• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 30663
  • 16 بهمن 1400 - 15:52
اخبار پلیس فارس – ۱۶  بهمن ماه  ۱۴۰۰

سرهنگ شهید “علی اکبر رنجبر” یک افسر متعهد و مسئولیت پذیر/ کارکنان فداکار انتظامی بر عهد خود برای حفظ امنیت مقتدرانه ایستاده اند معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سرهنگ شهید “علی اکبر رنجبر” یک افسر متعهد و مسئولیت پذیر انجام وظیفه کرد، گفت: کارکنان فداکار انتظامی بر عهد و […]

سرهنگ شهید “علی اکبر رنجبر” یک افسر متعهد و مسئولیت پذیر/ کارکنان فداکار انتظامی بر عهد خود برای حفظ امنیت مقتدرانه ایستاده اند

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سرهنگ شهید “علی اکبر رنجبر” یک افسر متعهد و مسئولیت پذیر انجام وظیفه کرد، گفت: کارکنان فداکار انتظامی بر عهد و پیمان خود در راستای حفظ امنیت و ارزش های جامعه پایبند بوده و مقتدرانه ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “محمد زارعی” به همراه سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان با خانواده شهید والامقام سرهنگ “علی اکبر رنجبر” در شیراز دیدار و ضمن تبریک و تسلیت شهادت این شهید والامقام، تصریح کرد: کارکنان فداکار انتظامی بر عهد و پیمان خود در راستای حفظ امنیت و ارزش های جامعه پایبند بوده و مقتدرانه ایستاده اند.

وی با بیان اینکه شاهدیم در اقصی نقاط کشور کارکنان انتظامی جان خود را برای امنیت مردم فدا می کنند، افزود: امنیت مردم و ارزش های جامعه قابل معامله نیست و شهدای تقدیم شده در این راستا بیانگر این مطلب است.

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بی جهت نیست که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) عنوان “مجاهدان فی سبیل الله” را برای ماموران پلیس به کار می برند.

سردار زارعی ادامه داد : شهید “رنجبر” عزیز در طول خدمت خود در هر جایی که بوده به عنوان یک افسر متعهد و مسئولیت پذیر انجام وظیفه کرد و در نهایت هم به فیض عظیم شهادت نائل شد.

وی به کسانی که برخلاف هنجارهای جامعه رفتار می کنند، هشدار داد: این افراد بدانند که به حکم قانون به واسطه حمایت مردم و به جهت وظیفه ذاتی خود که حفظ جان و مال مردم و ارزش های نظام انقلاب اسلامی است، با آن ها برخورد انتظامی بسیار سختی خواهد شد.

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به یاری پروردگار متعادل مردم شاهد خواهند بود که با عامل شهادت این افسر فداکار انتظامی، برخورد سخت و قانونی به عمل خواهد آمد.$

پیام تسلیت استاندار فارس به مناسبت شهادت شهید “رنجبر

استاندار فارس با صدور پیامی شهادت سرهنگ دوم “علی اکبر رنجبر” را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام دکتر “محمد هادی ایمانیه” آمده است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

ایثار و از خودگذشتگی زیبنده انسان‌های فداکار و جان برکفی است که همواره در جهت رسیدن به معبود برای خدمت به مردم تلاش و مجاهدت می‌ کنند و در این راه از سلامت و جان خود می‌گذرند تا همچون مجاهد فی سبیل الله برای عزت و سربلندی کشور و تامین امنیت شهروندان تلاش نمایند.

خبر شهادت مأمور انتظامی در دفاع از حریم امنیت جامعه، سبب تاثر و اندوه دل ها و جان های مردم استان بزرگ فارس گردید. بر همگان وظیفه است با شناسائی علل و عوامل ایجاد کننده چنین حوادثی و برخورد قاطع، بازوی توانمند قانون در جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باشند.

اینجانب شهادت سرهنگ دوم “علی اکبر رنجبر” را به خانواده ایشان، مردم استان فارس، پرسنل زحمتکش انتظامی و تمام مدافعان امنیت جامعه تسلیت گفته و مجددا برخورد قاطع دستگاه های مرتبط، ریشه یابی و شناسائی علل و عوامل ایجاد کننده چنین حوادثی و جلوگیری از تکرار آن را خواستارم.

حمایت همه جانبه ائمه جمعه و جماعات سراسر استان فارس از پلیس

در پی شهادت سرهنگ دوم شهید “علی اکبر رنجبر”، ائمه جمعه و جماعات در خطبه های نماز جمعه سراسر استان، از پلیس حمایت و بر اصلاح قوانین موجود تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، پس از شهادت سرهنگ دوم شهید “علی اکبر رنجبر” در شامگاه سیزدهم بهمن ماه به دست اراذل و اویاش در شیراز، روز گذشته ائمه جمعه و جماعات در خطبه های نماز جمعه سراسر استان فارس، ضمن تبریک و تسلیت شهادت این افسر وظیفه شناس، بر اصلاح قوانین موجود ( قانون استفاده از سلاح) و همچنین لزوم برخورد جدی و همه جانبه با اراذل و اوباش و مخلان نظم وامنیت عمومی تأکید کردند.

بار دیگر مظلومیت مدافعان امنیت بر همگان اثبات شد

شهردار شیراز با صدور پیامی گفت: بار دیگر مظلومیت مدافعان امنیت و تامین کنندگان نظم عمومی بر همگان اثبات شد و افسر فداکار دیگری از کارکنان مومن و خدوم انتظامی استان فارس به خیل یاران شهید گلگون کفن و ایثارگرش پیوست.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام مهندس “سید احسان اصنافی” آمده است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

بار دیگر مظلومیت مدافعان امنیت و تامین کنندگان نظم عمومی بر همگان اثبات شد و افسر فداکار دیگری از کارکنان مومن و خدوم انتظامی استان فارس به خیل یاران شهید گلگون کفن و ایثارگرش پیوست.

این واقعه تلخ را به مردم ولایی شیراز، فرماندهی انتظامی استان فارس و غیورمردان این فرماندهی جان بر کف، عموم همکاران آن عزیز به حق پیوسته و خصوصا به خانواده معظم و داغدار آن شهید والا مقام تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه الهی صبر بر مصیبت وارده و حشر ونشر او با اولیا الله و حضرت سید الشهدا (ع) را خواهانم.

قطعا” دستگاه قضایی با برخورد قانونی، تقاص خون پاک و به ناحق ریخته این سرباز فداکار اسلام و انقلاب را می گیرد و با عاملان ناامنی و اخلالگران نظم و امنیت عمومی مقابله قاطع و بی امان خواهد داشت.

تشییع پیکر پاک و مطهر شهید “رنجبر” در شیراز

پیکر پاک و مطهر شهید والامقام سرهنگ دوم شهید “علی اکبر رنجبر” با شکوه و عظمتی خاص در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ظهر جمعه پانزدهم بهمن ماه، مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید والامقام سرهنگ دوم “علی اکبر رنجبر” پس از اقامه نماز جمعه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

در این مراسم با شکوه، خانواده معظم و معزز این شهید والامقام، سردار “محمد زارعی” معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس، جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خیل عظیمی از مردم ولایت مدار استان فارس حضور داشتند.

پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام، پس از تشییع باشکوه بر روی دستان مردم و مسئولان، در گلزار شهدای شهر شیراز به خاک سپرده شد.

شهید والامقام “سرهنگ دوم “علی اکبر رنجبر” شامگاه سیزدهم بهمن ماه طی درگیری با اراذل و اوباش در “بیدزرد” شیراز به درجه رفیع شهادت نائل شد.

حمایت امام جمعه شیراز از کارکنان انتظامی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، گفت: چرا یک انسان جانی و قسی القلب به خودش جرأت می دهد که جان یک حافظ امنیت را بگیرد و این از کجا نشأت می گیرد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله “لطف الله د‍‍‍‍ژکام” در خطبه های نماز جمعه شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام سرهنگ “علی اکبر رنجبر”، اظهار داشت: چرا یک انسان جانی و قسی القلب به خودش جرأت می دهد که جان یک حافظ امنیت را بگیرد و این از کجا نشأت می گیرد؟

وی ادامه داد: اگر علت اینگونه اقدامات را تحلیل کنیم شاید بتوانیم در پیشگیری از چنین وقایع دردناکی موفق تر عمل کنیم.

آیت الله دژکام افزود: یکی از عواملی که قرآن کریم می فرماید این است که برخی ها خیال می کنند در این عالم رها هستند و هیچ حساب و کتابی در کار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: البته این مشکل، امروز در همه جوامع بشری دیده می شود و فقط مختص کشور ما نیست، این در حالی است که هر آنچه انجام دهیم، ثبت می شود و روزی باید جوابگو باشیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: بهترین جامعه برای کنترل آسیب های اجتماعی و نا امنی ها، یک جامعه خدا محور است و باید این را باور کنیم و به دیگران هم انتقال دهیم.

وی در پایان ضمن حمایت از کارکنان انتظامی در راستای تأمین نظم وامنیت جامعه، گفت: ان شاء الله با عامل شهادت این مأمور انتظامی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اخلاق و مظلومیت با شهادت سرهنگ شهید “رنجبر” معنا پیدا کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان در دیدار با خانواده شهید “علی اکبر رنجبر” گفت: اخلاق و مظلومیت با شهادت سرهنگ شهید “علی اکبر رنجبر” معنا پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دکتر “محمدخلیل عسکری” به همراه جمعی از معاونین و روسای ادارات اداره کل و ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز با همسر و فرزندان دانش آموز شهید مدافع امنیت، سرهنگ ” علی اکبر رنجبر” دیدار و از آنان دلجویی کرد.

وی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تاکید کرد: امنیت ایران، مدیون جان فشانی جوانان این مرز و بوم است و ما باید قدردان این امنیت باشیم و وظیفه داریم در راستای پاسداشت خون شهدا، یار و مددکار خانواده آنها باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس بیان داشت: خانواده گرانقدر شهدا از بهترین و عزیزترین سرمایه خود (همسر، پدر و فرزندان) گذشتند تا امروز ما در آسایش و امنیت باشیم و اعتقاد قلبی بنده این است، اخلاق و مظلومیت با خون به ناحق ریخته شده سرهنگ شهید “علی اکبر رنجبر” معنا پیدا کرد.

“محمد خلیل عسکری” تصریح کرد: خانواده معظم شهدا، الگوی مناسب صبر و پایداری در جامعه ما هستند که باعث عظمت و سربلندی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند و همه ما وظیفه داریم به پاس رشادت ها و ایثارگری های شهدا به خانواده آنان احترام و به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

گفتنی است، شهید”علی اکبر رنجبر” در ۱۳ بهمن ماه سال جاری در درگیری با اراذل و اوباش در بیدزرد شیراز به درجه رفیع شهادت نائل آمد و از وی دو فرزند (طاها ۱۳ساله و کوثر ۸ ساله) به یادگار مانده است.

دستگیری عامل شهادت شهید “رنجبر” در فارس

با تلاش های شبانه روزی مأموران انتظامی استان، عامل شهادت سرهنگ دوم شهید “علی اکبر رنجبر” شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با هدایت های میدانی فرمانده و جانشین انتظامی استان فارس، قاتل جانی و شرور مسلح که سیزدهم بهمن ماه سرهنگ دوم “علی اکبر رنجبر” را به شهادت رسانده و متواری شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

اخبار و گزارش های تکمیلی متعاقبا” اعلام خواهد شد…‌

جاسازی ۲۰۰ کیلو حشیش در بار کامیون

 فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۰۰ کیلوگرم حشیش طی بازرسی از یک کامیون در شهرستان “نی ریز” خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران ایستگاه بازرسی “قطرویه” با همکاری مأموران یگان تکاوری هنگام کنترل محورهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار خرده شیشه و ضایعات مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون ۲۰۰ کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در داخل بار کامیون جاسازی شده بود، کشف و در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به تشکیل پرونده در این خصوص، گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.$

دستگیری ۲ سارق با ۲۵ فقره سرقت در “ممسنی

 فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۵ فقره سرقت خبر داد .

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در شهرستان ممسنی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات تخصصی موفق شدند ۲ سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات پلیسی منظم و منسجم آنها را  دستگیر کنند.

سرهنگ نیکبخت تصریح کرد: متهمان در بازجویی های فنی پلیس به ۲۵ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی بیان داشت: پس از تشکیل پرونده، متهمان در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30663

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.