• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۲۸  بهمن ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31246
  • 28 بهمن 1400 - 12:50
اخبار پلیس فارس – ۲۸  بهمن ماه  ۱۴۰۰

از منزل و خودرو قاچاقچی۱۲۳ کیلو تریاک کشف شد جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۲۳ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از خودرو و منزل قاچاقچی خبر داد. سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری […]

از منزل و خودرو قاچاقچی۱۲۳ کیلو تریاک کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۲۳ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از خودرو و منزل قاچاقچی خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان پلیس فرودگاه با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در شیراز با یک خودرو پراید اقدام به خرید و فروش تریاک می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند خودرو پراید متعلق به قاچاقچی را شناسایی و با اقدامات پلیسی آن را توقیف و راننده را نیز دستگیر‌ کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به منزل متهم اعزام و موفق شدند از آن مکان ۹۳ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک نیز کشف و یک نفر را دستگیر کنند.

سردار “ملک‌زاده” با اشاره به اینکه در این ماموریت در مجموع ۱۲۳ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شده است، خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف پژو و کشف ۳۰۵ کیلو تریاک

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در تعقیب و گریز ماموران انتظامی “کوار”، ۳۰۵ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری پژو پارس کشف شد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: صبح امروز (۲۸ آبان) مأموران پلیس آگاهی شهرستان “کوار” هنگام گشت‌زنی در محور مواصلاتی “فیروزآباد-شیراز” به یک سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، با توجه به موقعیت جغراقیایی منطقه راننده با به جا گذاشتن خودرو متواری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۰۵ کیلو تریاک کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

سردار “ملک‌زاده” عنوان داشت: پلیس استان فارس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت مقابله کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد.

کشف ۱۰ میلیارد کالای قاچاق در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت زنی در محور “کوار-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو  ۲۶۹ قوطی انواع قرص و پودر بدن‌سازی، یک هزار و ۷۰۰ بسته غذای حیوانات، ۵۰۰ دستگاه پوز، یک هزار و ۸۳۵ عدد لوازم آرایشی، ۵ دستگاه لوازم خانگی و ۵۵۶ قطعه لوازم یدکی از نوع خازن خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این راستا راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

جرثقیل ۳۲ میلیاردی قاچاق در کازرون توقیف شد

فرمانده انتظامی “کازرون” از توقیف تریلر حامل یک دستگاه جرثقیل قاچاق به ارزش ۳۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی کازرون حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک کامیون حامل یک دستگاه جرثقیل مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از توقیف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد که جرثقیل مذکور قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی می‌باشد.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “زراعتیان” خاطر نشان کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاق کالا و جرایم اقتصادی با جدیت عمل می‌کند و از شهروندان انتظار داریم هرگونه فعالیت غیرمجاز را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسیت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف انبار احتکار نهاده دامی در “فسا”

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۲۲ تن نهاده دامی احتکار شده در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی گزارشات مردمی مبنی بر احتکار نهاده دامی توسط فردی سودجو در یکی از محلات شهرستان فسا، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: افسران پلیس با دستور مقام قضائی انبار مورد نظر را شناسایی و در بازرسی از آن، ۲۲ تن کاه یونجه و گندم احتکار کشف و آن مکان را پلمب کردند.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه ارزش نهاده دامی احتکار شده یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: یک نفر در این رابطه تحویل مرجع قضائی و با نظارت اداره صنعت و معدن نهاده‌های احتکار شده نیز با قیمت مصوب در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی دو هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محورهای مواصلاتی، موفق شدند یک کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ۶معتاد و خرده فروش را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “خرامه” ادامه داد: توقیف ۳۷ دستگاه خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۵۳ متهم تحت تعقیب مراجع قضایی از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ “کریمی” تأکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

برقراری صلح و سازش بین ۲ طایفه در  روستای”تربر لای بیشه”

فرمانده انتظامی شیراز از برقراری صلح و سازش بین ۲ طایفه در  حسینیه آل محمد روستای “تربر لای بیشه”  در منطقه داریون این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: با برگزاری جلسات متعدد مجموعه انتظامی پاسگاه دودج و هماهنگی و پیگیری “افشین محمدی دره شوری” معاون دادستان، حجت الاسلام و المسلمین “حمیدی نژاد” امام جمعه منطقه داریون و اعضای شورای روستا، جمعی از معتمدان و ریش سفیدان و همچنین با عنایت خداوند متعال در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش اختلافات بین دو طایفه بزرگ که ناشی از اختلافات قبلی بود و باعث تاثیرات منفی بر امنیت روستا شده بود خاتمه یافت.

وی افزود: میانجی گری بزرگان طوایف، متنفذین و معتمدین در حل بسیاری از اختلافات و مشکلات موثر است و با توجه به حساسیت موضوع می طلبد که افراد معتمد و ریش سفیدان با مداخله در این گونه اختلافات از بروز هرگونه تنش و نزاع جلوگیری و وحدت و انسجام را برای حل اختلافات و همیاری با یکدیگر تقویت کنند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با کشف ۲۸ فقره سرقت  در”ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۲۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره در سطح شهرستان ممسنی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۸ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

برگرداندن کیف حاوی مدارک به صاحبش

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان از صحت عمل مامور وظیفه شناس در بازگرداندن کیفی، حاوی مدارک شناسایی و مقداری وجه نقد به صاحب آن خبر داد.

سرهنگ “مصطفی عباسی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: کارمند “حمید رضا اسماعیلی” از کارکنان بازرسی استان، هنگام تردد در خیابان رودکی شیراز یک کیف حاوی کارت های بانکی، مدارک شخصی و مقداری وجه نقد را رویت کرد.

وی افزود: این ماموران وظیفه شناس در اقدامی خداپسندانه و ارزشمند و در کمال صحت عمل با صاحب کیف تماس برقرار و  این امانت را به وی تحویل داد.

رئیس بازرسی استان با قدردانی از این مامور وظیفه شناس، گفت: به برکت معنویت درون سازمانی و ولایتمداری کارکنان خدوم این نیرو، شاهدیم که شاخصه های امانتداری و رشد و تعالی رفتاری در سطح بسیار مطلوبی قرار داشته و این امر از مولفه های بارز یک مامور جامعه محور در این نظام اسلامی و انقلابی است.

دستگیری سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت در “ارسنجان”

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از شناسایی و دستگیری یک سارق و کشف ۱۵فقره انواع سرقت در این شرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، درون خودرو و سایر در شهرستان ارسنجان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با بررسی صحنه‌های سرقت و همچنین استفاده از ابزارهای فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی، دولتی و درون خودرو اعتراف کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “فرهادی” از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک افراد ناشناس به خصوص در ساعات پایانی شب، موضوع را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

کشف مواد مخدر در “جهرم”

فرمانده انتظامی “جهرم” از توقیف سواری پراید و کشف ۶ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ “خسرو  رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر جهرم اقدام به برپایی ایست و بازرسی موقت در محور مواصلاتی این شهرستان کردند.

وی افزود: در این خصوص مأموران هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پراید مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

رئیس پلیس شهرستان جهرم با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۶ کیلو تریاک کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص دو نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

عاملان درگیری منجر به قتل در “ممسنی”دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی “ممسنی” از دستگیری عاملان اصلی نزاع و درگیری منجر به قتل در کمتر از ۱۰ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “شهرام افشاری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری با سلاح سرد منجر به قتل در بلوار بسیج شهرستان “ممسنی” بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس در بررسی اولیه مطلع شدند که افرادی با یکدیگر درگیر و در این خصوص یک نفر به شدت مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شده است.

جانشین فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه عوامل درگیری سریعا از محل متواری شده‌اند، تصریح کرد: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از ۱۰ ساعت ۳ نفر از عاملان درگیری که یکی از آنان قاتل اصلی است را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ “افشاری” با اشاره به اینکه عاملان درگیری ۳ نوجوان ۱۵ تا ۱۸ ساله هستند، گفت: طی استعلام از بیمارستان فرد مجروح ۲۷ ساله به دلیل شدت جراحات وارده به قتل رسیده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31246

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.