• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
معاون نظارت ،  بازرسی و حمایت از  حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس خبرداد:

ارجاع پرونده تخلف بیش از ۲۸  میلیارد ریالی ۶ واحد آهن فروش به تعزیرات حکومتی

  • کد خبر : 31204
  • 25 بهمن 1400 - 12:54
ارجاع پرونده تخلف بیش از ۲۸  میلیارد ریالی ۶ واحد آهن فروش به تعزیرات حکومتی
معاون نظارت ،  بازرسی و حمایت از  حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت :  طی بازرسی از ۱۲ واحد صنفی۶ واحد متخلف شناسایی شدند که پرونده تخلف آنها به میزان ۱۸۲ تن انواع آهن آلات به ارزش ریالی ۲۸ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع داده شد.

به گزارش سحاب پرس، معاون نظارت ،  بازرسی و حمایت از  حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت :  طی بازرسی از ۱۲ واحد صنفی۶ واحد متخلف شناسایی شدند که پرونده تخلف آنها به میزان ۱۸۲ تن انواع آهن آلات به ارزش ریالی ۲۸ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع داده شد.
مهدی حسنی با اشاره به طرح ضربتی از واحدهای آهن فروش شهر شیراز افزود : علی‌رغم برگزاری جلسات و مکاتبات صورت گرفته مبنی بر اخذ کد نقش و ثبت ورود  و خروج در سامانه جامع تجارت متاسفانه برخی از واحدها هنوز اقدام به این امر نکرده اند درحالی که کالاهای ایشان جز کالاهای هدف و مشمول ثبت در سامانه تجارت بوده است.
حسنی اضافه کرد : فعل و عمل این واحدها  مطابق ماده ۱۷ قانون تعزیرات حکومتی تخلف محسوب و بر اساس موجودی حقیقی ایشان به عنوان کالای خریداری شده که می بایست در سامانه ثبت نشده؛ پرونده تخلف ایشان طبق تخلف خرید و فروش کالا بر خلاف ضوابط ، تشکیل شد.
وی از مردم خواست تا نسبت به گرانفروشی حساس باشند و کمک کنند تا به عنوان مصرف کننده نهایی و مشتری،  بازار به تعادل دست یابد و قیمت ها واقعی شوند،  شهروندان تخلفات را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31204

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.