• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
شهردار صدرا:

۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، نیاز شهر صدرا برای جبران ۱۱ سال عقب افتادگی در حوزه خدمات است

  • کد خبر : 30619
  • 13 بهمن 1400 - 13:40
۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، نیاز شهر صدرا برای جبران ۱۱ سال عقب افتادگی در حوزه خدمات است
شهردار صدرا گفت: شهر صدرا در حوزه خدماتی تقریباً ۱۱ سال عقب می باشد، در حال حاضر شهر صدرا بودجه ای معادل  ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای رسیدن به شرایط مطلوب در حوزه خدمات شهری نیاز دارد.

بهزاد پرنیان در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور از شهر صدرا گفت: شهر صدرا از اوایل دهه هفتاد پایه گذاری شد و شهرداری این شهر هم از سال ۱۳۸۹ تاسیس شده است و مدیریت این شهر مدت ۱۱ سال در اختیار مجموعه شهرداری بوده است.

شهردار صدرا ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ با حضور شورای جدید برای جبران کاستی های گذشته و نیازهای زمان حال برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شد تا نواقص شهری صدرا مدیریت و برطرف شود.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری و کارشناسان شهرداری در طی یک ماه تمام پروژه هایی که می بایست در شهر صدرا انجام شود را جمع آوری و برآورد ریالی آن را اعلام نمودند و مشخص گردید در حال حاضر شهر صدرا بودجه ای معادل  ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای رسیدن به شرایط مطلوب در حوزه خدمات شهری نیاز دارد.

پرنیان با اشاره به اینکه اعتبار شهرداری در سال آینده ۲۵۰ میلیارد تومان می باشد و  ۴۰ درصد این اعتبار به  پروژه های عمرانی تخصیص داده خواهد شد اضافه کرد : شهر صدرا در حوزه خدماتی تقریباً ۱۱ سال عقب می باشد و این عقب افتادگی ها مربوط به چند سال اخیر نمی باشد سیاست های نامناسب مسئولین گذشته شهر و افزایش جمعیت و رشد فزاینده مسکن در صدرا باعث این مشکلات گردیده است.

به گفته شهردار صدرا در طرح اولیه، شهر صدرا برای اسکان ۴۵ هزار نفر طراحی شده بود و حداکثر ضابط سه طبقه و چهار طبقه بوده که با وجود برنامه مسکن مهر و اقدام ملی مسکن ضابطه ساخت به ده طبقه افزایش یافته است.

پرنیان خاطر نشان کرد: در بحث مسکن بایستی به اقشار کم درآمد کمک شود تا کمبود مسکن این قشر از جامعه جبران شود و ما از طرحهای اقدام ملی و نهضت ملی در حد توان و اختیارات قانونی حمایت می کنیم به گونه ای که هزینه عوارض را برای طرح های اقدام  نهضت ملی به کمترین میزان رسانده ایم و حدود ۶۵ درصد تخفیف در نظر شده است.

وی با بیان اینکه وقتی جمعیت زیادی در یک بازه زمانی کوتاه در یک شهر مستقر می شوند باید زیرساخت‌هایی چون فضای ورزشی، سبز، درمانی، آموزشی و فرهنگی نیز فراهم شود، عنوان کرد: در حال حاضر مجموعه شهرداری به تنهایی قادر به رفع مشکلات گذشته نیست زیرا درآمد شهرداری یک درآمد محدود است و صرفا جوابگوی بخشی از نیازها و مشکلات این شهر است.

شهردار صدرا از معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید درخواست کرد در حل مشکلات و تکمیل زیرساخت های صدرا و برآورده کردن مطالبات بحق مردم این شهر مجموعه شهرداری را یاری نمایند به سرعت نسبت به رفع کمبودها و کاستی ها اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به ساخت مجتمع های بلندمرتبه در شهر صدرا و لزوم استقرار یک دستگاه ماشین نردبان ۳۲ متری آتش نشانی در صدرا، از سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید خواستار خرید و اختصاص این ماشین به شهرداری صدرا شد تا در مواقع لزوم بتوان در کمترین زمان در حوادثی که در مجتمع ها ممکن است اتفاق افتد به کار گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور در شهر صدرا حضور یافت تا ضمن بازدید از پروژه های در دست اجرای شرکت عمران صدرا از جمله جاده قره پیری و پروژه های طرح نهضت ملی مسکن از مشکلات موجود در شهر صدرا نیز مطلع شود.

در پایان این بازدید و در جلسه ای که با حضور علی جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور، حجت الاسلام حسین نژادیان امام جمعه، سرپرست شرکت عمران صدرا، اعضای هیات مدیره شرکت عمران صدرا، سرهنگ آزاد جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امیرالمومنین، دکتر شمس مشاور ویژه استاندار فارس، مهندس فیروزمند رئیس شورای اسلامی، مرتضی زارع رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی و برخی دیگر از معاونین و مدیران برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30619

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.