• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
​آیین اختتامیه نخستین المپیاد و پارالمپیاد جام پرچم برگزار شد

برگزیدگان جام پرچم در قالب تیم شهرداری شیراز به مسابقات کشوری اعزام می شوند

  • کد خبر : 31377
  • 26 بهمن 1400 - 12:33
برگزیدگان جام پرچم در قالب تیم شهرداری شیراز به مسابقات کشوری اعزام می شوند
آیین اختتامیه نخستین همایش بزرگ ورزشی و اجتماعی المپیاد و پارالمپیاد با حضور مسئولین استانی در میان استقبال پرشور شهروندان برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری جام پرچم به معرفی بیشتر و بهتر ابعاد گرانمایه شخصیتی سردار شهید سلیمانی که برای دفاع از سرفرازی اسلام و کیان کشور به شهادت رسید بازمی گردد.
مطصفی مشفقیان در حاشیه برگزاری برگزاری آیین اختتامیه نخستین المپیاد و پارالمپیاد ورزشی جام پرچم به خبرنگار روزنامه «تماشا» گفت: این همایش بزرگ ورزشی و اجتماعی در دو بخش المپیاد و پارالمپیاد ورزشی با حضور ۶۳۷۰ نفر در قالب ۴۰ رشته و ۱۷۲ ماده ورزشی برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی طیف های مختلف جامعه همراه بود. در این رویداد بزرگ ورزشی تمامی اقشار جامعه اعم از طلاب و روحانیون، بیماران خاص و پیوند اعضا، معلولان نابینا و ناشنوا، کم توانان ذهنی، جانبازان گرانقدر و بسیاری دیگر از اقشار چامعه شرکت داشتند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به این که استعدادیابی یکی از اهداف برگزاری این آیین بزرگ ورزشی بود، اظهار داشت: مربیان استعدادیاب در تمامی مراحل برگزاری مسابقات حضور داشته و به شناسایی نفرات مستعد همت گماشتند. در سال آینده افراد مستعد در قالب حمایت از تیم های پایه در رشته های مختلف ورزشی تحت عنوان باشگاه ورزشی شهرداری شیراز مورد حمایت قرار گرفته و به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.
مشفقیان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نشاط و سرزندگی جزو لاینفک ورزش است و تلاش می شود تا با برگزاری چنین رویدادهایی گام مثبتی در راستای ترویج شادابی در جامعه برداریم.
مشفقیان در ادامه به اهمیت شناسایی آرمان های انقلاب اسلامی برای نسل های مختلف اشاره کرد و گفت: مساله مهم عرق به پرچم مقدس جمهوری اسلامی و تقویت ارمان های انقلابی و ترویج میهن پرستی به ویژه در میان گروه سنی کودک و نوجوانان از اهیمت ویژه برخوردار است و باید با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی در راستای آن گام برداشت.
معاون شهردار شیراز با اعلام این خبر که برگزیدگان جام پرچم در قالب تیم شهرداری شیراز به مسابقات کشوری اعزام می شوند خاطرنشان کرد: در نخستین المپیاد و پارالمپیاد ورزشی جام پرچم رشته های متنوعی نظیر دومیدانی، شنا، ژیمناستیک، والیبال، تیراندازی و غیره در بخش های المپیاد و پارالمپیاد شرکت داشتند و این مسابقات با حضور قهرمانان ملی و استانی از هیچان و شور و نشاط ویژه ای برخوردار بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز نیز طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: امروز ورزش در دنیا علاوه بر هنر، یک ارزش و انتقال دهنده مفاهیم ارزشی کشورها است.
مهندس علی اکبر سلطانی با بیان اینکه پیدایش مفاهیم ارزشی باید از دوران کودکی آغاز شود، گفت: چه بسا که پرداختن به دوران کودکی و نوجوانی در کشور ما بسیار غریب افتاده و برداختن به این موضوع که کودکان از چه سنی باید ورزش را آغاز و علاوه بر آن استعدادهایشان شناسایی و پیدا شود و با پیدا شدن این استعداد ها مورد حمایت قرار بگیرند و علاوه بر آن گام به گام هدایت شوند تا آن ارزشی که درونشان نهفته است، شکوفا گردد.
وی افزود: خوشبختانه شهرداری شیراز رویکرد جدیدی را مبنی بر شناسایی، توانمندسازی و آموزش استعدادها را آغاز کرده است تا بتواند ارزش ورزشکاران، هنرمندان شهر شیراز را به عرصه ظهور برساند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اگر بتوانیم در دوران کودکی که کودکان پر از انرژی هستند، آنها را به سمت استعدادهایشان سوق دهیم و این استعدادها را پرورش دهیم به نتایج درخشانی دست پیدا خواهیم کرد،در ادامه اظهار نمود: تحقق این امر به طور یقین اثرات جدی و بنیانگذاری در کشور خواهد داشت.
سلطانی گفت: از مشارکت شهروندان، اداره کل ورزش و جوانان، مجموعه هیأت های ورزشی و همچنین شهرداری شیراز که بستر چنین برنامه ای را در شرایط خاص کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدت زمان ۴۵ روز فراهم کرد نقدیر و تشکر می گردد‌.
وی با اشاره به اینکه این برنامه اتفاق خاصی محسوب می شود، افزود: این اتفاق خاص تنها با مشارکت جدی و مسوولین روی می داد که امیدواریم اینگونه برنامه ها تداوم داشته باشد تا در سال های آتی شاهد درخشش این ورزشکاران در رشته های مختلف در عرصه های بین المللی باشیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز در پایان سخنانش اظهار کرد: تلاش داریم تا در سال آینده نیز این برنامه را با ابعاد وسیع تری برگزار نماییم.
در ادامه این مراسم سرپرست اداره ورزش و تفریحات سالم شهرداری شیراز گفت: جام پرچم اولین المپیاد ورزشی با حضور بیش از پنج هزار نفر در کشور است که به پاسداشت سردار دل ها، شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی برگزار گردید.
محمدجواد کشاورز از تلاش های شهرداری شیراز برای استعدادیابی و تقویت تیم های پایه خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این المپیاد استعداد یابی و شناسایی نفرات برتری است که شهرداری شیراز قصد دارد در سال های آتی از انها تحت عنوان تیم های پایه حمایت کند.
وی با تجلیل از حضور متداوم مربیان استعدادیاب در مسابقات اظهار داشت: این آیین بزرگ ورزشی با حضور ۶۳۷۰ ورزشکار در قالب ۴۰ رشته و ۱۷۲ ماده برگزار شد و در مراسم اختتامیه از ۸۵۴ نفر از قهرمانان، مدال آوران و قهرمانان و عوامل اجرایی مورد تجلیل قرار می گیرند.
دبیر برگزاری المپیاد در پایان با تشکر از شهردار کلانشهر شیراز، مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاون فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز که حمایت های چشمگیری را از این رویداد بزرگ ورزشی انجام دادند اظهار داشت: این رویداد بزرگ ورزشی و اجتماعی با پشتیبانی های همه جانبه ریاست و اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.
شناسایی استعدادهای ورزشی نونهالان و نوجوانان با برگزاری المپیاد جام پرچم
دکتر نصیری عضو کمیته ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز درحاشیه المپیاد ورزشی جام پرچم گفت: این مسابقات به منظور استعداد یابی نونهالان و نوجوانان برگزار شده است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز، تقویت ارتباط عاطفی بین خانواده ها از طریق برگزاری مسابقات پدران و پسران و مادران و دختران را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در ٢۶ رشته و در دو بخش بانوان و آقایان و پارالمپیک در ۱۶ رشته، توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز (اداره تربیت بدنی و تفریحات سالم ) برگزار می شود.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد، با حمایت شهرداری راه برای استعدادیابی نونهالان و جوانان هموارتر و آینده ورزشی شهر شیراز درخشان تر شود.
به گفته وی، باید تلاش شود اینگونه مسابقات ورزشی در سطح شیراز و استان فارس به صورت سالانه و همچنین مسابقات تفریحی پدران و پسران و مادران و دختران به صورت هفتگی برگزار شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31377

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.