• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۳  بهمن ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31054
  • 23 بهمن 1400 - 15:26
اخبار پلیس فارس – ۲۳  بهمن ماه  ۱۴۰۰

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته های انقلاب اسلامی در شیراز مراسم گرامیداشت سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس کمیته های انقلاب اسلامی در مجتمع طلائیه شیراز برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این مراسم با حضور سردار ” رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان، جمعی از پاسداران و […]

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته های انقلاب اسلامی در شیراز

مراسم گرامیداشت سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس کمیته های انقلاب اسلامی در مجتمع طلائیه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این مراسم با حضور سردار ” رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان، جمعی از پاسداران و پیشکسوتان کمیته های انقلاب اسلامی و معاونان و روسای پلیس های تخصصی فرماندهی انتظامی استان در سالن همایش مجتمع طلائیه شیراز و به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سایر استان های کشور برگزار شد.

در پایان این مراسم که به مناسبت سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس کمیته های انقلاب اسلامی در ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ برگزار شد ، از خانواده معظم شهداء، جانبازان گرانقدر و تعدادی از پیشکسوتان و پاسداران با اهداء لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

عابران پیاده قربانی بی احتیاطی راننده سمند

رئیس پلیس‌راه شمالی استان گفت: تصادف سواری سمند با عابران پیاده در محور “جهرم-شیراز” ۲ کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور “جهرم-شیراز”، بلافاصله گشت پلیس‌راه به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد سواری سمند با ۳ نفر عابر پیاده به شدت برخورد که ۲ نفر از آنان به دلیل جراحات وارده در دم فوت و نفر سوم نیز مجروح شده است.

رئیس پلیس‌راه شمالی استان با اشاره به اینکه بنا به نظر کارشناس تصادفات علت وقوع این حادثه دلخراش عدم توجه به جلو از سوی راننده سمند اعلام شده است، از شهروندان خواست قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی را رعایت و از عجله و شتاب جداً پرهیز کنند تا شاهد حوادث اینچنین دلخراشی نباشیم.

کشف کالای قاچاق ۳ میلیاردی در”کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در محور “قائمیه-ممسنی” به یک سواری پژو پارس حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرارکردند.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۷  هزار و ۱۱۵ ثوپ  انواع پوشاک خارجی قاچاق و فاقد مدارک را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

بدنه مینی‌بوس و لاستیک پژو جاساز تریاک بود

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از توقیف دو دستگاه خودرو و کشف ۵۹ کیلو تریاک در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.                                   

سرهنگ “عظیم‌الله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران است و بازرسی “قطرویه” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به دو دستگاه مینی‌بوس و سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آنها را با اقدامات فنی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از مینی‌بوس ۴۰ کیلو و از سواری پژو ۱۹ کیلو (در مجموع ۵۹ کیلو تریاک) که به طرز ماهرانه‌ای در بدنه و لاستیک جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و هر دو راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ در اولویت کار این فرماندهی است و پلیس اجازه جولان به این افراد را نخواهد داد.

خواهران کلاهبردار میلیاردی در شیراز دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری دو خواهر جوان که با عنوان صیغه‌ و همسریابی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان شیرازی به پلیس فتا مراجعه و بیان کردند با مشاهده موضوعاتی همچون “صیغه و دوست‌یابی” در شبکه‌های اجتماعی واتساپ و تلگرام مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شکات در اظهارات خود بیان داشتند که پس از برقراری تماس، مجرم مبلغ ۵ میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه و یا ثبت نام از آنان اخذ و دیگر جوابگو تماس تلفن آنها نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهمان که دو خواهر جوان بودند را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ “سلیمانی” با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از ۴۰ شهروند شیرازی اقرار کردند، عنوان داشت: کاربران هرگز فریب اینگونه موضوعات را در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی تلگراو و وات‌ساپ نخورند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

کشف ۸ قبضه اسلحه شکاری قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی “فسا” از توقیف سواری پژو و کشف ۸ قبضه سلاح شکاری قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ماموران انتظامی شهرستان فسا حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز افسران پلیس موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی سواری پژو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “فسا” با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۸ قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف شد، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری پژو خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان حین گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در صندوق عقب جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با اشاره به دستگیری راننده خودرو و معرفی وی به دستگاه قضائی، خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود.

برگزاری اولین یادواره شهدای نظم وامنیت در”بوانات

اولین یادواره شهدای مظلوم نظم و امنیت “بوانات” با حضور مسئولین این شهرستان و خانواده معزز شهدای ناجا در مسجد ولی عصر (عج) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم “ابوالحسن مزارعی” در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید “علی‌اکبر رنجبر” بیان کرد: بعد از جنگ ۸ ساله دفاع مقدس دشمنان دست به دست هم دادند تا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهال نوپا و شکفته شده را که همه کشورهای منطقه و استکبار از آن ترس و وحشت داشتند و سراسر وجود آنها را فرا گرفته بود را به خاک بیاندازند؛ اما شهدای عزیز جان خود را فدا کردند تا ایران اسلامی سرفراز بماند.

فرمانده انتظامی “بوانات” اظهار داشت: در کنار مجموعه نیروهای مسلح، نیروی انتظامی هم برحسب وظیفه ذاتی و مأموریتی که به این سازمان محول شده است برای حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایجاد امنیت عمومی و آسایش آحاد مردم در تمام نقاط کشور تلاش می‌کند.

وی بیان داشت: امروز دشمن با تغییر تاکتیک و با روش جدید وارد میدان شده و در فضای مجازی با حرکات ایذایی قصد مختل کردن بنیان خانواده‌ها را دارد؛ لذا لزوم هوشیاری اقشار مختلف جامعه مخصوصا جوانان این مرز و بوم در بحث دشمن شناسی و انجام عملیات روانی و بر ملا کردن نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب مورد انتظار است.

سرهنگ “مزارعی” خاطر نشان کرد: شهدا راه خود را انتخاب و اکنون در بهترین جا هستند؛ آنان از امام حسین (ع) تأسی کردند و راه سعادت را انتخاب و به هدفشان رسیدند.

مراسم یادبود شهید رنجبر در زادگاه وی برگزار شد

مراسم یادبود سرهنگ دوم شهید “علی اکبر رنجبر” با حضور مسئولان، خیل عظیم مردم قدرشناس و خانواده شهید در روستای “سنان” از توابع شهرستان فسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم دکتر “حجت الله فیروزی” نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رنجبر، در خصوص اخلاق، مردانگی و مظلومیت آن شهید بزرگوار سخنانی ایراد کرد.

وی با اشاره به حدیث معصوم (ع) اظهار کرد: دو نعمت سلامت و امنیت شناخته نمی شود مگر زمانی که از دست برود که امنیت، بنیان و پایه پیشرفت در تمامی جوامع است.

دکتر “فیروزی” خاطر نشان کرد: اینجانب به عنوان خادم و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های شبانه‌روزی و ایثارگری‌های فرمانده و کارکنان انتظامی فسا در حفظ امنیت قدردانی می‌کنم.

جمع‌آوری معتادان متجاهر در داراب

فرمانده انتظامی “داراب” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری معتادان پرخطر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با معتادان ولگرد و کارتن خواب، روز گذشته مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ داراب چندین باب منزل، پاتوق و محل تجمع معتادان را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی مکان‌های از قبل شناسایی شده را مورد بازرسی قرار دادند، گفت: در این خصوص ۴۰ معتاد کارتن خواب جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی داراب تصریح کرد: جمع آوری معتادان متجاهر در این شهرستان از مطالبات شهروندان است و پلیس با همکاری دستگاه قضائی این افراد که اکثر جرایم خرد به سبب وجود آنها رقم می‌خورد را جمع آوری می‌کند.

دستگیری مرد فالگیر مجازی در مرودشت

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری مردی فالگیر خبر داد که از طریق شبکه‌های مجازی قصد سو استفاده از شهروندان داشته است.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی فالگیر و دعانویس در فضای‌ مجازی پس از جلب اعتماد شهروندان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی قصد سوء استفاده از سادگی قربانیان دارد که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در یکی از محله‌های مرودشت دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، از مردم خواست به تبلیغات و آموزش‌های فالگیری اینترنتی هرگز اعتماد نکنند؛ زیرا آسیب‌هایی نظیر مشکلات روحی و روانی، از هم پاشیدگی خانواده‌ها، کلاهبرداری و ضررهای مالی و … به دنبال دارد.

کشف سوخت قاچاق در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری حامل ۴ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی لارستان  حین گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد، گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی دراقلید

فرمانده انتظامی “اقلید” از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان اقلید، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و با به دست آوردن اطلاعات تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اعتراف متهمان به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی، گفت: این سارقان حرفه‌ای با دستور مقام قضائی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرقت در خرامه  و کشف در ارسنجان

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران  پلیس آگاهی ارسنجان حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که حرکات مشکوکی داشت دستور ایست دادند که راکب اقدام به فرار کرد.

وی عنوان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند موتورسیکلت را توقیف و راکب را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ارسنجان با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان خرامه دارد، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرقت  ۲ دستگاه  موتورسیکلت در شیراز  و کشف  در کوار

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری ۲ سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سید رحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وی در ادامه افزود: ماموران پاسگاه انتظامی “اکبر آباد” حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آنها را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: در بررسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد هر دو دستگاه موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

سرهنگ “هاشمی” با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: مردم باید همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه قرار داده و هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق سیم و کابل های برق در “زرین دشت”

جانشین فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق و کشف ۷ فقره سرفت خبر داد.

سرهنگ “محمدحسین عوض‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۱ زرین‌دشت با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی یک سارق حرفه‌ای شدند و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۷ فقره سرقت کابل برق اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31054

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.