• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
مدیر شرکت مخابرات استان فارس:

تشعشعات دکل مخابراتی در کنار منازل مسکونی بی خطر است

  • کد خبر : 31620
  • 03 اسفند 1400 - 14:50
تشعشعات دکل مخابراتی در کنار منازل مسکونی بی خطر است
مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: تشعشعات دکل مخابراتی که در کنار خیابان و منازل مسکونی نصب شده بی خطر هستند، بر اساس مقالات علمی ارائه شده تشعشعات دکل‌ها هیچ گونه خطری ندارد.

به گزارش سحاب پرس، فرشید ایزدی مدیر شرکت مخابرات استان فارس گفت: برای استان فارس ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری مصوب شده که تا کنون ۵۰۰ کیلومتر اجرا که از این تعداد ۲۲۵ کیلومتر در سال جاری در نظر گرفته شده است.

او گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۴ هزار و ۱۹۷ شماره تلفن ثابت جدید که بسیار پرهزینه و نیز در بستر فیبرنوری که نیاز به حفاری، ملزومات، زمان بر و مجوز دارد در استان فارس دائر شده است.

ایزدی با اشاره به کند بودن توسعه تلفن ثابت در بعضی از مکان‌ها گفت: بیش از ۱۲ سال است که تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران نسبت به مدت مشابه سال اخیر با توجه به خرید‌ها و دستمزد‌ها هیچ گونه تغییری نداشته و نیز نگه‌داری وتوسعه دچار بحران شده و برای سرویس دهی بهتر نیاز به منابع است.

به گفته مدیر مخابرات منطقه استان فارس؛ از ابتدای امسال ۴۴ هزار مشترک «ای دی اس ال» دائر شده که اینترنت باند ۵ را به شبکه مسی ایجاد و به منازل مشترکان بسته به اینکه دارای چه فاصله‌ای با مرکز مخابرات دارد می‌رساند.

ایزدی در مورد سرویس «وی دی اس ال» گفت: با توجه به گسترش روز افزون سرویس‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات استفاده از خطوط اینترنت با سرعت و کیفیت بالا و به منظور تبادل اطلاعات به شدت رشد داشته و با افزایش وابستگی خدمات و شدت یافتن نیاز کار بران، ابزار‌ها و سرویس‌های مرتبط نیز گسترش یافته است.

او گفت: در اینترنت‌های ثابت نسل‌های قبلی، کاربران به طور متوسط تا ۸ مگابیت بر ثانیه و هنگام برخورداری از کیفیت بالای زوج سیم وفاصله مناسب تا تجهیزات تا ۶ مگابیت بر ثانیه سرعت را تجربه می‌کند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه استان فارس گفت: خطوط پرسرعت «وی دی اس ال» از ۲۰ تا ۸۰ مگابیت برثانیه سرعت دانلود رابر اساس کیفیت و فاصله خط ارتباطی مشترک تا تجهیزات ارائه می‌دهد.

او با بی خطر خواندن تشعشعات دکل مخابراتی که در کنار خیابان و منازل مسکونی نصب شده است، گفت: بر اساس مقالات علمی ارائه شده تشعشعات دکل‌ها هیچ گونه خطری برروی ساکنان منازلی که در کنار آن قرار دارد نداشته و در این راستا جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

ایزدی در مورد بهره‌برداری پروژه‌های مخابراتی در دهه مبارک فجردر استان فارس گفت: ۲۴۷ پروژه با اعتبار ۶۲۲ میلیارد تومان، ۴۴ پروژه دیتا با ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و نیز ۲۶ فیبر نوری اعتبار ۲۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31620

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.