• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
طی شبانه روز گذشته؛

کرونا در فارس ۱۳ قربانی داشت

  • کد خبر : 31208
  • 25 بهمن 1400 - 17:08
کرونا در فارس ۱۳ قربانی داشت
متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۶۰۱ نفر رسید.

به گزارش سحاب پرس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز دوشنبه، بیست و پنجم بهمن ۱۴۰۰، اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۹ هزار و ۶۶۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۸۳ هزار و ۵۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۵۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۹۴ هزار و ۵۱۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۳۲ هزار و ۵۰۹ مورد تست سریع انجام شده و ۸۸ هزار و ۵۳۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۲۷۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۲۸۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۶۰۱ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۵۲ هزار و ۹۴۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۶۸۵ هزار و ۷۹۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۸۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۳۵ هزار و ۶۲۳ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۷۸۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31208

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.