• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
رئیس اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز

برنامه گردشگری انقلاب اسلامی در دهه فجر برگزار شد

  • کد خبر : 31392
  • 24 بهمن 1400 - 12:48
برنامه گردشگری انقلاب اسلامی در دهه فجر برگزار شد
اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به برگزاری گردشگری انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر اقدام کرد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شیراز، «امیرحسین حکمت نیا»، گفت: اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به برگزاری گردشگری انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر اقدام کرد.
رئیس اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: بدین ترتیب تولید محتوا، طراحی و ایجاد پنج مسیر گردشگری تخصصی در شهر شیراز با محوریت انقلاب اسلامی در قالب ۱۵ ساعت و ۲ نوبت در ایام دهه فجر به انجام رسید.
وی اضافه کرد: تورهای شیرازه شهر، دیواره شهر، هم پای انقلاب، شیراز بین ۲ انقلاب و شهید محراب عناوین این تورهای گردشگریبه مناسبت دهه فجر بود و برای نخستین بار اتفاقات، رویدادها و تاریخ انقلاب اسلامی در قالب مهندسی گردشگری تبدیل شد و به مردم و فعالان و کاربران صنعت گردشگری و مذهبی گردشگری تقدیم شد.
حکمت نیا اعلام کرد: ۲۲ محتوای یک صفحه ای در خصوص اتفاقات و رویدادهای انقلاب در قالب نمایشگاه گردشگری انقلاب ارائه شد و این نمایشگاه ها در سه نقطه‌ صحن شورای اسلامی شهر شیراز، تالار بوستان آرامگاه سعدی و فرهنگسرای «رسانه» در حوزه هنری در ایام دهه فجر و پس از آن برپاست.
وی ادامه داد: رویدادهای موثر سال ۴۲ تا ۵۷ که موجب شکل گیری انقلاب اسلامی شد در قالب عکس برداری، تصویربرداری و تهیه نمایشگاه دیوارنگاره‌ ها و شمایل انقلابی نیز معرفی شدند و از دیوارهای محل شهادت شهید آیت الله «دستغیب» که آثاری را بر خود داشت، عکسبرداری شده که با عنوان دیوارنگاره ها و شمایل در قالب نمایشگاهی در سه نقطه یاد شده به مردم انقلابی سومین حرم اهل بیت (ع) اهدا شد.
حکمت نیا اضافه کرد: در طراحی گردشگری انقلاب انتخاب مسیر گردشگری «شهید محراب»، مرتبط با زندگی آیت الله شهید «دستغیب»، طراحی شد و محل وقوع شهادت ایشان که یک دیوار قدیمی با نقاشی بود در دستور کار مرمت قرار گرفت و مجسمه آیت الله شهید دستغیب در مکان محل شهادت وی با همکاری سازمان زیباسازی و شهرداری بافت تاریخی نصب شد.
وی عنوان کرد: طراحی آموزش راهنمای گردشگری معاصر برای نخستین بار در کشور در قالب ۱۲ ساعت آموزش از سایر اقدامات در دهه مبارک فجر بود که برای راهنمایان گردشگری با حضور اساتید این حوزه برگزار شده و اتفاقات، روایات و مسیرهای گردشگری انقلاب ظرف سه روز به راهنمایان گردشگری آموزش داد.
حکمت نیا با اشاره به «بشنو از من» گفت: این برنامه روایت تاریخ شفاهی انقلاب است که در مساجد کلیدی انقلاب شامل مسجد مولا، عتیق، حبیب، مسجد جامع شهدا و حرم حضرت علی ابن حمزه (ع) برگزار شد و انقلابیون و مبارزان شیرازی به ذکر تاریخ شفاهی انقلاب پرداختند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31392

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.