• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۳  اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31613
  • 03 اسفند 1400 - 14:47
اخبار پلیس فارس – ۳  اسفند ماه  ۱۴۰۰

قاچاقچی تریاک در دام پلیس “نی‌ریز” گرفتار شد فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۱۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون در شهرستان “نی‌ریز” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی نی‌ریز به همراه کارکنان […]

قاچاقچی تریاک در دام پلیس “نی‌ریز” گرفتار شد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۱۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون در شهرستان “نی‌ریز” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی نی‌ریز به همراه کارکنان یگان تکاوری استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “کرمان-شیراز” به یک دستگاه کامیون مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۵۱۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در کف اتاق عقب جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.

توقیف کامیون حامل ۴۰ میلیارد قطعات خودرو قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۲۳ قطعه لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان “فراشبند” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی بخش “دهرم” شهرستان فراشبند حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۲۳ قطعه لوازم یدکی خودروهای سنگین (گیربکس، موتور، رادیاتور) خارجی قاچاق کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری زورگیران به عنف طلاجات کمتر از دو ساعت در”سروستان”

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت: با هوشیاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، زورگیران به عنف طلاجات منزل یکی از شهروندان شهرستان “سروستان” در کمتر از ۲ ساعت دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف ۱۳۵ گرم طلاجات در یکی از روستاهای سروستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که سارقان پس از دق‌الباب به زور وارد منزل شده‌اند و با یک عدد سیم چین اقدام به بریدن طلاجات از دست شاکی کرده و با سواری تیبا به سمت شیراز متواری شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس تصریح کرد: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی “سروستان-شیراز” خودرو تیبا متعلق یه زورگیران را رویت و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

سرهنگ “محمدی” با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف کنند، تصریح کرد: در بازرسی از این سواری ۱۳۵ گرم طلای مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر سرنشین که از زورگیران به عنف بودند دستگیر و روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد حتی‌الامکان از نگهداری غیر ضروری مقادیر زیاد طلا و جواهرات در منزل اجتناب کنند و در صورت مشاهده افراد مشکوک و ناشناس آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

توقیف پژو و کشف ۶۰ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی “بوانات” از کشف ۶۰ کیلو حشیش در بازرسی از یک سواری پژو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، بامداد امروز (۳ اسفند‌ماه) ماموران انتظامی حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی “بوانات-خرمبید” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۶۰ کیلو حشیش کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی “بوانات” خاطر نشان کرد: این شهرستان محل ناامنی برای قاچاقچیان است و برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ راهی برای ارتباط ناشنوایان و افراد سخت گویش با مرکز فوریتی پلیسی ۱۱۰

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: عموم مردم، ناشنوایان و افراد سخت گویش می توانند نیازهای پلیسی و هر گونه اخبار و اطلاعات خود را به سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ ارسال کنند.

سردار “یوسف ملک زاده ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان و همچنین نیازهای پلیسی آنان می باشد تا مأموران انتظامی در کمترین زمان ممکن برای خدمت گذاری حاضر شوند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ در استان فارس، تصریح کرد: عموم مردم، ناشنوایان و افراد سخت گویش می توانند نیازهای پلیسی و هر گونه اخبار و اطلاعات خود را به سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ ارسال کنند تا از این طریق مأموران پلیس به یاری آنان بشتابند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: عزیزان ناشنوا و یا سخت گویش می توانند هر نوع نیاز پلیسی و یا امدادخواهی خود را به همراه آدرس به سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ ارسال کنند تا اقدامات لازم در جهت رفع مشکلات آنان صورت پذیرد.

سردار ملک زاده با بیان اینکه راه اندازی سیستم پیامکی ۱۱۰۷۱ در راستای خدمت رسانی و پاسخگویی بهتر و بیشتر به مردم صورت پذیرفته است، گفت: امیدواریم با افتتاح این سامانه پیامکی بتوانیم بیش از پیش در خدمت عزیزان ناشنوا و سخت گویش باشیم .

دیدار معاون نیروی انسانی پلیس فارس با همکاران بازنشسته قطع نخاعی

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان با سه تن از همکاران بازنشسته قطع نخاعی دیدار و به مشکلات آن ها رسیدگی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا عاجی” با حضور در منزل سه تن از همکاران بازنشسته قطع نخاعی در شیراز، با آن ها دیدار و از تلاش ها و فعالیت های آنان در طول خدمت قدردانی و تجلیل به عمل آورد.

سرهنگ عاجی در این دیدارها، ضمن اهدا لوح تقدیر و هدایا به این عزیزان، از خداوند متعال برای آنان سلامتی و طول عمر با برکت مسئلت کرد.

عملکرد  پلیس “کوار” در  بهمن ‌ماه  

فرمانده انتظامی “کوار” در تشریح عملکرد پلیس در بهمن‌ماه از کشف ۶۱ فقره سرقت و ۳۱۰ کیلو  انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، پلیس شهرستان کوار با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس در بهمن‌ماه سال جاری ۱۵ سارق دستگیر و ۶۱ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار تصریح کرد: کشف ۱۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و دستگیری ۸ نفر و توقیف ۱۳۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ “هاشمی” با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت: تلفن۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان  عزیز می‌باشد.

سرقت در اصفهان و کشف در” شیراز”

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” از کشف خودرو پراید دارای سابقه سرقت از اصفهان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “پل فسا” شیراز حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید که حرکات مشکوکی داشت دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی اظهار داشت: ماموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف  و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” افزود: ماموران با استعلام از سامانه پلیس آگاهی متوجه شدند که این خودرو سابقه سرقت از استان اصفهان دارد.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به مالکان وسایط نقلیه توصیه کرد حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات تاخیری نظیر قفل فرمان، دزدگیر و … استفاده کنند تا سارقان نتوانند به اهداف پلید خود دست یابند.

تیر خواهر شوهر برای بدنام کردن شاکی به سنگ خورد

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و احضار خانمی ۳۲ ساله که با ایجاد یک صفحه در اینستاگرام و انتشار مطالب کذب و توهین آمیز بر علیه شاکی قصد بدنام کردن وی را داشت خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: خانمی ۱۸ ساله با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا شهرستان کازرون مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز در اینستاگرام و ساختن یک صفحه جعلی قصد بدنام کردن من را دارد که رسیدگى به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان پلیس ‌فتا کازرون تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند متهم که خواهر شوهر شاکی بود را شناسایی و وی را احضار کنند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد به دلیل اینکه از ازدواج شاکی با بردارش ناراضی بوده اقدام به چنین کاری کرده است، گفت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد.

این مقام سایبری خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰با کارشناسان در میان بگذارند.

دیدار معتمدین محلی و ریش سفیدان با فرمانده انتظامی “سروستان”

فرمانده انتظامی “سروستان” در دیدار با ریش سفیدان و معتمدین محلی گفت: نیروی انتظامی همواره خود را خادم مردم می‌داند و این افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود و انتظار داریم این تعاملات و روابط تداوم و گسترش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم ” آرش بخشایی مطلق” در این دیدار اظهار داشت: پلیس برای حفظ امنیت در جامعه با تمام قوا تلاش می‌کند تا ‌فضای امنی را که نشان دهنده اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم و جهانیان نشان دهد.

وی افزود: تجربه ثابت کرده است که کمک و همفکری مسئولان و ریش سفیدان در حل مسائل و مشکلات در تمامی زمانها می‌تواند گره گشا باشد و مسائل را راحت تر حل و فصل کند.

فرمانده انتظامی “سروستان” تاکید کرد: معتمدان و ریش سفیدان می‌توانند با تعامل و همکاری با پلیس برخی چالش‌هایی که می‌تواند زمینه ساز اختلاف شود را حل کنند و پلیس را در انجام ماموریت‌هایش یاری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان در این دیدار خاطر نشان کرد: احیای نقش معتمدان در قالب نهاد سازی به عنوان موثرترین روش کنترل درگیری جمعی در منطقه است؛ لذا بدون مشارکت مردم امنیت و آرامش در جامعه به دست نمی‌آید.

مشارکت اصناف با پلیس زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است

جانشین فرمانده انتظامی “ممسنی” در جمع اصناف این شهرستان گفت: مشارکت اصناف با پلیس زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “شهرام افشاری” در این دیدار بیان کرد: پلیس برای مشارکت با اصناف در امر برقراری امنیت اجتماعی برنامه‌های بسیار مدون دارد که اگر این برنامه‌ها در مرحله اجرا قرار گیرد قطعاً برای امنیت اجتماعی شهر و پیشگیری از آسیب‌های فراروی هر محله موثر خواهد بود.

وی افزود: اصناف هر محله به عنوان چشمان بیدار پلیس با پایش آسیب‌های فراروی هر منطقه و گزارش به موقع در حل مشکلات موثر خواهند بود و با همکاری و مشارکت آسایش را به محله خود ارمغان می‌دهند.

سرهنگ “افشاری” تصریح کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن نمی توان به تعداد هر محله پلیس به کارگیری کرد و این امر هرگز عملی نخواهد بود و تنها راه حل این مسئله، مشارکت و همدلی و همزبانی اصناف با پلیس می باشد.

قدردانی کشاورزان مالباخته از پلیس در پی دستگیری سارقان

فرمانده انتظامی “فسا” از شناسایی و دستگیری ۲ نفر سارق کابل برق و تجهیزات کشاورزی در بخش “ششده و قره بلاغ” آن شهرستان خبر داد که مالباختگان طی مکاتبه ای، مراتب قدردانی خود را به مجموعه انتظامی استان ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی سرقت کابل برق و تجهیزات کشاورزی در بخش ششده و قره بلاغ، ماموران آن بخش پیگیری موضوع را به لحاظ پیشگیری از اخلال در امر تولیدات کشاورزی به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با بررسی تخصصی از صحنه های وقوع جرم  و اقدامات فنی، افسران پلیس موفق شدند ۲ نفر سارق را در این خصوص شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “فسا” ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه پلیس به ۶ فقره سرقت از کابل برق و ادوات کشاورزی اعتراف و اموال مسروقه نیز در مخفیگاه آنان کشف شد.

سرهنگ “قسام”با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه برابر نظر کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: کشاورزان مالباخته در اقدامی خودجوش، مراتب تقدیر و تشکر خود را طی مکاتبه ای به فرمانده انتظامی استان و مسئولین شهرستان ارسال کردند.

کشف ۳ خودرو و یک موتورسیکلت مسروقه در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارق و کشف ۳ دستگاه خودرو و یک موتورسیکلت سرقتی در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت پرونده ای مبنی بر سرقت یک خودرو وانت نیسان در سطح شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارآگاهان با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات فنی و پلیسی و تلاش‌های شبانه روزی در این خصوص یک متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی را به همراه برادرش در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به جرم ارتکابی اقرار کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان ۲ خودرو پراید مسروقه، یک خودرو وانت نیسان مسروقه ، یک تیغه سلاح سرد و یک موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست؛ نکات ایمنی را هنگام پارک کردن خودرو رعایت و از تجهیزات ضد سرقت از قبیل سوئیج مخفی، قفل پدال و قفل فرمان استفاده کرده و خودرو خود را در نقاط خلوت و تاریک پارک نکنند.

دیدار با خانواده شهید”رنجبر” در شیراز

به مناسبت گرامیداشت شهدا و یاد و خاطره آن عزیزان، صبح امروز خانواده شهید “رعیتی” به همراه یکی از جانبازان عرصه نظم و امنیت با خانواده شهید “رنجبر” در شیراز دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سروان شهید “محمدعلی رعیتی” در سال ۸۱ در شیراز در درگیری با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تشریح نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در بهمن ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمّدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلّات جرم خیز، یگان‌های انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۱۲۶کیلو و ۹۷۳ گرم انواع مواد مخدر کشف، ۱۰ نفر خرده فروش به همراه ۱۸ نفر معتاد نیز دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۵۳ نفر متهم تحت تعقیب، ۶ نفر سارق با کشف ۲۵ فقره سرقت، توقیف ۸۶ دستگاه وسیله نقلیه متخلف ، کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق و انواع کالای قاچاق به مبلغ  13 میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، عنوان داشت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31613

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.