• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۲۷  بهمن ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31244
  • 27 بهمن 1400 - 14:10
اخبار پلیس فارس – ۲۷  بهمن ماه  ۱۴۰۰

جاساز ۱۵۸ کیلو تریاک در بدنه اتاق عقب کامیون جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از بدنه اتاق عقب یک دستگاه کامیون ۱۵۸ کیلو تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای جاسازی شده بود کشف شد. سردار “یوسف ملک‌زاده” در‌ ‌گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان و […]

جاساز ۱۵۸ کیلو تریاک در بدنه اتاق عقب کامیون

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از بدنه اتاق عقب یک دستگاه کامیون ۱۵۸ کیلو تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در‌ ‌گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، روز گذشته مأموران ایست و بازرسی “قطرویه” نی‌ریز با همکاری کارکنان یگان تکاوری استان حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی “سیرجان-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خودرو ۱۵۸ کیلو تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای در بدنه اتاق عقب جاسازی شده بود کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی‌امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

نقش نیروی انتظامی در ایجاد امنیت برجسته است

معاون ارتباطات و پیگیری حوزه ریاست مجلس ضمن ورود به شیراز در دیدار با خانواده شهید “علی‌اکبر رنجبر” گفت: نقش نیروی انتظامی به عنوان نیروهای فداکار و ایثارگر در ایجاد و ارتقاء امنیت بسیار برجسته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، روز گذشته آقای “قاسم بیکله” به همراه معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس با خانواده شهید “رنجبر” دیدار و از مقام والای آنان تجلیل کردند.

وی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، افزود: در روز ولادت با سعادت امام علی (ع) این توفیق نصیب ما شد که بتوانیم شخصا سلام دکتر “قالیباف” رئیس مجلس را به خانواده شهید رنجبر برسانیم.

معاون ارتباطلات و پیگیری حوزه ریاست مجلس با بیان اینکه اقتدار پلیس در کشور باید حفظ و ارتقاء یابد، تصریح کرد: در خصوص قانون به کارگیری سلاح توسط ماموران انتظامی در ماموریت‌‎های مختلف حتما پیگیر موضوع هستیم.

گفتنی است در حاشیه این دیدار لوح تقدیر و هدایا از طرف “محمدباقر قالیباف” توسط آقای “بیکله” به فرزند و همسر خانواده شهید رنجبر اهدا شد.

ما هرچه داریم به برکت خون شهداشت

فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد با حضور در منزل شهید “علی‌اکبر رنجبر” گفت: ما هرچه داریم به برکت خون شهدا و صبر و استقامت خانواده آنان است؛ لذا تکریم از آنان بر ما واجب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، امیر “ابوالقاسم رضایی” به همراه جمعی از کارکنان ارتش و همچنین معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس با حضور در منزل شهید “رنجبر” با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، بیان کرد: شهادت این عزیز داغ بزرگی بر مجموعه نیروهای مسلح در کشور گذاشت و همه ما را متاثر کرد.

وی با بیان اینکه ما به جوانان سفارش می‌کنیم در زندگی خود حتما یک رفیق شهید داشته باشند، تصریح کرد: آرزوی ما در نیروهای مسلح این است که مرگمان ختم به شهید شود تا در مقابل خانواده شهدا شرمنده نباشیم.

فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ما آرزو می‌کنیم خانواده شهید رنجبر همیشه سالم و در مسیر شهدا قدم بردارند و ادامه دهنده راه آنان باشند، گفت: مجموعه ارتش در استان فارس در کنار خانواده این شهید قرار دارد و در صورت صلاحدید به مشکلات آنان رسیدگی می‌کند.

این مقام ارشد نظامی در پایان با اهدای تندیس و جوایز به خانواده شهید رنجبر، از فداکاری، صبر و استقامت آنان قدردانی کرد.

بازدید سردار “ملک‌زاده” از مجموعه انتظامی جهرم

جانشین فرمانده انتظامی استان به همراه سرهنگ “مصطفی عباسی” و سرهنگ “علیرضا عاجی” با حضور در جهرم از مجموعه انتظامی این شهرستان بازدید کرد.

کشف گنج یاب قاچاق در “کوه‌چنار”

جانشین فرمانده انتظامی “کوه چنار” از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ دوّم “پرویز ارجمند” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی “کوه‌چنار” با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه گنج‌یاب در منزل احدی از شهروندان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی “کوه چنار ” با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش دستگاه مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورده کرده‌اند.

زیر چادر کامیون پر از مرفین بود

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از کشف ۴۷ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع مرفین در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “عظیم‌الله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی “نی‌ریز” حین گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۷ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع مرفین که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت اتاق عقب کامیون زیر چادر جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” با اشاره به دستگیری راننده خودرو و معرفی وی به دستگاه قضائی، خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود.

سارق سیم‌های کابل مخابرات در پاسارگاد دستگیرشد

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از دستگیری سارق سیم‌های کابل مخابرات و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم‌های کابل مخابرات  در سطح شهرستان پاسارگاد، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران کلانتری ۱۱ با اقدامات فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حین سرقت را شناسایی و آن را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت سیم‌های کابل مخابرات اقرار کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

آهوبره‌های قاچاق به کشورهای عربی نرسید

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از کشف پرندگان قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عظیم‌الله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی “نی‌ریز” هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی اظهار داشت: مأموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۹ قطعه پرنده کمیاب از نوع “آهوبره” که راننده قصد انتقال آنها را به کشورهای عربی داشت کشف کنند.

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش پرنده‌های مکشوفه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، بیان کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

برگزاری جلسه نهضت روشنگری در ستاد انتظامی “اقلید”

با حضور امام جمعه اقلید جلسه نهضت روشنگری در نمازخانه ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “محمد صادق طالبی ” در این جلسه با اشاره به برتری انسان نسبت به سایر موجودات، بیان کرد: خداوند برای تمام موجودات روی زمین برنامه دارد که در این میان انسان موجودی برتر است.

وی افزود: خداوند به انسان عزت داده و او را جانشین و خلیفه خود بر روی زمین قرار داده و انسان باید به خدا توکل کند و همین توکل هست که در تمام حوزه های فرهنگی و اجتماعی راه نجات ما می باشد.

نماینده ولی فقیه در بخش  دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به اینکه در ۲۰۰ سال اخیر انقلاب های فراوانی رخ داده و ما شاهد پیدایش آنها بوده‌ایم؛ اما همه آنها قبل از چهل سالگی به فراموشی سپرده شده‌اند، ولی انقلاب اسلامی ایران با تمامی توطئه‌ها، دشمنی‌ها، استکبار جهانی و … بعد از ۴۳ سال جشن انقلاب را برگزار می‌کند.

حجت الاسلام “طالبی” بیان کرد: اگر ما انقلاب اسلامی را به صورت جریان شناسی بررسی کنیم، قبل از انقلاب ایران کشوری زیردست، زیر ذلت و نکبت کشورهای غربی از جمله آمریکا بوده است.

 وی افزود: رژیم گذشته سراسر فساد بود و به جای توجه به معیشت مردم متاسفانه با برگزاری جشن های ۲۵۰۰ ساله هزینه های هنگفتی جامعه را متحمل می‌کرد.

کشف خودرو و موتورسیکلت سرقتی نتیجه گشت هدفمند پلیس “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” کشف خودرو و موتورسیکلت مسروقه را نتیجه گشت هدفمند پلیس در این شهرستان دانست.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه “کمارج” حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه پراید و موتورسیکلت که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آنها را مورد بررسی قرار دادند.

وی تصریح کرد: با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که این وسایط نقلیه سابقه سرقت از  شهرستان “کوهچنار” دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش جهت شناسایی و دستگیری سارقان به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست با انجام اقداماتی ساده مانند نصب دزدگیر، استفاده از قفل فرمان و پدال، قفل زنجیر، عدم گذاشتن سوئیچ روی خودرو و موتور، از سرقت وسایط نقلیه جلوگیری و موارد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ گزارش کنند.

حفاران غیرمجاز در دام پلیس “قادرآباد”

فرمانده انتظامی شهرستان “خرم‌بید” گفت: عاملان حفاری غیرمجاز توسط ماموران کلانتری “قادرآباد” دستگیر و روانه دادسرا شدند.

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری “قادرآباد” خرم‌بید حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی در اطراف تپه‌های باستانی در حال حفاری غیرمجاز به قصد به دست‌آوردن اشیاء عتیقه هستند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و ۳ نفر که در حال حفاری غیرمجاز بودند دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خرم‌بید” با اشاره به اینکه در بازرسی از مکان آنها تعداد زیادی ابزار و آلات حفاری کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “کریمی” با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با سودجویان و غارتگران بیت المال و اموال فرهنگی را به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اطلاع تا در اسرع وقت نسبت به شناسایی مجرمین و بزهکاران اقدام شود.

گنج یابان در دام پلیس “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق و دستگیری ۳ نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی”در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران پاسگاه انتظامی کامفیروز شمالی حین گشت زنی درسطح حوزه استحفاظی به یک خودرو سمند با ۳  نفر سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به همراه متعلقات مربوطه شدند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با اشاره به دستگیری ۳ نفر و تحویل آنان به مرجع قضائی، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش این گنج‌یاب قاچاق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ “زینلی” به افراد فرصت طلب، سودجو و غارتگران میراث فرهنگی هشدار داد، میراث کهن این سرزمین متعلق به تمامی افراد جامعه است و هیچ کس حق تملک و سرقت آنان را ندارد؛ لذا از تمامی شهروندان تقاضا می شود هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی توسط پلیس”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۹ معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مطالبات عمومی و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، مأموران انتظامی “آباده” طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۹ خرده فروش و معتاد، یک کیلو و ۲۶۷ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی “آباده” تصریح کرد: دستگیری ۱۲ سارق و کشف ۸ فقره انواع سرقت‌ها، کشف یک دستگاه خودرو مسروقه و دستگیری سارق در این خصوص، کشف یک دستگاه گنج یاب و دستگیری ۲ نفر در این خصوص و توقیف ۲۲ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

سرهنگ “مسعودی” به دستگیری ۲ متهم و کشف ۸ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری، جرایم رایانه‌ای، هتک حیثیت و جرایم مالی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: از اولویت‌های پلیس ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، جمع آوری معتادان پر خطر و برخورد با سارقان و اراذل و اوباش می‌باشد.

سرقت در بندرعباس و کشف در لارستان

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محور “لارستان-بندرعباس” به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و ارکان مخدوش که به صورت بلاصاحب در کنار جاده رها شده بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شهرستان بندرعباس دارد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31244

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.