• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۰  بهمن ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 30991
  • 20 بهمن 1400 - 15:11
اخبار پلیس فارس – ۲۰  بهمن ماه  ۱۴۰۰

۲۲ بهمن روز رهایی ملت ایران است فرمانده انتظامی استان پیروزی انقلاب اسلامی را از بزرگ ترین افتخارات ملت مسلمان ایران دانست و گفت: ۲۲ بهمن روز پیروزی حق بر باطل و روز رهایی ملت بزرگ ایران است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در جمع […]

۲۲ بهمن روز رهایی ملت ایران است

فرمانده انتظامی استان پیروزی انقلاب اسلامی را از بزرگ ترین افتخارات ملت مسلمان ایران دانست و گفت: ۲۲ بهمن روز پیروزی حق بر باطل و روز رهایی ملت بزرگ ایران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در جمع نمازگزاران مسجد امام رضا (ع) شهر صدرا، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم عزیز ما همواره در خنثی سازی توطئه دشمنان از زمان انقلاب تا کنون پیروز شده اند، چنانکه در کودتای ۲۸ مرداد و جنگ تحمیلی تحت زعامت ولایت فقیه آن را نشان دادند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه ایران اسلامی، گفت: در حال حاضر نیز دشمنان با بکارگیری تحریم ها ی ظالمانه، سعی دارند با وارونه جلوه دادن مقصر و تفرقه افکنی به اهداف پلید خود برسند که البته همواره در این امر ناکام بوده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس پیروزی انقلاب اسلامی را از بزرگ ترین افتخارات ملت مسلمان ایران دانست و گفت: ۲۲ بهمن روز پیروزی حق بر باطل و روز رهایی ملت بزرگ ایران است.

سردار حبیبی ادامه داد: جنگ امروز جنگ فضای مجازی است، دشمن سعی دارد از این فضا  به نفع خود بهره برداری کند، آنها بنیان خانواده را هدف قرار داده و با راه اندازی سایت ها و استخدام نیرو در کشور های اسرائیل و آمریکا سعی دارند مردم را فریب داده و گمراه سازند.

وی افزود: دشمنان برای مسلمانان برنامه دارند و شکل گیری گروه داعش در همین راستا بود که با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فداکاری و از خود گذشتگی دلاور مردانی چون سردار حاج “قاسم سلیمانی” توطئه دشمنان خنثی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مردم همواره با هوشیاری و بصیرت افزایی در سایه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و الگوگیری از شهدا به راه خود ادامه می دهند، تأکید کرد: کارکنان انتظامی با رشادت های خود در عرصه نظم و امنیت همواره ثابت کرده اند که پای انقلاب و آرمان های آن ایستاده اند، شهدای ما همچون شهید بزرگوار سرهنگ دوم “علی اکبر رنجبر” نشان دادند که از جان خود می گذرند تا آرامش مردم تامین شود.

در پایان، توسط فرمانده انتظامی استان فارس از خانواده های معزز شهدا با اهدا لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

کشف بیش از ۵۱ تن مواد مخدر در فارس/ امحاء بیش از ۱۸ تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۵۱ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، صبح امروز با حضور سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و سایر مسئولان بیش از ۱۸ تن مواد مخدر در شهر شیراز امحاء شد.

فرمانده انتظامی استان فارس در این مراسم، ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی به ویژه شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: امروز میدان مین دشمن، میدان فضای مجازی است که با استفاده از آن تبلیغات مواد مخدر را رواج می دهند تا بنیان خانواده ها را متلاشی کنند.

سردار “رهام بخش حبیبی” افزود: در این شرایط، رسانه ها بهترین فرماندهان این میدان هستند و می توانند با ارتباط، تعامل و همکاری لازم در این خصوص آگاهسازی و آرامش و امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورند.

وی با بیان اینکه در استان فارس ۱۲۲ شهید والامقام در عرصه مواد مخدر تقدیم شده است، گفت: افتخار می کنیم که سپرهای خوبی برای مردم و امنیت و آرامش آنان بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به کشف بیش از ۵۱ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح استان، افزود: در این راستا ۵۸۰ قاچاقچی، ۲۹۰ توزیع کننده عمده و ۴ هزار و ۵۶۷ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

سردار حبیبی با اشاره به اجرای مستمر طرح جمع آوری معتادان متجاهر در سطح جامعه، تصریح کرد: در این خصوص طی سال جاری ۳ هزار و ۹۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شده اند.

شایان ذکر است، در این مراسم بیش از ۱۸ تن انواع مواد مخدر در شهر شیراز امحا و در پایان فرمانده انتظامی استان فارس با اهدا لوح تقدیر به خانواده معظم یک شهید والامقام عرصه مبارزه با مواد مخدر و همچنین یک جانباز سرافراز این عرصه، از آنان تجلیل و قدردانی به عمل آورد.  

زورگیران به عنف در “صدرا” زمین‌گیر شدند

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری اعضای باند ۳ نفره زورگیران به عنف و کشف ۳۰ فقره سرقت درون خودرو و سایر در شهر “صدرا” خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری و قدرت نمایی با سلاح سرد به قصد سرقت به عنف از یک مغازه در شهر “صدرا”، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: سارقان که با مشاهده پلیس در سرقت خود ناکام شده بودند بدون توجه به هشدارهای ماموران انتظامی با یک سواری تیبا از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی “شیراز” تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری “۲۸ صدرا” پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند سواری تیبا را توقیف و هر ۳ سرنشین خودرو که یکی از آنان خانمی جوان بود دستگیر کنند.

سرهنگ “شجاعی” خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودرو متهمان اموالی مسروقه شامل ۱۲ دستگاه ضبط خودرو، باطری، فن، آینه بغل و قفل پدال، یک دستگاه مبدل برق، ۱۱ عدد کیف دستی و زنانه، ۱۰ عدد عینک آفتابی، ۲ دستگاه DVR  و DVD ،  9 دستگاه اسپیکر و باند کامپیوتر و ۲ قبضه سلاح سرد کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان تا کنون به ۲۷ فقره سرقت درون خودرو و ۳ فقره زورگیری به عنف از شهروندان اقرار کردند، گفت: این سارقان حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

توقیف کامیون و کشف کالای قاچاق

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “سراب بهرام” ممسنی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۷۱ دستگاه لوازم آشپزخانه، ۱۲۰ عدد انواع لوازم جانبی موبایل، ۱۱۵ قلم لوازم آرایشی، ۱۱۴دستگاه قطعات کامپیوتر و ۲۳ بسته انواع مکمل بدن‌سازی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه قاچاق را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: شهروندان در حمایت از کالای ایرانی هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

برخورد مرگبار  پراید  با کامیون

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: در برخورد مرگبار سواری پراید با یک دستگاه تریلر در محور مواصلاتی “داراب-شیراز” ۶ نفر کشته و یک نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی “داراب-شیراز” به ماموران اعلام و سریعا به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پلیس‌راه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پراید با ۶ سرنشین به شدت با یک دستگاه تریلر برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان خاطر نشان کرد: در این حادثه خونین و مرگبار هر ۶ سرنشین سواری پراید فوت و راننده کامیون نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ “دهقانی” با ببان اینکه کارشناسان پلیس‌راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از سوی راننده پراید اعلام کردند، به رانندگان عزیز توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد و تغییر مسیرهای ناگهانی در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۱۰ تن چوب قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی داراب حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار چوب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۱۰ تن چوب قاچاق کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

حمایت قاطع امام جمعه شهرستان خنج از پلیس

امام جمعه اهل تشیع شهرستان خنج با حضور در ستاد فرماندهی ضمن عرض تبریک و تسلیت در پی شهادت سرهنگ “علی‌اکبر رنجبر”، حمایت قاطع خود را از ماموران انتظامی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “محمد بردبار” ضمن تبریک و عرض تسلیت به مناسبت شهادت سرهنگ “علی اکبر رنجبر” به دست اراذل و اوباش، اظهار کرد: از مردم و مسئولان به خاطر ارسال پیام های تسلیت و همدلی با ماموران انتظامی قدردانی می‌کنم.

وی افزود: امروز پلیس افتخار می‌کند که تکیه‌گاه مردم است و تا زمانی که در این لباس مقدس هستیم با جان و دل برای امنیت کشور و مردم عزیزمان خدمت خواهیم کرد .

در ادامه این دیدار امام جمعه شهرستان خنج با بیان اینکه امروز کشور متوجه این ایثار برای تامین امنیت و جانفشانی هست، خاطر نشان کرد: هیچ درخواست و پیگیری (جز شهادت این بزرگوار) نمی‌توانست حمایت همگانی از مجموعه انتظامی و قوانین مقابله با اراذل و اوباش را که امروز از سوی سران قوا و مسئولین رده بالای کشور شاهد هستیم را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: امروز یک پشتوانه مردمی قوی برای مقابله با اشرار به وجود آمده است که تکلیف سنگینی برای همه ما است تا نگذاریم خون شهید فراموش شود. این شهادت و مظلومیت نیروی انتظامی حقانیت نظام اسلامی را ثابت کرد که ان‌شالله بتوانیم دین خود را در قبال آن ادا کنیم.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین ” کریم پور” با محکوم کردن حمله ناجوانمردانه یکی از اراذل و اوباش به مأمور انتظامی در استان فارس، بر ضرورت حمایت قاطع از نیروی انتظامی و بر طرف کردن خلأهای قانونی در مقابله با اراذل و اوباش تاکید کردند.

کشف احشام قاچاق در “لارستان”

جانشین انتظامی “لارستان” از کشف ۳۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ناصر حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه جدی با قاچاق، مأموران انتظامی لارستان با اشراف اطلاعاتی از تصمیم قاچاقچیان مبنی بر جابه‌جایی احشام با خودروهای شوتی در اطراف این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی ۳ خودرو پژو ۴۰۵ و پارس حامل احشام را توقیف کنند.

جانشین انتظامی “لارستان” با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۳۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ “حیدری” با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: مبارزه با پدیده قاچاق از اولویت‌های کاری و مأموریتی پلیس است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در “گراش”

فرمانده انتظامی “گراش” از کشف ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق و متعلقات مربوطه به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در منزل خود در یکی از محله شهرستان گراش اقدام به نگهداری و قاچاق دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران یگان‌امداد قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ماموران یگان امداد پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مزل موفق شدند شدند ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال خارجی قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “گراش” با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قانونی شد.

پویش کودکان سایبری در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از برگزاری پویش سراسری سایبری برای آشنایی کودکان و نوجوانان به تهدیدات و آسیب های فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ‌ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: این پویش سراسری به مدت یک هفته از ۱۳ بهمن آغاز و تا امروز (بیستم بهمن) با هدف آگاهسازی کودکان، نوجوانان و حتی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و ارائه راهکارهای درست و ایمن در برخورد با این خطرات ادامه دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، این پویش از تمامی نهادها، سازمان‌ها و ادارات دولتی درخواست انجام اقدامات مستمر در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی در کشور را دارد.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اهمیت فضای مجازی و شیوع ویروس کرونا و افزایش چشمگیر استفاده کودکان و نوجوان از این فضا و شبکه‌های اجتماعی، تصریح کرد: در حال حاضر کودکان بیشتر اوقات در منزل هستند و در معرض انواع شبکه‌ های اجتماعی، بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی های اینترنتی و… قرار دارند که این امر بدون نظارت والدین می‌تواند برای آنها تهدیداتی نیز به همراه داشته باشد.

سرهنگ “جوکار” ضرورت کسب سواد رسانه ای توسط والدین و همچنین نظارت هوشمندانه بر فعالیت‌های سایبری فرزندان را یادآورشد و گفت: والدین با استفاده از محتواهای تولیدی پلیس فتا می توانند مهارت‌های دیجتالی و سواد رسانه ای خود را افزایش داده و در تاثیرگذاری پویش کودکان سایبری نقش به سزایی داشته باشند.

حضور امام جمعه فسا در ستاد انتظامی

همزمان با دهه پرفروغ فجر و در پی شهادت مظلومانه سرهنگ دوم “علی اکبر رنجبر”، امام جمعه فسا با حضور در ستاد فرماندهی نماز ظهر و عصر را با کارکنان پلیس اقامه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “حسین جمالی زاده” در این دیدار طی سخنانی عملکرد پلیس ایران پس از انقلاب را با زمان گذشته مقایسه کرد و گفت: در دوره کنونی مردم نیروی انتظامی را دوست دارند و با دیدن آنها احساس امنیت و آرامش می‌کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سرهنگ دوم شهید “علی اکبر رنجبر” گفت: امیدوارم مسئولین مربوطه قانون به کارگیری سلاح را اصلاح کنند تا مأموران بهتر بتوانند هم از خود و هم از امنیت دفاع کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از روحانی ” اصغر شریعتی” بازنشسته عقیدتی سیاسی و فرمانده پاسگاه فدشکوییه به عنوان فرمانده نمونه تقدیر به عمل آمد.

قاتل متواری یک هفته پس از قتل تسلیم قانون شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: فردی که با سلاح سرد در مراسم عروسی جوان ۲۰ ساله‌ای را به قتل رسانده بود پس از یک هفته فرار تسلیم قانون شد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی گزارش ۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به قتل جوانی ۲۰ ساله با سلاح سرد در مراسم عروسی در شامگاه ۷ بهمن در یکی از محلات شهرستان فسا، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار افسران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد ۲ نفر مذکر در مراسم عروسی به دلیل اختلافات شخصی با یکدیگر درگیر و یکی از آنها با سلاح سرد طرف مقابل را به قتل می‌رساند و سریعا از محل حادثه متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا ادامه داد: افسران پلیس با اقدامات تخصصی ۳ نفر از افراد دخیل در درگیری و ۳ نفر از عوامل فراری دادن قاتل را شناسایی و با دستور مقام قضائی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ “قسام” اظهار کرد: پیگیرهای اطلاعاتی و ردگیرهای فنی کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه قاتل ۲۲ ساله با تنگ دیدن عرصه، ۷ روز پس از قتل خود را به پلیس آگاهی معرفی و تسلیم قانون شد.

این مقام انتظامی به تکمیل پرونده و تحویل متهم به دادسرا اشاره کرد و عنوان داشت: با نظارت و کنترل صاحبان مراسمات و مجالس جهت جلوگیری از پیشآمد درگیری و حل و فصل به موقع اختلافات، می‌توان از بروز این چنین حوادث تاسف بار پیشگیری کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30991

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.