• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
مدیر عامل پتروشیمی شیراز تاکید کرد:

افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و معاملات بازرگانی و تهاتر محصولات تولیدی با کشور برزیل

  • کد خبر : 31271
  • 29 بهمن 1400 - 19:23
افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و معاملات بازرگانی و تهاتر محصولات تولیدی با کشور برزیل
مدیر عامل پتروشیمی شیراز گفت: با همکاری سفارت برزیل در جمهوری اسلامی ایران ،اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت ، امکان افزایش حجم تبادلات و معاملات بازرگانی و تهاتر محصولات تولیدی را با نهاده های کشاورزی داریم.

به گزارش سحاب پرس، صادرات محصولات پتروشیمی نظیر کودهای شیمیایی و محصولات فرآوری شده کشاورزی و همچنین تامین نهاده‌های دامی از اهداف اصلی سفر وزیر کشاورزی برزیل به ایران است که منجر به افزایش تراز تجاری دو کشورخواهد شد.

ترزا کریستینا، وزیر کشاورزی برزیل ضمن ابراز خرسندی از تعاملات موجود بین دو کشور و قدردانی از مسولان ایرانی که نگاه سازنده ای به ارتقاء روابط تجاری بین ایران و برزیل دارند و پتانسیل های ویژه موجود در ایران از جمله تامین کود اوره کشاورزی مورد نیاز برزیل را موضوع با اهیمتی دانست که مطمئنا در افزایش مراودات تجاری و افزایش سطح همکاری دو کشور موثر خواهد بود.

مدیر عامل پتروشیمی شیراز در نشستی که با حضور وزیر کشاورزی برزیل و هیئت همراه در محل کارخانه پتروشیمی شیراز برگزار شد، گفت: با همکاری سفارت برزیل در جمهوری اسلامی ایران ،اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت ، امکان افزایش حجم تبادلات و معاملات بازرگانی و تهاتر محصولات تولیدی را با نهاده های کشاورزی داریم.

دکتر امین امرایی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و توانایی ها و آخرین دستاوردها در زمینه تولید محصولات این شرکت اضافه کرد: در سال گذشته میلادی میزان قابل توجهی از محصول کود اوره تولیدی این شرکت به کشور برزیل صادر شده است که این میزان قابل افزایش نیز خواهد بود.

وی افزود: این شرکت علاوه بر تولید کود اوره توان تولید و صادرات کود مایع UAN بعنوان محصولی با کیفیت و عملکرد بهتر نسبت به کود اوره را دارد، پتروشیمی شیراز یکی از موفق ترین شرکت ها در امر تولید و صادرات است که می تواند نقش موثری در صادرات کود های کشاورزی به کشورهای مختلف از جمله برزیل داشته باشد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با بازدید وزیر کشاورزی برزیل از تخت جمشید گفت: شهرستان مرودشت قطب کشاورزی استان فارس و کشور ایران است و بسیاری از محصولات کشور در مرودشت تولید می‌شود.

جلال رشیدی اضافه کرد: تقاضا داریم این ارتباط و حمایت دو جانبه باشد و در بسیاری از زمینه‌ها مثل محصولات پتروشیمی و کود‌های شیمیایی می‌توانیم به برزیل کمک کنیم و کشور برزیل نیز به ما کمک کند که این کمک می‌تواند در قالب تهاتر باشد بدون اینکه مبالغ مالی رد و بدل شود.

یاد آور می شود: ترزا کریستینا وزیر کشاورزی برزیل به همراه سفیر این کشور و هیأت همراه متشکل از تجار و بازرگانان برزیلی به استان فارس سفر کردند. در ابتدای سفر چند روزه خود وارد شهر شیراز و از شرکت پتروشیمی شیراز ،اولین پتروشیمی کشور بازدید و طی جلسه ای با دکتر امرائی مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31271

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.