• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۴  بهمن ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31202
  • 24 بهمن 1400 - 16:30
اخبار پلیس فارس – ۲۴  بهمن ماه  ۱۴۰۰

دستگیری سارق مزارع و باغ ها حین سرقت در ” مرودشت” فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری سارق مزارع و باغ ها خبر داد. سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌ و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی (باغ ها ومزارع)در روستاهای […]

دستگیری سارق مزارع و باغ ها حین سرقت در ” مرودشت”

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری سارق مزارع و باغ ها خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌ و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی (باغ ها ومزارع)در روستاهای شهرستان مرودشت،بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار داشت : ماموران پاسگاه انتظامی “رامجرد” هنگام گشت زنی مشاهده کردند فردی با یک دستگاه خودرو زانتیا در حال سرقت فنس و آهن الات مزارع و ادوات کشاورزی می باشد که بلافاصله نسبت به دستگیری وی اقدام و در بازرسی از خودرو متعلق به او مقداری اموال مسروقه کشف و جهت سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی دلالت داده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از دستگیری در بازجویی های فنی به عمل آمده به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی(مزارع ، باغ ها وادوات کشاورزی) در روستاهای این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه خودرو متهم به پارکینگ دلالت ومتهم پس از تکمیل پرونده به دادسرا تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: صاحبان باغ ها و مزارع ضمن توجه به هشدارهای پلیس، تا حد امکان از قرار دادن وسایل و تجهیزات کشاورزی در این مکان ها خودداری کرده و آنها را در جایی امن نگهداری کنند.

دستبند قانون بر دستان عامل نشر اکاذیب

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” از شناسایی و دستگیری کاربری خبر داد که با انتشار اکاذیب، قصد تشویش اذهان عمومی را داشت.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا حین رصد و پایش فضای مجازی، با محتوایی کذب در خصوص موضوعات اجتماعی مواجه شدند که در فضای مجازی در حال انتشار بود.

وی افزود: با توجه به بازنشر آن توسط کاربران ناآگاه و تشویش اذهان عمومی، بلافاصله افسران پلیس فتا اقدامات و رد گیری تخصصی جهت شناسایی کاربر تولید کننده محتوا را در دستور کار قرار داده و وی را در کمترین زمان شناسایی و با دستور مقام قضائی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در مواجهه با ادله دیجیتال پلیس، لب به اعتراف گشود و ناآگاهی را انگیزه این عمل مجرمانه خود عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از تحویل متهم به دادسرا خبر داد و به کاربران توصیه کرد: به جهت حفظ امنیت روانی در فضای مجازی و حقیقی، از باز نشر محتواهایی که اطلاع و آگاهی کافی از صحت و سقم آن ندارید، خودداری کنید.

توقیف خودرو حامل کالای قاچاق میلیاردی در “کوار”

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از توقیف یک دستگاه خودرو سواری و کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سید رحمان هاشمی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه خودروی سواری مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، تعدادی کالای قاچاق شامل لب تاپ، پروژکتور و چراغ های دستی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر با نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

تقدیر معتمدان از فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون”

جمعی از معتمدان محلی یکی از طوایف شهرستان کازرون با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار و با اهداء لوح تقدیر از تلاش های پلیس در برقراری نظم و امنیت تشکر و قدردانی به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در این دیدار با بیان اینکه تمام تلاش پلیس در جهت تامین نظم و امنیت شهر و آسایش شهروندان است، گفت: نقش معتمدان و بزرگان در حفظ و تحکیم امنیت بسیار ملموس است و باید در ارتقاء سطح امنیت اجتماعی از توان مردمی حداکثر استفاده را برد.

وی گفت: معتمدان، ریش سفیدان و شوراهای اسلامی شهر و روستا پل ارتباطی مردم با پلیس می‌باشند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در آنان و آشنایی با حوزه سرزمینی خود، می‌توانند نقش موثری در برقراری امنیت داشته باشند.

در ادامه این نشست تعاملی، معتمدان محلی با تقدیر از عملکرد پلیس در برقراری امنیت و مقابله با هنجار شکنان ، ضمن تبادل نظر برای حل مشکلات موجود، آمادگی کامل خود را جهت همکاری بیش از پیش با پلیس اعلام کردند.

ضرورت اصلاح قانون بکارگیری سلاح

نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از کارکنان انتظامی، بر ضرورت اصلاح قانون بکارگیری سلاح تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “ابراهیم عزیزی”، “جعفر قادری” و “روح الله نجابت” نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با فرمانده انتظامی استان ضمن تسلیت شهادت سرهنگ دوم “علی اکبر رنجبر” در درگیری با اراذل و اوباش، بر حمایت قانونی، قضایی و سازمانی از مجموعه انتظامی تأکید و همچنین اصلاح آیین دادرسی کیفری و قانون بکارگیری سلاح را ضروری دانستند.

در این دیدار، نمایندگان مجلس ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان و کارکنان انتظامی زیر مجموعه، بر هوشمند سازی پلیس و حمایت های بودجه ای از مجموعه انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز تأکید کردند.

کشف احشام سرقتی در “قیروکارزین”

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۱۰ رأس احشام مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی سرقت ۱۰ رأس احشام در بخش “افزر” شهرستان قیروکارزین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرا گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این خصوص یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ شناسایی و با اجرای طرح مهار در محورهای مواصلاتی به راننده آن دستور ایست داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست مأموران اقدام به فرار کرد، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده که عرصه را بر خود تنگ می دید، خودرو را رها و با استفاده از تاریکی هوا متواری شد.

سرهنگ روستا با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو ۱۰ رأس گوسفند مسروقه کشف شد، افزود: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

کشف کالای قاچاق ۳ میلیاردی در”کوه چنار”

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه‌ چنار” از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در محور “قائمیه-شیراز” به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران انتظامی خودرو را توقیف و در بازرسی از آن تعداد ۵ هزار و ۹۵۹ ثوب انواع پوشاک قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “ممسنی”

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ ” محمد نیکبخت ” در گفت‌ و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد : اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور افزایش سطح امنیت و احساس امنیت عمومی و کشف جرایم به عنوان یکی از مهمترین اولویت های ماموریتی در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: اجرای طرح های جامع انتظامی منطقه ای با انجام اقدامات اطلاعاتی در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در حوزه های مختلف جرم با استفاده از ظرفیت و توانایی یگان امداد و کلانتری ها و پاسگاههای تابعه در ۴۸ ساعت گذشته به مرحله اجرا درآمد.

سرهنگ نیکبخت تصریح کرد: از مهمترین دستاوردهای این طرح می توان به کشف ۶ هزار عدد قرص روانگردان، دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر ،جمع آوری ۳۲ معتاد متجاهر وکشف یک کیلو انواع مواد مخدر اشاره کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی ضمن تقدیر از تلاش کارکنان انتظامی و با اشاره به استمرار اجرای طرح های انتظامی و پیشگیرانه پلیس ، از شهروندان خواست: نسبت به وقایع و اتفاقات پیرامونی و محیطی خود بی تفاوت نبوده و همواره موضوع مشارکت مردمی در تولید امنیت جامعه با پلیس را مد نظر داشته باشند.

۲ کشته و ۴ مجروح حاصل برخورد کوئیک با پراید

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد سواری کوئیک با پراید در محور “جهرم-قیروکارزین”، ۲ نفر کشته و ۴ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور “جهرم-قیروکارزین”، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پراید با ۴ سرنشین با یک خودرو کوئیک با ۲ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان تصریح کرد: در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان پراید به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و ۴ سرنشین دیگر هر دو خودرو نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “دهقانی” خاطر نشان کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده کوئیک اعلام کردند.#

کشف یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی در”آباده”

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان آباده، یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

سرهنگ “سید ابوالفضل مسعودی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح های افزایش ضریب امنیت اجتماعی،ماموران پلیس این شهرستان طرح سرکشی از پارکینگ ها و بکارگیری تجهیزات خاص پلیسی در سطح شهرستان آباده به مرحله اجرا گذاشتند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی هنگام اجرای این طرح و ضمن بررسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی شهرستان موفق شدند یک دستگاه موتور سیکلت مسروقه که سابقه سرقت از استان یزد را داشته است، کشف کنند.

سرهنگ مسعودی در پایان با اشاره به رعایت نکات ایمنی و نصب سیستم های بازدارنده بر روی وسایل نقلیه به شهروندان توصیه کرد: هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

خدمات رسانی پلیس “زرین دشت” به رانندگان گرفتار در باران

جانشین فرمانده انتظامی “زرین دشت” گفت: طی ۲۴ساعت گذشته به تعدادی از رانندگان و مسافران در مانده در باران در محورهای مواصلاتی این شهرستان امداد‌رسانی شد.

سرهنگ “محمدحسین عوض پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: با ورود سامانه بارشی همراه با باران طی ۲۴ ساعت گذشته، طرح انتظامی و ترافیکی کمک به شهروندان در مانده در جاده در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: در این طرح به چند راننده که با خودرو قصد انتقال بار به شهرستان‌های اطراف را داشتند و به دلیل شرایط نامساعد جاده در گل فرو رفته بودند امدادرسانی شد و بسیاری از شهروندان از این اقدام خیرخواهانه پلیس تقدیر کردند.

جانشین فرمانده انظامی زرین دشت از شهروندان خواست با عنایت به نزول و بارش رحمت الهی و لغزنده بودن محورهای مواصلاتی و به جهت پیشگیری از حوادث رانندگی، از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

کشف ماینرهای قاچاق در”شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۳ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یکی از محله‌های شهرستان شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه “دارنگون” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۳ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرقت درقشم و کشف در لارستان

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف یک دستگاه خودرو هایلوکس سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی واقع در اطراف روستای “هرمود عباسی” به یک دستگاه تویوتا هایلوکس که در کنار جاده پارک بود مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که این خودرو سابقه سرقت از قشم دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، تاکید کرد: مالکان خودروها باید ضمن تجهیز وسایل نقلیه به وسایل هشدار دهنده و ایمنی مانند دزدگیر و قفل فرمان، با رعایت هشدارهای انتظامی و ایمنی مانند پرهیز از پارک کردن خودرو در نقاط تاریک و خلوت، از وقوع چنین مواردی پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف گنج یاب قاچاق در”اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه گنج‌یاب در منزل احدی از شهروندان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “اقلید” با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش دستگاه مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورده کرده‌اند.

برگزاری آئین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان “مهر”

طی مراسمی با حضور جانشین فرماندهی انتظامی استان، فرمانده جدید انتظامی شهرستان مهر معرفی و از زحمات فرمانده سابق شهرستان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آئین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان مهر با حضور سردار “یوسف ملک زاده” جانشین فرمانده انتظامی استان و مسئولان شهرستان در ستاد انتظامی برگزار شد.

در این مراسم، طی حکمی که توسط سرهنگ “مصطفی عباسی” رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس قرائت شد، سرهنگ “بهادر رزمجویی” به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان مهر منصوب و با اهدا لوح تقدیر، از تلاش های سرهنگ ” عظیم الله کرمی ” در مدت زمان تصدی گری این پُست تقدیر و تشکر به عمل آمد.

شایان ذکر است، سرهنگ رزمجویی پیش از این به عنوان جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “لامرد” مشغول به خدمت بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31202

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.