• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 30625
  • 13 بهمن 1400 - 14:54
اخبار پلیس فارس – ۱۳  بهمن ماه  ۱۴۰۰

توقیف پژو با ۲۲۵ کیلو حشیش فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۲۵ کیلو حشیش در محور “قطرویه- سیرجان” خبر داد. سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:  مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان نی ریز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور “قطرویه – سیرجان” به یک دستگاه […]

توقیف پژو با ۲۲۵ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۲۵ کیلو حشیش در محور “قطرویه- سیرجان” خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:  مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان نی ریز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور “قطرویه – سیرجان” به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست دادند که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کرده و در نهایت خودرو را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این خودرو، ۲۲۵ کیلو حشیش کشف و در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

سردار حبیبی تأکید کرد: مبارزه بی امان با قاچاق مواد مخدر همواره به عنوان یکی از مأموریت های ویژه پلیس در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

شهدا برای انقلاب از جان خود گذشتند

فرمانده انتظامی استان با اشاره به پیشینه درخشان مردم شهرستان “کازرون” در دوران انقلاب اسلامی، گفت: شهدای گرانقدر برای این انقلاب از جان خود گذشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” در جمع نمازگزاران مسجد “صاحب الزمان” شهرستان کازرون، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شما مردم کازرون باعث افتخار همه ما هستید و در این دهه مبارک باید از مردان بزرگ این خطه یاد شود .

وی با بیان اینکه کازرون نام و سابقه بزرگی دارد، افزود: این مرز و بوم در تاریخ مردان بزرگی به چشم دیده است و قبل از اسلام نیز بزرگانی همچون “سلمان فارسی” جزء افتخارات این شهرستان بوده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به تأثیر گذاری شهرستان کازرون در تمدن و در فرهنگ اسلام، گفت: دشمنان تاب دیدن این همه بزرگی را ندارند و با توطئه های خود قصد تفرقه افکنی را دارند ولی به مانند همیشه در مقابل هوشیاری و بزرگی مردم سر تعظیم فرود می آورند.

سردار حبیبی گفت: کازرون جزء یازده شهری است که در زمان حکومت شاهنشاهی در آن حکومت نظامی اعلام می شود و این بزرگی مردم شریف و انقلابی این شهرستان را نشان می دهد که در مقابل ظلم ایستادند و شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد شبهه بین مردم به ویژه در فضای مجازی هستند و همگی باید آگاهانه نسبت به اینگونه موارد هوشیار بوده و با آن ها برخورد کنیم.

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه اگر می خواهیم بزرگ باشیم باید درمقابل مردم سر تعظیم فرود آوریم، گفت: مسئولان زمانی ارزش پیدا می کنند که خودشان را خدمتگزار و نوکر مردم بدانند.

تقدیر اعضای شورای تامین از فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون

اعضای شورای تأمین شهرستان کازرون با اهدا لوح تقدیر از فرمانده انتظامی این شهرستان به جهت تامین امنیت، پیشگیری و کاهش جرائم تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در جریان سفر فرمانده انتظامی استان فارس به شهرستان کازرون، اعضای شورای تامین این شهرستان از سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” به دلیل  اقدامات هوشمندانه و برخورد قاطعانه با مخلان نظم و امنیت عمومی با اهدا لوح تقدیر و در حضور سردار “حبیبی” تجلیل و قدردانی به عمل آوردند.

کشف سیگار قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان “لامرد” گفت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی در بازرسی از یک خودرو پژو ۴۰۵، ۳۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند.

سرهنگ “مهراب زارع پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

 وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده که عرصه را بر خود تنگ می دید خودرو را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

سرهنگ زارع پور تصریح کرد: کارشناسان ارزش کالای قاچاق مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

ماینرهای ۳۰ میلیاردی خاموش شدند

فرمانده انتظامی شهرستان “خفر” از کشف ۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “یوسف احمدی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان از دپو تعدادی دستگاه ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) در یک انبار در  یکی از محله ها مطلع شدند.

وی با بیان اینکه مأموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن مکان، ۲۶ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خفر با اشاره به اینکه ارزش این ماینرهای قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص پرونده مربوطه تشکیل و تحقیقات جهت دستگیری متهم یا متهمان این ادامه دارد.

سرهنگ احمدی از شهروندان خواست در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت در عرصه های مختلف با پلیس مشارکت کرده و هر گونه اخبار و اطلاعات را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون کالای قاچاق در “اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید ازکشف ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی”درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه خودرو وانت پراید و ال ۹۰ مشکوک و آن ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها، مقادیری کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی شامل یک دستگاه گیر بکس ماشین سنگین خارجی و تعداد زیادی لوازم خانگی  کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به دستگیری ۲ متهم در این راستا، خاطرنشان کرد:‌ ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انهدام باند سارقان پراید در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان خودرو پراید در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی سرقت چند خودرو پراید در سطح شهرستان شیراز، شناسایی سارقان و کشف خودروهای مسروقه به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه مبارزه با سرقت خودرو قرارگرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی، پلیسی و بررسی میدانی صحنه های وقوع سرقت، کارآگاهان یکی از سارقان را درحال باز کردن وسایل و قطعات یک دستگاه خودرو پراید شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان کرد: در تحقیقات و بازجویی های صورت گرفته از متهم مشخص شد که وی با همدستی ۲ نفر دیگر اقدام به سرقت خودروهای شهروندان می کرده اند و قطعات و لوازم خودروها را به یک نفر مالخر می فروخته اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه محل اختفای همدستان متهم و مالخر شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه همگی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه آنان مقادیری اموال و قطعات سرقتی نیز کشف شد.

سرهنگ حبیبی تاکید کرد: متهمان که دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت می باشند، در بازجویی های تکمیلی به سرقت ۴ دستگاه خودرو پراید در سطح شیراز اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان به شهروندان توصیه کرد؛ از پارک کردن خودرو در محل های خلوت خودداری و آن را به تجهیزات ضد سرقت از قبیل قفل پدال، قفل فرمان و دزدگیر مجهز کنند.

توقیف موتورسیکلت سرقتی در “لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی توسط مأموران پلیس آگاهی خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و بدون صاحب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به یگان انتقال دادند.

وی افزود: ماموران با استعلام از سامانه پلیس آگاهی متوجه شدند که این موتورسیکلت از یکی از استان های همجوار سرقت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: مالکان وسایل نقلیه حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات تاخیری نظیر قفل فرمان، دزدگیر و … برای موتور وخودروهای خود استفاده و پلیس را در کاهش جرایم یاری کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30625

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.