• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – یک  اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31569
  • 01 اسفند 1400 - 16:11
اخبار پلیس فارس – یک  اسفند ماه  ۱۴۰۰

دستگیری عامل مزاحمت برای نوامیس مردم در شیراز / تقدیر فرمانده انتظامی فارس از مأموران انتظامی فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری یک فرد اراذل و اوباش و عامل مزاحمت برای نوامیس مردم توسط مأموران کلانتری “عباسیه” شیراز خبر داد. سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار […]

دستگیری عامل مزاحمت برای نوامیس مردم در شیراز / تقدیر فرمانده انتظامی فارس از مأموران انتظامی

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری یک فرد اراذل و اوباش و عامل مزاحمت برای نوامیس مردم توسط مأموران کلانتری “عباسیه” شیراز خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مزاحمت یک فرد اراذل و اوباش برای نوامیس مردم در یکی از محله های شهر شیراز، بلافاصله مأموران گشت کلانتری عباسیه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور مأموران در صحنه، فرد اراذل و اوباش با مشاهده مأموران با استفاده از یک سلاح سرد (چاقو) به سمت آنان حمله ور شده که در این حین، مأموران انتظامی پس از هشدارهای لازم و رعایت قانون به کارگیری سلاح ، پای این اراذل و اوباش را مورد اصابت گلوله قرار داده و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان اعزام و حال عمومی وی رضایت بخش می باشد، گفت: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و در دست بررسی است.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در سوابق این متهم مواردی همچون سرقت به عنف و شرارت دیده می شود، افزود: پلیس حافظ جان، مال و نوامیس مردم می باشد و چنانچه افرادی بخواهند با اقدامات خود باعث ایجاد احساس ناامنی در جامعه شوند با برخورد سخت و قاطعانه مأموران انتظامی مواجه خواهند شد.

شایان ذکر است، صبح امروز فرمانده انتظامی استان فارس با دعوت از کارکنان انتظامی کلانتری عباسیه که در این مأموریت حضور داشتند، به صورت ویژه از شجاعت و درایت آنان در برخورد قاطعانه با این فرد اراذل و اوباش تقدیر و تشکر به عمل آورد.

کشف کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی با هوشیاری پلیس”خرم‌بید”

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون ۳۲ دستگاه فشارسنج به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در تداوم طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران ایست و بازرسی شهید “جنتی‌فر” شهرستان خرم‌بید حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “شیراز-اصفهان” به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۳۲ دستگاه فشارسنج خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

برگزاری جلسه ارتباط مستقیم مردمی مسئولان سازمان اطلاعات فرماندهی کل انتظامی با مردم

رئیس سازمان اطلاعات فرماندهی کل انتظامی و معاونان وی به صورت تلفنی در سامانه ۱۹۷ با مردم گفت و گو و به مشکلات آنان رسیدگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای پاسخگویی به نظرات، انتقادات، دیدگاه‌ها و مشکلات مردمی در خصوص عملکرد پلیس، روز سه شنبه ۳ اسفند ماه، رئیس سازمان اطلاعات فرماندهی کل انتظامی و معاونان وی و همزمان با آن رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی استان فارس با حضور در سامانه ۱۹۷ به صورت تلفنی از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح آماده پاسخگویی به مسائل و مشکلات شهروندان می باشند.

شهروندان می‌توانند ضمن تماس با شماره تلفن ۲۱۸۶۴۴۴۴ – ۰۲۱ و شماره تلفن ۱۹۷ مشکلات خود را با مسئولان مربوطه در میان گذاشته و پاسخ لازم را دریافت کنند.

دستگیری حفاران غیرمجاز در “کوه‌چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از دستگیری ۴ نفر و کشف یک دستگاه گنج‌یاب به همراه تجهیزات حفاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف الله محمدی” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی کوه‌چنار حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند یک دستگاه گنج‌یاب خارجی قاچاق به همراه تجهیزات حفاری را کشف و ۴ نفر را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش دستگاه مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص مراتب  را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف تانکرحامل سوخت قاچاق در”لامرد”

فرمانده انتظامی “لامرد” از توقیف تانکر حامل ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهراب زارع‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی لامرد حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه کامیون تانکر‌دار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، افزود: در این رابطه راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی “لامرد” خاطر نشان کرد: از مردم درخواست می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه قاچاق را از طریق سامانه ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف ۴ تن چوب قاچاق در “قیروکارزین”

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” از کشف ۴ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی کلانتری مبارک آباد در حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل چوب مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۴ تن چوب قاچاق و بدون مجوز حمل کشف شد، تصریح کرد: در این راستا پرونده تشکیل و چوب‌های مکشوفه به اداره منابع طبیعی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه رانندگان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اتوبوس با بار قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان “خرم بید” از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری خبر داد.

سرهنگ “علی‌اکبرکریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “جنتی‌فر” شهرستان خرم‌بید حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس انواع پوشاک، لاستیک، باطری، تلویزیون ال ای دی و لوازم خانگی خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خرم‌بید” با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

تقدیر امام جمعه شهرستان کوار از عملکرد پلیس 

امام جمعه “کوار” در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته از عملکرد نیروی انتظامی در این شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام‌والمسلمین “گشول” در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه بیان کرد: امنیت و سلامتی دو نعمت بزرگی هستند که آیات و احادیث مختلفی در این عرصه بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ فردی از ناامنی خوشنود نیست و همه به دنبال امنیت هستند، افزود: نیروی انتظامی به عنوان حافظان مردم در کشور تلاش می‌کند تا امنیت و آسایش را در تمامی حوزه‌ها فراهم کند.

امام جمعه شهرستان کوار اقدامات مجموعه انتظامی این شهرستان در کشف مواد مخدر و برخورد با مجرمان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پلیس شبانه روز برای برقراری نظم و امنیت در جامعه تلاش می‌کند و ما از این عزیزان سپاسگزاریم و دعا می کنیم خداوند به آنان سلامتی بدهد.

دستگیری اراذل و اوباشان در “فسا”

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” از دستگیری ۳ نفر اراذل و اوباش و کشف ۴۶ عدد فشنگ جنگی کلت از آنان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر تردد مشکوک یک سواری پژو در سطح شهرستان فسا، ماموران پلیس امنیت عمومی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: افسران پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند سواری مذکور را شناسایی و با اقدامات تخصصی آن را توقیف و هر ۳ سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۶ عدد فشنگ جنگی کلت کشف شد، تصریح کرد: در بررسی از سوابق متهمان مشخص شد یکی از آنان از اراذل و اوباش سابقه‌دار شهرستان سیرجان از توابع استان کرمان است.

سرهنگ “قسام” از تحویل متهمان به دادسرا اشاره کرد و گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و در جهت حفظ آن در جامعه، خادمان مردم در مجموعه انتظامی از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهند کرد. 

کشف گنج یاب قاچاق در”خنج”

فرمانده انتظامی “خنج” از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه گنج‌یاب در منزل احدی از شهروندان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی خنج با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش دستگاه مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورده کرده‌اند.

دستگیری عامل اغفال و آزار و اذیت دختران جوان در”اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از دستگیری مردی ۲۹ ساله خبر داد که از طریق فضای مجازی و با ترفند مشاور کنکور اقدام به اغفال دختران جوان می‌کرد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی شکایت  احدی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی از طریق صفحه اینستاگرام اقدام به تبلیغ مشاوره کنکور می‌کند و با ترفندهای خاص اعتماد دختران جوان را جلب و سپس اقدام به آزار و اذیت می‌کند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم  را شناسایی و وی را در یک علمیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “اقلید” با بیان اینکه تا کنون چند نفر نفر در این زمینه مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، گفت: این متهم شیطان صفت برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “صارمی” خاطر نشان کرد:  در بازرسی از منزل متهم ۱۷ عدد سکه قدیمی، یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و ۱۳فشنگ مربوطه نیز کشف شد.

هشدارهای پلیس فارس برای پیشگیری از سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت را ارائه داد .

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: همه ساله بر اساس سنت ها ی قدیمی در اسفند ماه شهروندان اقدام به خانه تکانی و انجام خرید نوروزی می کنند که لازم است ، علاوه بر رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی جهت مبارزه با بیماری منحوس کرونا نکات امنیتی نیز در رابطه با مراقبت و حفاظت از خود و خانواده در ایام پایانی سال را مد نظر قرار داده تا روزهای خوب و شادی را پیش رو داشته باشیم .

وی ادامه داد : افرادی که جهت نظافت منزل، فروش اسباب و اثاثیه مستعمل و یا انجام کارهای تعمیراتی به منزل می آیند حتما با شناخت قبلی و مورد اطمینان باشند و از ورود اشخاص دوره گرد و ناشناس به داخل منزل ممانعت و در صورت بکارگیری نظافت چی و تعمیر کار در منزل حتما یکی از اعضاء خانواده حضور داشته باشند.

این مقام انتظامی پیرامون خرید در روزهای پایانی سال، گفت: چنانچه جهت خرید قصد خروج از منزل را دارید  سعی کنید یکی از اعضاء خانواده در خانه حضور داشته باشد و اگر لزوما باید همه با هم از منزل خارج شوید ضمن اطمینان از قفل کردن درهای ورودی و پشت بام یکی از چراغ ها را روشن و از طرح همسایه بانی استفاده و منزل خود را به  همسایه قابل اطمینان خود بسپارید.

سرهنگ حبیبی بیان کرد : چنانچه در هنگام خرید، فرزند خردسال همراه دارید از پوشاندن زیور آلات به کودکان خودداری و حتما نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره تلفن همراه پدر را روی تکه کاغذی نوشته و در جیب لباس او قرار دهید؛ همچنین به کودکانمان بیاموزیم هرگز به کسانی که نمی شناسند اطمینان نکرده و از افراد ناشناس هدیه ، به ویژه خوراکی دریافت نکنند.

دستگیری جوان ۲۲ ساله در “ممسنی”

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری جوانی ۲۲ ساله خبر داد که از طریق صفحه اینستاگرام قصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه شاکی داشت.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: خانمی ۲۸ ساله به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت که فردی ناشناس از طریق اینستاگرام با بدست آوردن تصاویر خصوصی من قصد هتک حیثیت و اخاذی دارد که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که از اقوام شاکی بود را شناسایی و وی را به پلیس فتا احضار کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه انگیزه خود را مشکلات شخصی با شاکی عنوان کرد، گفت: فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31569

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.