دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف و در بازرسی از آن ها ۲ تن انواع مواد مخدر از نوع تریاک، هروئین، حشیش و مرفین کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه این مواد مخدر عمدتا در شهرستان های “لامرد” و “نی‌ریز” کشف شده است، گفت: در این خصوص ۱۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار حبیبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴ تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

دستگیری عامل اغفال بانوان در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: در پی وصول ۴ فقره پرونده با موضوع اغفال و آزار و اذیت بانوان در حوزه سطح شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار حبیبی افزود: در این راستا با اقدامات شبانه روزی و اطلاعاتی پلیس، متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه اسلحه شکاری، یک قبضه سلاح سرد و یک اسپری فلفل کشف شد.

وی با بیان اینکه این متهم با استفاده از یک دستگاه خودرو پراید تحت عنوان مسافرکش، بانوان را سوار و با تهدید اسلحه، پس از اغفال،  اقدام به آزار و اذیت آن ها می کرده است، گفت: در سوابق این متهم، مواردی همچون حمل مواد مخدر و نزاع و درگیری نیز دیده می شود.

هشدار فرمانده انتظامی استان فارس به اراذل و اوباش

سردار حبیبی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۳۰۵ اراذل و اوباش توسط مأموران انتظامی استان فارس در یازده ماهه سال جاری، تصریح کرد:  پلیس حافظ جان، مال و نوامیس مردم است و افراد اراذل و اوباش بدانند که با برخورد سخت و قاطعانه مأموران انتظامی مواجه خواهند شد.

انهدام ۱۳ باند قاچاق سلاح در استان فارس و دستگیری یک هزار و ۵۳۷ قاچاقچی و حاملان سلاح در این خصوص طی یازده ماهه سال جاری، از دیگر موارد مهمی بود که فرمانده انتظامی استان فارس آن ها را رسانه‌ای کرد.

برگزاری جلسه اندیشه ورزی آموزش همگانی

گروه استان‌ها- فارس- جلسه اندیشه ورزی با موضوع ساماندهی کارشناسان آموزش همگانی در پلیس های تخصصی و کلانتری‌ها، در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این جلسه که با حضور نمایندگان پلیس های تخصصی و فرماندهی شیراز تشکیل شد در خصوص به کارگیری هدفمند کارشناسان آموزش همگانی در پلیس های تخصصی و کلانتری ها بحث و تبادل نظر شد.

دیدار رئیس کمیته امداد با فرمانده انتظامی “لارستان”

گروه استان‌ها- فارس- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هیئت همراه با سرهنگ “سید محمدیوسفی” دیدار و انتصاب وی را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “هوشنگ دلاور” در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم از عملکرد مجموعه انتظامی لارستان در مورد تأمین نظم و امنیت تقدیر و قدردانی کرد و گفت: همدلی و پشتیبانی این دو مجموعه موجب کاهش سطح مشکلات مردم می‌شود.

در ادامه سرهنگ “سیدمحمدیوسفی” افزود: اقدامات مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) مکمل مأموریت‌های نیروی انتظامی است و در دراز مدت کمک بسیار زیادی به کاهش جرایم و ناهنجاری‌ها می‌کند؛ چرا که اگر کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مورد حمایت قرار نگیرند و دستی بالای سر آنان نباشد ممکن است در آینده به افراد هنجار شکن تبدیل شوند و این کار هزینه های اجتماعی و امنیتی را دو چندان می‌کند.

موتورسیکلت ۱۰ میلیاردی قاچاق در” فسا” توقیف شد

گروه استان‌ها- فارس- فرمانده انتظامی “فسا” از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی فسا حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت ۱۰۰۰ سی‌سی فاقد پلاک مشکوک و دستور توقیف آن را صادر که راکب بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی موتورسیکلت قاچاق را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه ارزش وسیله نقلیه مذکور ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف موبایل‌های قاچاق دربازرسی از  پژو

گروه استان ها- فارس- فرمانده انتظامی “شیراز” از توقیف سواری پژو و کشف ۳۰۶ دستگاه موبایل خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی کلانتری “۳۴ جام جم” هنگام کنترل خودروهای عبوری در ورودی شیراز به یک سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۰۶ دستگاه موبایل خارجی قاچاق کشف کنند، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه  ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

توقیف وسایط نقلیه دارای دستور قضائی در “ممسنی”

گروه استان‌ها- فارس- فرمانده انتظامی “ممسنی” از توقیف ۳۵ دستگاه وسایط نقلیه دارای دستور قضائی طی سه روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران و خودروهای متخلف و مزاحم با هدف افزایش ضریب امنیتی و ایجاد فضای امن برای شهروندان و برخورد با آلودگی‌های صوتی به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این طرح ۲۵۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مورد استعلام قرار گرفت و ۳۵ دستگاه که دارای دستور قضائی بودند روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ “نیکبخت” با قدردانی از حسن اعتماد مرد به پلیس، گفت: شهروندان می‌توانند برای اجرای بهتر این طرح‌ها، هرگونه اخبار در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

با دستگیری آدم‌ربایان، نوجوان ۱۹ ساله دارابی به آغوش خانواده بازگشت

گروه استان‌ها- فارس- فرمانده انتظامی “داراب” گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان نوجوان ۱۹ساله از چنگال آدم ربایان رها و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی ربایش نوجوانی ۱۹ساله در ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری در یکی از محلات بخش “فورگ” داراب، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

وی  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده و در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد سرنشینان یک سواری پژو ۴۰۵ با پلاک مخدوش این نوجوان را ربوده و به سرعت از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی “داراب” ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع به منظور حفظ جان این فرد، ماموران پلیس آگاهی تلاش گسترده ای را آغاز و مطلع شدند آدم ربایان به دلیل اختلافات مالی با پدر فرد ربوده شده (معامله ناصواب مواد مخدر) او را گروگان گرفته‌اند.

سرهنگ “نوشاد” تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات میدانی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر از آدم‌ربایان را شناسایی و با استفاده از شیوه و شگردهای خاص پلیسی آنان را کمتر از ۱۷ روز در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: روز گذشته همدستان آدم ربایان که عرصه را برخود تنگ دیده بودند گروگان را در شهرستان “بندرعباس” رها و فرد ربوده شده خود را به پلیس آگاهی داراب معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه فرد ربوده شده صحیح و سالم به آغوش گرم خانواده بازگشت، اظهار کرد: متهمان (۲۴ و ۶۰ ساله) برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر همدستان آنان با جدیت ادامه دارد.

کشف هروئین در منزلی در “جهرم

گروه استان‌ها- فارس- فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف ۱۰ کیلو هروئین در بازرسی از یک منزل شخصی در یکی از محلات این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران انتظامی جهرم با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری هروئین در منزل خود در یکی از محلات این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل ۱۰ کیلو هروئین کشف کنند.

فرمانده انتظامی “جهرم” با بیان اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

گروه استان‌ها- فارس- فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از شناسایی و دستگیری ‏فردی که اقدام به انتشار فیلم و تصاویر خصوصی شاکی در شبکه‌های اجتماعی کرده بود خبر داد.‏

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال شکایت یک شهروند مبنی بر اینکه همسر سابق وی با انتشار تصاویر ‏خصوصی‌اش در فضای مجازی و اجرای ویدئو زنده در اینستا گرام  موجب هتک حرمتش شده است که رسیدگى به موضوع ‌به‌ صورت ویژه در دستور ‏کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.‏

وی ادامه داد: کارشناسان با انجام تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی محل سکونت وی در استان اصفهان شدند و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر و به اقلید انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: متهم در تحقیقات اوئلیه و مواجهه شدن با مدارک و ‏مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت آن را انتقام گیری از  شاکی (همسر سابقش) عنوان کرد.‏

سرهنگ “صارمی” با بیان اینکه تلفن همراه وسیله مناسبی برای تهیه و نگهداری فیلم و عکس‌های شخصی و خانوادگی نیست، به ‏شهروندان هشدار داد: طبق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، هرکسی که به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت، تصویر یا ‏فیلم خصوصی و خانوادگی یا اسرار دیگری را

بدون رضایت افراد منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا ‏هتک حیثیت شود به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.‏

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در “مرودشت

گروه استان‌ها- فارس- فرمانده انتظامی “مرودشت” از شناسایی و دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و مزارع در سطح حوزه استحفاظی شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و همچنین بررسی صحنه‌های سرقت، ماموران پاسگاه انتظامی “رامجرد” موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و آنان در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۵فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و مزارع در حوزه استحفاظی اعتراف کردند، عنوان داشت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در”آباده

گروه استان‌ها- فارس- فرمانده انتظامی “آباده” از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سید ابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح‌های افزایش ضریب امنیت اجتماعی، ماموران پلیس آباده طرح سرکشی از پارکینگ‌ها در سطح این شهرستان به مرحله اجرا گذاشتند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در اجرای این طرح‌ها موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد پلاک و مدارک را کشف کنند.

سرهنگ “مسعودی ” با بیان اینکه تلاش جهت شناسایی مالکان موتورسیکلت‌ها ادامه دارد، گفت: ارزش وسایط نقلیه مکشوفه برابر نظرکارشناسان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است .

 کشف کالای قاچاق  میلیاردی درکوه‌چنار

گروه استان‌ها- فارس- فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در محور “قائمیه-ممسنی” به دو  دستگاه سواری پژو و سمند حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که رانندگان بدون توجه اقدام به فرارکردند.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند هر دو خودرو را توقیف و در بازرسی از آنها  378 کیلوگرم بادام، ۱۱۴ عدد کیف و ۷۲ جفت کفش خارجی قاچاق و فاقد مدارک را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

با تیزهوشی پلیس فتا، پیرمرد گمشده به آغوش خانواده بازگشت

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” گفت: پلیس فتا با تیزهوشی و ذکاوت، موفق شد پیرمردی که ۵ روز قبل ناپدید شده بود را به آغوش خانواده‌اش بازگرداند.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در توضیح این خبر بیان داست: فردی به پلیس فتا مراجعه و اظهارکرد برادر ۶۳ ساله‌ام چند روز قبل از خانه بیرون رفته اما بعد از آن دیگر از برگشت وی به منزل خبری نشده است که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

 وی  عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند فرد مفقود شده در حالی که فقط یک کارت عابر بانک به همراه داشته را در شیراز شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” با بیان اینکه کارشناسان فرد پیدا شده در حالی که از بیماری آلزامیر رنج می‌برد را تحویل خانواده‌اش دادند، گفت: خانواده این فرد از اقدام به موقع پلیس قدردانی کردند.

تقدیر از کارکنان معاونت مهندسی

ظهر امروز به مناسبت روز مهندس، با حضور معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان و رئیس دفتر سردار از معاون مهندسی و کارکنان زیر مجموعه تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “کورش سالمی” از تلاش‌های خستگی ناپذیر مجموعه مهندسی استان تشکر و با اهدا هدایا از آنان تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31645

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.