• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۵  بهمن ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31210
  • 25 بهمن 1400 - 17:12
اخبار پلیس فارس – ۲۵  بهمن ماه  ۱۴۰۰

در تعقیب و گریز پلیس ۱۱۴ کیلو مواد مخدر کشف شد فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان “داراب” ۱۱۴ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک کشف و یک قاچاقچی نیز دستگیر و روانه زندان شد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص اظهار داشت: […]

در تعقیب و گریز پلیس ۱۱۴ کیلو مواد مخدر کشف شد

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان “داراب” ۱۱۴ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک کشف و یک قاچاقچی نیز دستگیر و روانه زندان شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص اظهار داشت: مأموران انتظامی پلیس مبارزه با مواد مخدر “داراب” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای خاکی منتهی به این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و‌گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو پژو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۶۷ کیلو تریاک و ۴۷ کیلو حشیش  کشف شد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه در این ماموریت در مجموع ۱۱۴ کیلو مواد مخدر کشف شده است، تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و سوداگران مرگ گزارش‌ آن را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

انتصاب سرهنگ “یوسفی” به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان

مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان لارستان برگزار و سرهنگ یوسفی به عنوان فرمانده انتظامی این شهرستان منصوب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که با حضور سردار “یوسف ملک زاده”و اعضای شورای اداری و تامین شهرستان لارستان برگزار شد ، طی حکمی که توسط سرهنگ “مصطفی عباسی” رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس قرائت شد ، سرهنگ “سید محمد یوسفی” به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان لارستان معرفی و از زحمات شبانه روزی سرهنگ “داود امجدی” در زمان تصدی گری این پُست و همچنین ۳۰ سال خدمت صادقانه، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است، سرهنگ یوسفی پیش از این به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان “نی ریز” مشغول به خدمت بود.

کشف سوخت قاچاق درجهرم

فرمانده انتظامی “جهرم” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و همچنین جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران پلیس آگاهی جهرم حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی “جهرم” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۵ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

کشف ۱۹  کیلو  تریاک  در”کوه‌چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف ۱۹کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از منزلی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی کوه‌چنار با اقدامات فنی و تخصصی از فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در منزل مسکونی خود مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه  در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با اشاره به اینکه متهم قبل از حضور ماموران متواری و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد، تصریح کرد: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

اخاذ مامورنما در فیروزآباد دستگیر شد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری یک اخاذ مامورنما توسط ماموران پلیس امنیت عمومی خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان مامور اداره اصناف از ۶ باب مغازه اخاذی کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی و تحقیقات تخصصی متهم را حین اخاذی از یک مغازه شناسایی و آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد تصریح کرد: متهم که با معرفی خود به عنوان مامور اداره صمت و اتاق اصناف و با در دست گرفتن سربرگ‌های قلابی آن ادارات از مغازه‌ها اخاذی می‌کرد پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ “جوکار” با اشاره به اینکه متهم تا کنون ۵۵ میلیون ریال اخاذی کرده است، بیان داشت: در صورت مراجعه افرادی به عنوان مامور؛ شهروندان حتما از آنها درخواست کارت شناسایی کنند.

کشف مواد شوینده غیربهداشتی و تقلبی درآباده”

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از کشف مواد شوینده و ضدعفونی کننده غیربهداشتی و تقلبی در بازرسی از یک کارگاه خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی آباده با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در گارگاه تولیدی آب رادیاتور اقدام به نگهداری مقداری مواد شوینده و ضد عفونی کننده غیربهداشتی و تقلبی کرده است که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران به همراه کارشناسان شبکه بهداشت پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۸۰۵ بطری وایتکس، ۵۵۰ بطری ژل الکلی، ۷۰۰ بطری یک لیتری شیشه پاک‌کن و ۳۸۶ بطری ژل ضد عفونی کننده غیر بهداشتی و تقلبی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” با اشاره به اینکه بنا به نظر کارشناسان ارزش اقلام کشف شده یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این زمینه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “مسعودی” از شهروندان خواست: هرگونه فعالیت در رابطه با دایر کردن کارگاه‌های غیرمجاز و تهیه و توزیع کالاهای غیر بهداشتی که با سلامت مردم در ارتباط هستند را طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به ماموران اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

سرقت پراید در شیراز و کشف درکوار

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف خودرو پراید سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وی در ادامه افزود: ماموران کلانتری مرکز حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد.

کشف ۹ کیلوگرم مواد اولیه ساخت ترقه در “شیراز”

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” از کشف ۹ کیلوگرم اکلیل و سرنج (مواد اولیه ساخت ترقه دست‌ساز) و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای طرح ارتقاء نظم و امنیت عمومی و برخورد با متخلفان، ماموران کلانتری “۱۹ بوستان” با انجام اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند فردی در مغازه عطاری خود اقدام به نگهداری و فروش اکلیل و سرنج جهت تهیه مواد محترقه دست‌ساز می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل ۹ کیلوگرم اکلیل و سرنج کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت این سودجویان  گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

واژگونی پژو با ۳ کشته

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: در پی واژگونی سواری پژو ۴۰۵ در محور مواصلاتی “بوانات” ۳ نفر در دم فوت کردند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی “بوانات” بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد سواری پژو به همراه ۳ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده و بر اثر آن هر ۳ نفر به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده‌اند.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه کارشناسان علت این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده اعلام کردند، به شهروندان توصیه کرد هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی نیز جداً خودداری کنند.

دختر جوان عامل هتک حیثیت معلم خود بود

فرمانده انتظامی شهرستان “اقلید” از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه یک معلم در شبکه اجتماعی “واتساپ” خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه یکی از معلمان به پلیس فتا شهرستان اقلید مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه وی در گروه واتساپی مدرسه، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی و پلیسی متهم (دختر ۱۴ ساله) را شناسایی و وی را به پلس فتا احضار کردند.

سرهنگ “صارمی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه هدف و انگیزه خود را انتقام جویی از معلم عنوان کرد، اظهار داشت: وی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “اقلید” به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب می‌کنند هشدار داد که با اثبات عمل مجرمانه، آنها باید پاسخگوی قانون و عمل زشت خود باشند. 

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را سریعا گزارش دهند.

سارق موتورسیکلت روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی شهرستان “خرم‌بید” از دستگیری سارقی خبر داد که اقدام به سرقت دو دستگاه موتورسیکلت کرده بود.

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در برخی از محلات قادرآباد شهرستان خرم‌بید، شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری قادرآباد حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در حال حرکت بود مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خرم‌بید” با اشاره به اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مسروقه می‌باشد، گفت: راکب سارق پس از اقرار به سرقت دو دستگاه موتورسیکلت برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31210

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.