• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۱  بهمن ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31013
  • 21 بهمن 1400 - 15:05
اخبار پلیس فارس – ۲۱  بهمن ماه  ۱۴۰۰

دستگیری قاچاقچیان و کشف ۵۹ کیلو شیشه در “شیراز” جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۹ کیلو و ۸۰ گرم شیشه و دستگیری ۶ نفر در این زمینه در شیراز خبر داد. سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامی […]

دستگیری قاچاقچیان و کشف ۵۹ کیلو شیشه در “شیراز”

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۹ کیلو و ۸۰ گرم شیشه و دستگیری ۶ نفر در این زمینه در شیراز خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامی شیراز با اقدامات فنی و تخصصی از فعالیت سوداگران مرگ در یکی از محلات این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران کلانتری “۲۴ ابوذر” پس از هماهنگی با مقام قضائی به ۲ باب منزل متعلق به قاچاقچیان اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۷ کیلو و ۳۳۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه و یک قبضه کلت کمری و مهمات مربوطه را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این خصوص ۴ نفر که در منازل بودند دستگیر شدند، تصریح کرد: ماموران با رصدهای اطلاعاتی موفق شدند یک سواری پژو پارس که در آن اطراف در حال پرسه زنی و قصد تحویل مواد مخدر از نوع شیشه به دیگر اعضای دستگیر شده داشت را توقیف و ۲ سرنشین آن را نیز دستگیر کنند.

سردار “ملک‌زاده” با بیان اینکه در بازرسی از سواری پژو پارس ۵۱ کیلو و ۷۵۰ گرم شیشه کشف شد، گفت: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد مواد مخدر مکشوفه از مرزهای شرقی وارد کشور شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در مجموع در این ماموریت ۵۹ کیلو و ۸۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شده است، تصریح کرد: هر ۶ متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انهدام باند قاچاق سلاح در فارس

فرمانده انتظامی استان از کشف ۸ قبضه کلت کمری و ۱۲خشاب مربوطه در بازرسی از خودرو قاچاقچیان در محور مواصلاتی “کوه‌چنار-کازرون” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با سلاح‌ و مهمات غیرمجاز در فارس، ماموران پلیس امنیت عمومی استان با همکاری پلیس شهرستان “کازرون” فارس با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند اعضای یک باند با یک سواری پژو ۴۰۵ تعدادی اسلحه قاچاق را از استان‌های غربی بارگیری و قصد ورود آن به شیراز دارند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: بامداد امروز (۲۱ بهمن) ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور “کوه‌چنار-کازرون” اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی سواری پژو را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده و سرنشینان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سواری پژو را توقیف و در بازرسی از آن ۸ قبضه سلاح کمری و ۱۲ خشاب مربوطه که به طرز ماهرانه‌ای در باک بنزین خودرو جاسازی شده بود کشف کنند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در این خصوص راننده و ۲ سرنشین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا اطلاع از فعالیت افرادی که آرامش مردم را برهم می‌زنند بلافاصله موضوع را به سامانه ۱۱۰ گزارش دهند.

 کشف ۲۷ فقره انواع سرقت در “ارسنجان”

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای و کشف ۲۷ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با سارقان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران پلیس با انجام اقدامات پلیسی و کار اطلاعاتی طی ۷۲ ساعت گذشته ۴ سارق حرفه‌ای را شناسایی و در عملیاتی هدفمند در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “ارسنجان” تصریح کرد: متهمان در بازجویی های تخصصی به ۲۷ فقره سرقت منزل، محتویات و قطعات خودرو، اماکن خصوصی و دولتی اعتراف کردند.

سرهنگ “فرهادی” با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف خودروهای  سرقتی در “بیضا”

فرمانده انتظامی “بیضاء” از کشف ۳ دستگاه خودرو سرقتی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ دوم “محمود نجفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای طرح برخورد با سارقان و کشف اموال مسروقه، ماموران انتظامی بیضاء

حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی و همچنین سرکشی از پارکینگ‌های سطح شهر به ۳ دستگاه وانت پیکان، نیسان و پراید مشکوک و آنها را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو وانت پیکان و پراید سابقه سرقت از شهرستان‌ شیراز دارد و وانت نیسان نیز از فیروزآباد مورد سرقت قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی “بیضاء” با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری سارقان با جدیت ادامه دارد، گفت: برخورد با مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۲۶ راس احشام قاچاق در “لارستان”

جانشین انتظامی لارستان از کشف ۲۶ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال توسط مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “ناصر حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه جدی با قاچاق، مأموران انتظامی لارستان با اشراف اطلاعاتی از تصمیم قاچاقچیان مبنی بر جابه‌جایی احشام با خودروهای شوتی در اطراف این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی ۳ خودرو پژو ۴۰۵ و سمند حامل احشام را توقیف کنند.

جانشین انتظامی “لارستان” با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۲۶ راس گوسفند قاچاق کشف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ “حیدری” خاطر نشان کرد: در این خصوص ۳ نفر راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انهدام اعضای باند ۳ نفره سارقان منزل در”کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” گفت: با تلاش ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان باند سارقان منزل با ۱۶ فقره سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهر قائمیه و متواری شدن سارقان ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سارقان پس از حصول اطمینان از خالی بودن منازل اقدام به سرقت در ساعات پایانی شب می‌کردند، گفت: کارآگاهان با اشراف اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پلیسی اعضای یک باند ۳ نفره  فعال در زمینه سرقت منزل را شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت های لازم و هماهنگی با مقام قضایی آنان را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با ابیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۶ فقره سرقت منزل اعتراف کردند، عنوان داشت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ “محمدی” از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک و یا پرسه زنی افراد ناشناس، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ گزارش آن را اعلام کنند.

کشف احشام قاچاق در “زرین‌دشت”

جانشین فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف ۸۶ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در بازرسی از ۲ دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدحسین عوض‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد:  در راستای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی پاسگاه “خسویه” شهرستان زرین‌دشت حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آنها را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها ۸۶ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف و رانندگان را نیز دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف‌ شده برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با قاچاقیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف گنج یاب قاچاق در “بیضا”

فرمانده انتظامی “بیضا” از کشف یک دستگاه  گنج یاب قاچاق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ دوم “محمود نجفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان بیضا هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به چند نفر که در حال حفاری غیرمجاز بودند مشاهده و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه افرادی که در حال حفاری بودند با مشاهده پلیس متواری شدند.

فرمانده انتظامی “بیضا” با بیان اینکه در بازرسی از آن مکان یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق کشف شد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری حفاران غیرمجاز با جدیت ادامه دارد.

دستگیری سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی “سروستان” از دستگیری سارق و اعتراف به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم “آرش بخشائی مطلق” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان سروستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “سروستان” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرکشی از خانواده شهید “ابرقویی” در ایام الله دهه فجر

جانشین انتظامی پاسارگاد به همراه فرماندار و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و جمعی از مسئولان ادارت این شهرستان با خانواده شهید “جواد ابرقویی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  شهید “جواد ابرقویی” از شهدای ژاندارمری بوده که در سال ۶۴ در منطقه سنندج به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

کوهپیمایی کارکنان انتظامی استان فارس به مناسبت دهه مبارک فجر

صبح امروز به مناسبت دهه مبارک فجر کارکنان انتظامی استان اقدام به کوهپیمایی در تپه نورالشهدای شیراز کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، پس از کوهپیمایی و اجرای ورزش‌های صبحگاهی از ورزشکاران، مربیان و فعالان ورزشی تجلیل به عمل آمد.

به همت خیرین امنیت ساز سالن اجتماعات  فرماندهی انتظامی”کازرون” افتتاح شد

با حضور امام جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای تامین، فرماندهان نظامی و انتظامی، روسای ادارات، خیرین امنیت ساز، خانواده شهدا‌، جانبازان و دیگر مسئولان شهرستانی سالن اجتماعات شهید فولادی واقع در ستاد فرماندهی کازرون افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در این مراسم ضمن تشکر از پشتیبانی، حمایت و مشارکت خیرین امنیت ساز و مسئولان در ایجاد و تجهیز اماکن ناجا، اظهار امیدواری کرد و گفت: یکی از مولفه‌های رشد و بالندگی هر مملکتی وجود امنیت است و اگر امنیت باشد ما می‌توانیم در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره پیشرفت کنیم.

وی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره انسان‌های با اخلاصی که در راه رضای خداوند گام برداشتند، یک رسالت حساس و مهم است که همه ما باید در این خصوص ادای دین کنیم .

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: ما ۷ مقر انتظامی در اولویت ساخت و ساز قرار دادیم که یکی از آنها این مکان زیبا است که دلیل آن نگاه ما و نسخه امنیتی ما برای این شهر از قبیل ( پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی، ارتباط با مردم  و آموزش به نیروهای زیر مجموعه) بود.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: امروز این سالن اجتماعات که به نام یکی از شهدای شاخص ما می باشد آن را با وجود ارزشمند خیرین و همراهی این عزیزان به مرحله  بهره برداری رساندیم.

در ادامه امام جمعه کازرون ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، اظهار داشت: اقدام ارزشمند فرمانده انتظامی در ساخت و تکمیل سالن اجتماعات نشان دهنده روحیه انقلابی و بسیجی در  راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  است که جای تقدیر و تشکر دارد .

حجت الاسلام و المسلمین “صباحی” گفت: ما به چنین افسرانی شجاع افتخار می کنیم؛ این سالن نماد تمامی مقولات از قبیل امنیت ، پیشگری، تکریم ارباب رجوع، ارتباط با مردم، صیانت از کارکنان و خانواده ها و رسیدگی به پرسنل می‌باشد.

وی اظهار داشت: امنیت شهرستان کازرون جز با تلاش و کوشش و مجاهدت‌های نیروهای نظامی و انتظامی بدست نیامده و این امنیت مرهون خون شهداست.

در ادامه این مراسم همسر سرهنگ شهید “شکراله فولادی” از اقدامات فرمانده انتظامی استان و شهرستان و کلیه افرادی که در  ساخت این سالن مشارکت داشتند تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهید فولادی و تمامی خیرین امنیت ساز که تعامل و همکاری با نیروی انتظامی در امر ساخت و ساز اماکن ناجا داشته اند با اعطای لوح تندیس  تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است سالن اجتماعات شهید فولادی با مساحت ۶۰۰ متر و با هزینه بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در یک سال به بهره برداری رسیده است.

دیدار با خانواده شهید” بهزاد کریمی هکانی” در شهرستان جهرم  

فرمانده انتظامی جهرم در دیدار با خانواده شهید “بهزاد کریمی هکانی” خانواده شهدا را الگوی واقعی جامعه اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به مناسبت دهه مبارک فجر و به منظور دلجویی از خانواده‌های معظم شهدا و قدردانی از آنان، سرهنگ “خسرو رزمجویی” به همراه روسای عقیدتی و جمعی از معاونان با خانواده شهید “بهزاد کریمی هکانی” در روستای “هکان” دیدار کردند.

 وی با بیان اینکه دیدار با خانواده معظم شهدا روحیه بخش و یک توفیق الهی است، گفت: یاد و خاطرات شهید و حماسه های وی هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

سرهنگ “رزمجویی” افزود: امیدواریم خداوند توفیق دهد تا ما بتوانیم با اقدامات و عملکردمان جای آن شهید عزیز را در میان خودمان همیشه سبز نگه داریم و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

در خاتمه این دیدار  فرمانده انتظامی “جهرم” ضمن دلجویی و استماع مشکلات خانواده معظم آن شهید، با تقدیم هدایایی از مادر آن بزرگوار قدردانی کرد.

گفتنی است این شهید والا مقام در سال ۱۳۶۵ و در سن۲۰ سالگی بر اثرترکش خمپاره در منطقه ابوقریب به مقام شهادت نائل گردیده است.

برگزاری مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان “نی ریز”

آئین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان “نی ریز” با حضور سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  در این مراسم طی حکمی که توسط سرهنگ “مصطفی عباسی” رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس قرائت شد، سرهنگ “عظیم الله کرمی” به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز معرفی و منصوب شد.

در این مراسم، با اهدا لوح تقدیر از تلاش های شبانه روزی سرهنگ “سید محمد یوسفی” در زمان تصدی گری پُست فرماندهی انتظامی شهرستان نی ریز، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است، سرهنگ “عظیم الله کرمی” پیش از این به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” مشغول به خدمت بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31013

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.