• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
وضعیت کرونا هر لحظه بحرانی تر می شود؛

بستری ۱۹۸ بیمار جدید کرونا در بیمارستان های استان طی شبانه روز گذشته

  • کد خبر : 30617
  • 13 بهمن 1400 - 13:20
بستری ۱۹۸ بیمار جدید کرونا در بیمارستان های استان طی شبانه روز گذشته
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، بستری ۱۹۸ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های فارس طی شبانه روز گذشته را آماری نگران کننده خواند.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت شیوع کرونا در فارس گفت: حساسیت مردم نسبت به کروناویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته و این موضوع وضعیت استان را بحرانی تر می کند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اعلام اینکه طبق رنگ بندی جدید کروناویروس، وضعیت شیراز، زرقان و گراش قرمز شده است، تاکید کرد: هم اکنون زمان بی توجهی و سهل انگاری در برابر کرونا نیست و ضرورت دارد شهروندان بیش از پیش نسبت به این بیماری خطرناک، احساس مسوولیت داشته باشند.

او با اشاره به سرایت پذیری بالای اُمیکرون و سرعت انتقال آن در بین افراد جامعه افزود: طی شبانه روز گذشته ۱۹۸ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند که این امر موجب نگرانی مجموعه سلامت شده است و با تداوم بی توجهی ها و سهل انگاری ها در برابر این بیماری، با عواقب جبران ناپذیری مواجه می شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: افزایش مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و روند افزایشی موارد بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، نشانگر سرعت بالای انتقال و بیماری زایی سویه اُمیکرون است، بنابراین هرگونه بی توجهی، ساده انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی، در شدت چرخش و انتقال این بیماری در جامعه تاثیر بسزایی دارد.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به موج ششم کروناویروس، خواستار همراهی و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی در افزایش نظارت ها در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در اماکن پرتردد شد.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان نقش مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس(۱۶ ساعته) در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس توصیه کرد: ضرورت دارد شهروندان در صورت مشاهده علائم ابتلا به کروناویروس، با پرهیز از هرگونه خودمراقبتی، به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه در ادامه این نشست آخرین وضعیت ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، علت های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه کرونا در استان، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و روند انجام تست های PCR و سریع، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و روند اجرای اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

دکتر سید وحید حسینی همچنین آمار تزریق واکسن علیه کروناویروس در استان را مورد بررسی قرار داد و بر پوشش گسترده واکسیناسیون در استان، به ویژه تزریق دز سوم در جمعیت هدف تاکید کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص برنامه های غربالگری شامل انجام تست PCR و تست سریع، فعالیت بیمارستان پشتیبان، نوبت کاری پزشکان در مراکز درمانی، فرآیند تزریق واکسن علیه کووید۱۹، نحوه فعالیت مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا، پیش بینی و آمادگی تخت های ویژه کودکان، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در

شهرستان های استان و انجام تست های کروناویروس، ارائه کردند.

چهارصد و هشتاد و یکمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز سیزدهم بهمن ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30617

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.