• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
استاندار فارس تاکید کرد:

اهمیت بازچرخانی و بازیابی آب در صنعت

  • کد خبر : 31242
  • 27 بهمن 1400 - 14:50
اهمیت بازچرخانی و بازیابی آب در صنعت
استاندار فارس در جلسه شورای راهبردی آب استان فارس گفت: در چهار سال آینده باید آب مصرفی صنایع صرفا از بازچرخانی پساب های شهری و صنعتی تامین شود.

به گزارش سحاب پرس، استاندار فارس امروز مورخ ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ در جلسه شورای راهبردی آب استان فارس تاکید کرد: ما دو خط قرمز داریم یکی عدالت‌محوری در تمام حوزه‌ها و بخشها و دیگری محیط زیست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: استاندار فارس گفت هیچ چیز نباید موجب شود که آیندگان تصمیمات و اقدامات امروز ما را قضاوت کرده و ما را نفرین کنند.
محمد هادی ایمانیه خاطر نشان کرد: برای صرفه جویی آب در بخش کشاورزی دو اقدام اساسی باید انجام شود. یک اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره وری و دیگری اصلاح کانال های آب و زهکشی های اصولی با هدف ارتقاء و بهره وری آب در حوزه کشاورزی.
ایمانیه همچنین به اعتبارات محدود استانی در حوزه آب اشاره کرده و استفاده از پتانسیل بخش های خصوصی و سرمایه گذاری در این حوزه را برای حل این معضل بزرگ در استان ضروری دانسته و ادامه داد: همانند کشورهای توسعه یافته برای مدیریت و مصرف هر قطره از آب برنامه داشته داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در بحث تامین و مصرف آب، انتقال آب و حتی فرهنگ مصرف آن باید همانند اقدامات ارزشمندی که در زمینه نقشه راه معادن، برنامه جامع کشاورزی و باغداری و سایر طرح‌های دیگر برنامه جامع پنج ساله در زمینه آبخیزداری و آبخوان‌ها، سدها، پساب، چاه‌ها و قنات و همچنین مصرف خانگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت بازچرخانی و بازیابی آب در صنعت بیان داشت: در چهار سال آینده باید آب مصرفی صنایع صرفا از بازچرخانی پساب های شهری و صنعتی تامین شود.
در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور تامین آب آشامیدنی روستاها و اقدامات پیشگیرانه از بحران آب ارائه شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31242

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.