• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۲  اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31589
  • 02 اسفند 1400 - 16:15
اخبار پلیس فارس – ۲  اسفند ماه  ۱۴۰۰

در منزل مسکونی ۲۰۰ کیلو تریاک کشف شد فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۰۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شهرستان “شیراز” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری […]

در منزل مسکونی ۲۰۰ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۰۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شهرستان “شیراز” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان فرودگاه شیراز با اقدامات فنی و پلیسی از دپو تریاک در منزل مسکونی یکی از قاچاقچیان مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل و یک سواری پژو ۴۰۵ که در حیاط پارک بود موفق شدند ۲۰۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از نگهداری و دپو هرگونه قاچاق مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در”سپیدان”

فرمانده انتظامی “سپیدان” گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران انتظامی سپیدان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی “سپیدان” با بیان اینکه در بازرسی صورت گرفته از این کامیون ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان “سپیدان” با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

کشف ماینرهای قاچاق از منازل مسکونی در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۱۲ دستگاه ماینر و کارت گرافیک قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی داراب با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی فعالیت غیرمجاز تعدادی دستگاه ماینر در ۴ واحد مسکونی شدند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های مذکور اعزام و در بازرسی از آن منازل ۱۲ دستگاه ماینر و کارت گرافیک قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورده شده است، گفت: در این رابطه ۴ نفر پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی داراب از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به خصوص فعالیت ماینرهای غیرمجاز و قاچاق، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

زمین‌گیر شدن اراذل و اوباش سابقه‌دار در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از زمین‌گیر شدن یک اراذل و اوباش سابقه‌دار در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در باره جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی با سلاح سرد به مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری حمله و باعث رعب و وحشت برای شهروندان شده است که بررسی موضوع سریعا در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی سریعا به محل مورد نظر اعزام و در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که متهم قبل از حضور پلیس از محل متواری و خود را مخفی کرده است.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از محلات این شهرستان  شناسایی و برای دستگیری وی وارد عمل شدند که این فرد اراذل و اوباش با قمه به سمت پلیس حمله‌ور شد.

سرهنگ “جوکار” با بیان اینکه ماموران با شگردهای خاص پلیسی موفق شدند این فرد اراذل  و اوباش را دستگیر و یک قبضه قمه از وی نیز کشف کنند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در سوابق متهم جرایمی از قبیل شرارت، خرید و فروش مواد مخدر، قدرت نمایی با سلاح و ایجاد رعب و وحشت به چشم می‌خورد، عنوان داشت: پلیس اجازه عرض اندام و سلب آرامش شهروندان را به هیچ کس نخواهد داد و امنیت مردم خط قرمز این مجموعه است.

کشف پراید سرقتی در “فسا”

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف یک دستگاه پراید با سابقه سرقت از “داراب” در بخش شیبکوه این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی بخش “شیبکوه” فسا حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

وی افزود: با بررسی انجام شده از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان داراب دارد.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: برخورد با سارقان و مجرمان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در “آباده”

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این اتوبوس ۱۳ عدد گیربکس، سپرجلو  و سینی فن سواری و ۱۲ عدد چمدان مسافرتی خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به معرفی راننده به دستگاه قضائی، تصریح کرد: در بررسی‌های بیشتر میزان ۴ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک از درون کیف دستی کمک راننده نیز کشف شد.

دانش‌آموزان مزاحم در فضای مجازی روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری عاملان ایجاد مزاحمت برای دانش آموزان در گروه دانش آموزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی ارجاع شکوائیه‌ای از سوی مدیر یکی از مدارس مبنی بر مزاحمت در گروه مدارس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که افرادی با اقدامات فنی وارد لینک گروه مدرسه شده و با تغییر در ساختار و انتشار داده‌های مجرمانه باعث رعب و وحشت برای والدین و دانش آموزان شده‌اند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی و اشراف اطلاعاتی موفق شدند در این خصوص ۳ نفر که دانش‌آموز بین ۱۲ الی ۱۵ سال بودند را شناسایی و به پلیس فتا احضار کنند.

سرهنگ “زینلی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خودشان را شوخی و شیطنت عنوان کردند، از شهروندان خواست ضمن ارتقاء سواد رسانه‌ای خود در صورت مواجه شدن با موارد مشابه از ادامه پاسخگویی اجتناب کرده و سریعا مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرقت پراید در شیراز و کشف در”کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف خودرو پراید سرقتی از شیراز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ماموران پاسگاه انتظامی کنارتخته حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید که به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

سرهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۳۳ نفر از مخلان نظم عمومی در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از دستگیری ۳۳ نفر از مخلان نظم عمومی و مزاحمین نوامیس در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان با اقدامات فنی مطلع شدند عده‌ای از افراد معلوم الحال در بازار برای نوامیس مزاحمت ایجاد می‌کنند که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و موفق شدند ۳۳ نفر از این افراد که باعث ایجاد مزاحمت برای نوامیس و همچنین رعب و وحشت برای عموم شده بودند را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه پس از انتقال افراد مزاحم عده‌ای از شهروندان از عملکرد پلیس تقدیر کردند، گفت: از عموم تقاضا داریم در صورت برخورد با افراد مزاحم و بر هم زنندگان نظم عمومی مراتب از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در” ارسنجان”

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم خیز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت، فروشندگان مواد مخدر، سارقان و جلب رضایت مردم در سطح حوزه استحفاظی به اجرا در آمد.

وی افزود: در نتیجه این طرح ۱۰ دستگاه خودرو و ۱۵ دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد که وجود احکام تحت تعقیب قضایی، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و رانندگی خطرناک از دلایل عمده توقیف بوده است.

فرمانده انتظامی “ارسنجان” تصریح کرد: کشف ۲ کیلو و ۲۲۰ گرم انواع مواد مخدر، دستگیری ۳ فروشنده ، ۳ سارق و کشف ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی، درون خودرو و منزل از دیگر دستاوردهای این طرح است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان رسالت پلیس را ارتقاء امنیت و آرامش شهروندان برشمرد و خاطر نشان کرد: خط و مشی پلیس برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت اجتماعی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31589

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.