• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۹  بهمن ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 30959
  • 19 بهمن 1400 - 16:08
اخبار پلیس فارس – ۱۹  بهمن ماه  ۱۴۰۰

در پیکان شیشه کشف شد فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “نی‌ریز” موفق شدند در بازرسی از یک سواری پیکان ۵۸ کیلو شیشه کشف کنند. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی […]

در پیکان شیشه کشف شد

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “نی‌ریز” موفق شدند در بازرسی از یک سواری پیکان ۵۸ کیلو شیشه کشف کنند.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی نی‌ریز حین کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری پیکان مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری شد، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۵۸ کیلو مواد مخدر از نوع شیشه کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این خصوص یک سواری ۴۰۵ که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، تصریح کرد: هر دو راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار “حبیبی” خاطر نشان کرد: این فرماندهی با تمام توان برای ایجاد امنیت پایدار مردم پای کار است و هرگونه تحرک قاچاقچیان و سوداگران مرگ را رصد می‌کند و نمی‌گذارد خواب خوش بر چشمان این افراد بنشیند.

برگزاری نشست تعاملی با مشاوران و روسای کلانتری های شیراز

با حضور سردار “یوسف ملک زاده”، نشست تعاملی با مشاوران و روسای کلانتری‌های شیراز همراه با جلسه اعتلای معرفتی و تعالی رفتار در ستاد انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این نشست که با حضور مشاوران و روسای کلانتری های شیراز در سالن “الغدیر” ستاد فرماندهی برگزار شد، سردار “ملک زاده” جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از تعدادی روسای کلانتری که بیشترین تعامل و همکاری را با معاونت فرهنگی و اجتماعی استان داشتند، قدردانی به عمل آورد.

همچنین در این مراسم از مشاوران برتر کلانتری های شهر شیراز که بهترین عملکرد را در سال جاری داشتند، تجلیل صورت گرفت.

در ادامه با سخنرانی دکتر “نبی فتاحی” استاد دانشگاه و کارشناس صدا و سیما، جلسه آموزشی پیرامون اعتلای معرفتی و تعالی رفتار برای مشاوران و روسای کلانتری برگزار شد.

سرقت موتورسیکلت در شیراز  و کشف در کوار

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وی در ادامه افزود: ماموران پاسگاه انتظامی آبگرم حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در بررسی و تحقیقات اولیه مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد.

سرهنگ “هاشمی” تصریح کرد: مردم باید همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه قرار داده و هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۱۰ مجروح بر اثر واژگونی مینی‌بوس

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در کمربندی شیراز، ۱۰ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در کمربندی شیراز به مأموران پلیس راه اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک دستگاه مینی‌بوس با ۱۰ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه هر ۱۰ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت این حادثه را (صحنه به هم خورده) موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند.

دیدار فرمانده انتظامی فسا با خانواده شهید علی شیر بازیار

همزمان با دهه پرفروغ فجر و در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا، فرمانده انتظامی”فسا” با خانواده سرباز شهید “علی شیر بازیار” دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار که جمعی از مسئولین انتظامی شهرستان فسا نیز حضور داشتند سرهنگ “محمدهاشم قسام” ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید گرانقدر، بیان کرد: امنیت کنونی حاصل خون پاک شهداست و وظیفه ما ادامه دادن راه سرخ شهیدان و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا نگهبان ارزش های جامعه و الگوی صبر و استقامت هستند، اظهار کرد: ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و تکریم خانواده های معظم آنان و ادامه راهشان عبادت است.

گفتنی است شهید “علی‌شیر بازیار” در سال ۱۳۶۳ در منطقه سردشت آذربایجان غربی حین درگیری با اشرار به فیض عظیم شهادت نائل آمده است.

دیدار با خانواده اولین شهید مدافع حرم در قیروکارزین

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” به همراه جمعی از کارکنان با خانواده شهید “علیرضا قلی پور” اولین شهید مدافع حرم دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “قربانعلی روستا” در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با اشاره به جانفشانی شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: این انقلاب با گذشت و رشادت شهدا و جانباران به ثمر نشسته است.

وی به تشریح ضعف دشمنان و استکبار جهانی در مقابله با قدرت جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: نعمت ولی فقیه را باید پاس داشت و فدارکاری و از جان گذشتگی دلاور مردان این مرز و بوم را در راه پیروزی انقلاب به نسل آینده به عنوان یک سرمایه آموزش داد.

گفتنی است در پایان این دیدار به رسم یادبود از خانواده شهید “قلی‌پور” با لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از شناسایی و دستگیری یک سارق و ۲ مالخر و کشف ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در محدوده شمال شهر “شیراز”، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی گفت: در همین راستا ماموران کلانتری “۳۴ جام جم” با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق و ۲ مالخر را شناسایی و آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: در بازرسی از محل اختفاء این افراد، مقادیری اموال مسروقه از نوع درب فلزی، چهارچوب پنجره، چهار پایه، کنتور آب، موتور لباسشویی، موتور آب و … کشف شد.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ماجرای قتل برادر به خاطر تقسیم ارث

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” گفت: درگیری ۲ برادر بر سر تقسیم ارث و میراث منجر به قتل یکی از آنان شد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره درگیری خانوادگی منجر به قتل در روز ۱۶ بهمن‌ماه در یکی از محلات شهرستان جهرم، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه قاتل سریعا از محل وقوع متواری شده بود، گفت: در بررسی‌های اولیه و تحقیق از دیگر اعضای خانواده مشخص شد قاتل ۴۰ ساله به منزل پدر خود مراجعه و به علت اختلاف بر سر تقسیم ارث و میراث (زمین‌های کشاورزی) با اسلحه شکاری برادر ۳۴ ساله خود را به قتل رسانده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: ماموران از همان لحظات اولیه اقدامات خود را جهت شناسایی و دستگیری متهم آغاز و قاتل فراری که عرصه را بر خود تنگ دیده بود پس از  24 ساعت خود را تسلیم قانون کرد.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه قاتل اسلحه به کار برده در صحنه قتل را نیز به مقر انتظامی دلالت و تحویل ماموران داد، خاطر نشان کرد: نیروی انتطامی با افرادی که به صورت فردی و یا جمعی اقدام به شرارت و ایجاد ناامنی در جامعه کنند با قاطعیت برخورد می‌کند.

دستگیری ۲ سارق حرفه ای خودرو در “شیراز”

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۳ دستگاه خودرو سرقتی در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی دریافت پرونده ای مبنی بر سرقت یک خودرو پراید در سطح شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران شعبه مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی بیان داشت: کارآگاهان با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات فنی و پلیسی و تلاش‌های شبانه روزی در این خصوص یک نفر متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی را به همراه برادرش در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به سرقت ۳ خودرو پراید در سطح شیراز اعتراف کردند، اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیری اموال و اسناد سرقتی و یک خودرو  پراید مسروقه نیز کشف شد.

سرهنگ “حبیبی” با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست؛ نکات ایمنی را هنگام پارک کردن خودرو رعایت کرده و از تجهیزات ضد سرقت از قبیل سوئیج مخفی، قفل پدال و قفل فرمان استفاده کرده و خودرو خود را در نقاط خلوت و فاقد تردد پارک نکنند.

دیدار فرمانده و کارکنان انتظامی جهرم با امام جمعه

به مناسبت دهه مبارک فجر، فرمانده انتظامی جهرم به همراه جمعی از کارکنان با امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “خسرو رزمجویی” ضمن تبریک دهه مبارک فجر، گزارشی از عملکرد و اقدامات پلیس شهرستان جهرم در سال جاری را اعلام کرد.

در ادامه امام جمعه جهرم ضمن خوش آمدگویی و تبریک دهه مبارک فجر، گفت: شهادت مظلومانه مامور وظیفه شناس و خدوم (شهید رنجبر) را خدمت ملت شریف ایران بویژه سبز پوشان جان برکف ناجا تبریک و تسلیت می‌گویم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر “محمدحسین مدبر” عملکرد مثبت و امنیت مطلوب پلیس جهرم را ستودنی دانست و تصریح کرد: کار پلیس جهادی است،ان شاءالله که خداوند به شما توفیق روز افزون عنایت کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30959

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.