• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

درخواست انعام در کارواش ممنوع/ عملی که منجر به افزیش قیمت کالا و خدمات شود گرانفروشی است

  • کد خبر : 31611
  • 03 اسفند 1400 - 14:39
درخواست انعام در کارواش ممنوع/ عملی که منجر به افزیش قیمت کالا و خدمات شود گرانفروشی است
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت : درخواست وجه به بهانه انعام در کارواش ممنوع است، هرگونه عملی که منجر به افزیش قیمت کالا و خدمات شود گرانفروشی است در این راستا ۷ واحد متخلف کارواش به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش سحاب پرس، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس  گفت : با توجه به وصول گزارشات متعدد در خصوص افزایش نرخ خدمات کارواش در سطح استان به جهت جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت غیر منطقی خدمات مذکور و رعایت حقوق مصرف کنندگان  جلسات متعددی با اتحادیه مربوطه برگزار گردید.
 مهدی حسنی با اشاره به موارد قانونی مقرر با محوریت این سازمان و همکاری سایر دستگاهها از جمله اداره کل تعزیرات و اتحادیه مربوطه افزود :  طرح نظارتی تحت عنوان تشدید بازرسی و نظارت بر واحد های خدماتی کارواش در سطح استان و شهرستان شیراز به مرحله اجرا  درآمده است، لذا دراین راستا هرگونه عملی که منجر به افزیش قیمت کالا و خدمات شود گرانفروشی است. 
حسنی  با تاکید بر اینکه درخواست وجه به بهانه انعام در کارواش ممنوع است اضافه کرد : با توجه به وجود نرخنامه های موجود که توسط اتحادیه در اختیار واحد ها قرار گرفته واحد ها ملزم به نصب نرخنامه مذکور در محل کسب خود  و در معرض دید مشتری می باشند که در صورت عدم رعایت با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت اظهار داشت : از آنجائی که در نرخ های قابل اجرا کلیه عوامل و هزینه ها دیده شده لذا دریافت هزینه های اضافی تحت عناوینی نظیر استفاده از مواد خارجی ، خشکشوئی  انعام کارگر و …. هیچ گونه وجاهت قانونی نداشته ، در صورت مشاهده چنین مواردی در گشت های بازرسی با واحد های متخلف برخورد لازم صورت می پذیرد.
حسنی گزارش داد :  طی بهمن  ماه سال جاری از تعداد ۱۵ واحد خدماتی کارواش بازدید بعمل آمد که ۷ واحد متخلف شناسائی و با تشکیل برگ گزارش بازرسی به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
 وی درپایان گفت : از شهروندان تقاضا می شود با بازرسان این سازمان همکاری و از پرداخت وجه غیرقانونی خودداری و در صورت ارائه خدمات نامناسب و یا درخواست وجه بابت انعام و بهانه های دیگر گزارشات تخلف را به ۱۲۴ و ۳۲۳۴۰۰۰۰ در میان گذارند تا بازرسین در اسرع وقت مراجعه تا در کمترین زمان ممکن بررسی های لازم صورت پذیرد .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31611

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.