• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۴  اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31637
  • 04 اسفند 1400 - 18:04
اخبار پلیس فارس – ۴  اسفند ماه  ۱۴۰۰

دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در عملیات مشترک فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۲۲ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس فارس و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس […]

دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در عملیات مشترک

فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۲۲ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس فارس و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود در یکی از محله‌های شیراز اقدام به دپو مواد مخدر کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مقام قضائی به منزل قاچاقچی واقع در شهرک “سجادیه” شهرستان شیراز اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در بازرسی از آن منزل ۳۲۲ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف کنند، تصریح کرد: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌‎ای دستگیر شد.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، عنوان  داشت: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و نیروی انتظامی با آنان بدون اغماض برخورد قانونی می‌کند.

توقیف کامیون حامل ۲۰ میلیارد کالای قاچاق در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف انواع پیچ و مهره و لوازم یدکی خودرو خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت زنی در محور “اصفهان-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۳۲ هزار و ۹۱۰ عدد پیچ و مهره و ۵ هزار و ۲۶ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو که قاچاق و فاقد مدارک قانونی بود را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کالای قاچاق ۱۵ میلیاردی با هوشیاری پلیس”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از توقیف ۲ دستگاه کامیون و اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در تداوم طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی آباده حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی”شیراز-اصفهان” در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه کامیون و اتوبوس مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها موفق شدند یک هزار و ۲۶۰ قوطی اسپری برف شادی، ۷۵۰ بسته شکلات، ۸۰ جفت کفش، ۳۵ دستگاه زودپز برقی، ۲۲۰ بسته هندزفری اتوماتیک، ۸۸ دستگاه ساعت هوشمند، ۳ دستگاه یخچال و ماشین لباسشویی و … که خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص هر دو راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف سیگار قاچاق میلیاردی در”داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف سیگار و معصل خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “دولت‌آباد” داراب حین گشت‌زنی در محور بندرعباس-شیراز به یک سواری پژو پارس حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۴۹ هزار و ۲۰۰ هزار نخ سیگار و ۴ هزار و ۸۰۰ پاکت معسل خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف قرص و ترقه قاچاق از یک مغازه در “زرین‌دشت”

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف انواع قرص‌ و ترقه‌های خارجی قاچاق در بازرسی از یک مغازه سوپر مارکت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: روز گذشته ماموران پلیس امنیت عمومی زرین‌دشت با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در مغازه خود اقدام به فروش قرص‌های غیرمجاز و قاچاق می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مغازه موفق شدند ۲۰۰ عدد قرص، ۶۶۰ عدد انواع ترقه و ۵ کیلوگرم ناس خارجی قاچاق و غیرمجاز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برابر دستور مقام قضائی مغازه مذکور به علت تخلف و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب شد.

کشف ۱۷ تن چوب و ذغال  قاچاق در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف ۱۵ تن چوب و ۲ تن ذغال قاچاق در بازرسی از یک منزل خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران انتظامی “ممسنی” با انجام اقداماتی فنی از دپو مقدار زیادی چوب و ذغال قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۱۵تن چوب و ۲ تن ذغال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: مقابله با قاچاقچیان و افرادی که برای منافع مادی خود منابع طبیعی کشور را به تاراج می‌برند به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و با این افراد برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

تجلیل از معتمدینِ پلیس در پاسگاه فدشکویه فسا

طی مراسمی با حضور فرمانده انتظامی فسا، از معتمدین منطقه فدشکویه آن شهرستان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم سرهنگ “محمدهاشم قسام” امنیت را مهمترین نیاز یک جامعه دانست و گفت: امنیتی پایدار است که با مشارکت و تعامل اقشار مردم همراه باشد و در این راستا، دهیاران، اعضا شورا و سایر معتمدان پلیس، سهم به سزایی دارند.

وی افزود: شما می توانید به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس، به لحاظ آشنایی بیشتر با محیط جغرافیائی و مسائل فرهنگی منطقه خود، ماموران انتظامیِ پاسگاه را در برقراری امنیت یاری کنید.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، معتمدین موضوعات و نیازهای انتظامی را مطرح و در پایان نیز از دهیار روستا و جمعی دیگر از معتمدین با اهدا لوح تقدیر به عمل آمد.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی “در بوانات”

‎ فرمانده انتظامی “بوانات” از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی طی هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده، جرم خیز و مقابله با فروشندگان مواد مخدر و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان به مدت یک هفته به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح و با برنامه‌ریزی و انجام کارهای فنی ماموران ضمن دستگیری دو خرده فروش و قاچاقچی موفق به کشف ۱۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی “بوانات” اظهار داشت: در این بازده زمانی ۷ دستگاه وسایط نقلیه متخلف توقیف و ۱۰ نفر متهم نیز در راستای این طرح دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: برخورد با قانون گریزان و قانون شکنان با قوت ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال بیش از ۳۷ کیلو تریاک در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از توقیف یک دستگاه خودرو و کشف ۳۷ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۵ نفر در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کازرون پس از انجام اقدامات اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله مواد مخدر مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از یک سواری پژو که جلو درب منزل پارک بود ۳۷ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی  کازرون با بیان اینکه در این رابطه ۵ نفر که در منزل بودند دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: پلیس در راستای وظایف ذاتی خود و با تلاش شبانه روزی و حضور در تمام نقاط شهرستان، اجازه جولان به سوداگران مرگ را نخواهد داد.

اهدا خون ماموران پلیس”آباده” به نیازمندان

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” گفت: یکی از فواید مهم اهدا خون علاوه بر اجر معنوی، سلامتی، نشاط و شادابی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، صبح امروز کارکنان انتظامی شهرستان “آباده” به صورت خودجوش با حضور در پایگاه انتقال خون، در یک امر خداپسندانه به نیازمندان خون اهدا کردند.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در حاشیه این برنامه، بیان داشت: کارکنان انتظامی همواره در کارهای خدا پسندانه شرکت فعال داشته و در این اقدام با احساس مسئولیت و همدلی با بیماران، اقدام به اهدا خون کردند.

سرقت  موتورسیکلت در  شیراز  و کشف  در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف  یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد

سرهنگ “سید رحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وی در ادامه افزود: ماموران کلانتری مرکز حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس اگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

دیدار رئیس اداره تعزیرات حکومتی لارستان با فرمانده انتظامی

رئیس اداره تعزیرات حکومتی لارستان با حضور در ستاد فرماندهی با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار کرد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: تعامل بین نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات حکومتی باید از انسجام کافی برخوردار باشد تا ضمن احصاء خواسته های هر دو طرف، همکاری هایی برای رسیدن به هدف مشترک داشته باشیم و به همین دلیل ضروری است همواره هم افزایی عملیاتی در دستور کار هر دو مجموعه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از اولویت های مأموریتی نیروی انتظامی می‌باشد و برای تحقق این امر مهم با بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت های موجود ، اقدامات را تشدید کرده ایم و این روند همچنان ادامه دارد.

در ادامه رئیس اداره تعزیرات حکومتی لارستان ضمن تقدیر از اقدامات پلیس در مبارزه جدی با قاچاق کالا، بیان داشت : پدیده شوم قاچاق یکی از عوامل جدی و مخرب اقتصاد کشور است که کیان نظام را هدف قرار می دهد.

آقای “مظاهری” نقش نیروی انتظامی در انتظام بخشی به جامعه را بی بدیل عنوان کرد و گفت: خدمت به مردم و ارتقاء رضایتمندی آنان یکی از رسالت‌های جدی همه دستگاه‌ها و موجب بهبود ضریب امنیت در جامعه است.

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت دستورالعمل ها و نداشتن مجوزهای لازم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، ماموران پلیس امنیت عمومی کازرون به صورت محسوس و نامحسوس از ۵۶ واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح ۱۸ واحد متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و ۱۱ مورد نیز تذکر کتبی اخذ شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اعلام تداوم و تشدید اینگونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

قدردانی اولیای دم مقتول از پیگیری پلیس مرودشت

اولیای دم مقتول مرودشتی با مراجعه حضوری از تلاش‌های خستگی ناپذیر فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” در پیگیری، شناسایی و دستگیری قاتل فراری قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پی وقوع یک فقره قتل در یکی از محله‌های شهرستان مرودشت و اقدامات کارآگاهان پلیس آگاهی در کشف و دستگیری قاتل فراری، خانواده مقتول با حضور در ستاد فرماندهی از عملکرد فرمانده انتظامی و کارکنان پلیس آگاهی تقدیر و تشکر کردند.

گفتنی است در ۲۴ شهریورماه سال جاری یک فقره قتل در یکی از محله‌های شهرستان مرودشت به وقوع پیوست که با پیگیری‌های پلیس آگاهی و اقدامات فنی و تخصصی فاتل پس از ۵ ماه عرصه را بر خود تنگ دید و خود را به پلیس معرفی کرد.

حمل احشام قاچاق با پژو ۴۰۵

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق احشام، ماموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو  405 مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف و راننده نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف‌ شده برابر نظر کارشناسان ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با قاچاقیان احشام به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31637

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.