• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۳۰  بهمن ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31325
  • 30 بهمن 1400 - 17:26
اخبار پلیس فارس – ۳۰  بهمن ماه  ۱۴۰۰

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و پارسیان فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو و کشف ۱۱۷ کیلو تریاک در عملیات مشترک فارس و “پارسیان” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان […]

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و پارسیان

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو و کشف ۱۱۷ کیلو تریاک در عملیات مشترک فارس و “پارسیان” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “پارسیان” از توابع استان هرمزگان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری پژو ۴۰۵ در محور “بندرعباس-شیراز” در حال انتقال یک محموله تریاک است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “لامرد” پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی سواری پژو حامل تریاک را شناسایی و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد، تصریح کرد: در بازرسی از سواری پژو ۱۱۷ کیلو تریاک کشف شد.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه در این خصوص یک سواری پژو پارس که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

غذای قاچاق حیوانات وارد بازار نشد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۳ هزار و ۴۴۱ کیلوگرم غذای قاچاق حیوانات به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت زنی در محور “فیروزآباد-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو  3 هزار و ۴۴۱ کیلوگرم غذای حیوانات که قاچاق و فاقد مدارک قانونی بود را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش غذاهای مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این راستا راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

در منزل مسکونی ۷۴ کیلو حشیش کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۷۴ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش و دستگیری یک قاچاقچی در یکی از محله‌‎های شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “سیدموسی حسینی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محله‌‎های شهرستان شیراز در منزل خود اقدام به خرید و فروش حشیش می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، تصریح کرد: در بازرسی از آن منزل ۷۴ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

اعزام ۱۸۸ فراگیر به مراکز آموزشی انتظامی

رئیس مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان از اعزام ۱۸۸ فراگیر به مراکز آموزشی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

سرهنگ “محمد داودی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص اظهار داشت: ۱۸۸ نفر از پذیرفته شدگان نهایی مقطع درجه داری، از طریق اداره گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان فارس جهت طی دوران آموزشی به مراکز آموزش اعزام شدند.

وی ادامه داد: نظم و انضباط ، ارتقاء روحیه ایثارگری و دین باوری ، تقویت قوای جسمانی و آموزش از مهم ترین عواملی است که کارکنان انتظامی باید در طول خدمت به آن ها توجه داشته و سر لوحه کار خود قرار دهند.

سرهنگ داودی گفت: در پنجمین مرحله اعزام پذیرفته شدگان نهایی مقطع درجه داری انتظامی در سال جاری و با تلاش کارکنان اداره گزینش و استخدام، ۱۸۸ فراگیر آموزشی به مراکز آموزشی شهید بهشتی اصفهان ، ولی عصر (عج) تبریز و مالک اشتر اراک اعزام شدند.

رئیس مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان فارس تأکید کرد: کارکنان این مرکز تمام تلاش و توان خود را در جذب و اعزام داوطلبان کارآمد ، مومن ، متعهد و دارای سلامت جسمی و روحی متناسب با ماموریت های ناجا به کار گرفته اند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند.

سرهنگ داودی در پایان گفت: تا اطلاع ثانوی روزهای چهارشنبه هر هفته از داوطلبان مقطع درجه داری در مرکز گزینش و استخدام استان فارس واقع در نبش ترمینال مسافربری کار اندیش – میدان سفر – خیابان شهید “محمدیان” ثبت نام به عمل می آید.

کشف تریاک در ستون‌های کامیون

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از کشف ۴۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “عظیم‌الله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی “نی‌ریز” حین گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در ستون‌های اتاق عقب کامیون جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” خاطر نشان کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

دپو سوخت قاچاق در منزل

فرمانده انتظامی “داراب” از شناسایی محل دپو سوخت قاچاق و کشف ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان داراب با اقدامات فنی و تخصصی از دپو سوخت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص، خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف کامیون با  ۵۶ راس گوسفند قاچاق در “خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” از کشف ۵۶ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی خرامه هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون ۵۶ رأس گوسفند قاچاق که فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

گشت زنی هدفمند پلیس باعث کشف خودرو سرقتی شد

فرمانده انتظامی “سروستان” از کشف خودرو پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم “آرش بخشایی مطلق” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت سواری پراید در شیراز و متواری شدن سارق به سمت شهرستان سروستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت .

وی بیان داشت: ماموران انتظامی سروستان سریعا به محور مواصلاتی اعزام و با انجام گشت های هدفمند و بازرسی مسیرها موفق شدند خودرو را به صورت بلاصاحب در کنار جاده کشف کنند.

فرمانده انتظامی “سروستان” با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری سارق متواری با جدیت ادامه دارد، تصریح کرد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت خودرو بایستی از لوازم ایمنی استفاده کنند و وسایط نقلیه خود را در پارکینگ‌های عمومی که دارای نگهبان هستند پارک کنند.

کشف ۱۰ دستگاه فلزیاب قاچاق در”سپیدان

فرمانده انتظامی “سپیدان” از کشف ۱۰ دستگاه فلزیاب قاچاق و متعلقات مربوطه به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ  “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی سپیدان حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۰ دستگاه فلزیاب خارجی قاچاق به همراه متعلقات مربوطه را کشف و در این رابطه ۴ نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “سپیدان” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

سرهنگ “فداکار” تصریح کرد: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت خارجی در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتوسیکلت خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص  یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری باند حفاران غیرمجاز و کشف گنج یاب در سرچهان

فرمانده انتظامی “سرچهان” از دستگیری حفاران غیرمجاز به قصد  بدست آوردن آثار تاریخی و فرهنگی در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “محسن لشکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه چند نفر در کوه‌های اطراف سرچهان در حال حفاری با دستگاه گنج یاب به قصد استخراج آثار باستانی هستند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران سریعا پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۴ نفر که در حال حفاری بودند را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “سرچهان” با بیان اینکه در بازرسی از آن مکان یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق به همراه متعلقات کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در “کازرون

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه توسط فردی به هویت معلوم در منزلش، بررسی موضوع در دستور ماموران پاسگاه انتظامی بخش”جره و بالاده” قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: شهروندان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق  میلیاردی در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف محموله قاچاق یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق، مأموران انتظامی کوه‌چنار حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این اتوبوس ۲۳۱ ثوب پوشاک، ۲۷۹ عدد نوشیدنی ویتامین سی، ۷۶۰ عدد سیم جوش، ۵۴ قوطی شیر خشک، ۲۸ دستگاه اندروید باکس و ۵۴۰ عدد کابل شارژ موبایل خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ “محمدی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، بیان داشت: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در”مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی پاسگاه “سیوند” حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۴۰ عدد شارژر فندکی و رم ریدر، ۲۸۸ عدد ابزار آلات و ۵ جعبه آچار خارجی قاچاق کشف شد، گفت: ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است.

اتوبوس حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی “آباده” از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف ۵ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای تشدید برخورد جدی با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی آباده حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود:در بازرسی از این خودرو ۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در اتوبوس جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی “آباده” با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر شدند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

خدمت رسانی مطلوب دغدغه پلیس و نماینده مردم فسا

در نشست تعاملی فرمانده انتظامی و نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی، خدمت رسانی مطلوب و شایسته و رفع مشکلات در حوزه ترافیک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این نشست تعاملی که در پلیس راهور شهرستان فسا انجام شد، دکتر “حجت الله فیروزی” با تبریک و تسلیت شهادت سرهنگ دوم “علی اکبر رنجبر” از عملکرد مجدانه و تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی فسا در برقراری نظم و حفظ امنیت قدردانی کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث ترافیکی در سطح شهرستان، اظهار کرد: رفع نقاط حادثه خیز و نواقص موجود در جهت پیشگیری از بروز سوانح و حوادث ترافیکی به صورت جدی در دستور کار مسئولین قرار دارد و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

در ادامه این نشست سرهنگ “محمدهاشم قسام” فرمانده انتظامی فسا گفت: گره گشایی از مشکلات مردم در حوزه انتظامی، برقراری امنیت اجتماعی و ارتقاء احساس امنیت، دغدغه اصلی پلیس شهرستان است که در راستای تحقق این امر مهم، تعامل و همراهی مسئولین ضرورت دارد.

گفتنی است در این نشست، سرهنگ “ابوالفضل رستمی” رئیس پلیس راهور فسا، احداث جاده کمربندی و تکمیل پارکینگ خودروهای سنگین و باری را عاملی موثر در کاهش بار ترافیکی سطح شهر و به تبع آن کاهش حوادث در این حوزه عنوان کرد که دکتر فیروزی قول پیگیری و مساعدت در انجام پروژه های مورد نظر را داد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31325

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.