• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 30578
  • 11 بهمن 1400 - 16:20
اخبار پلیس فارس – ۱۱  بهمن ماه  ۱۴۰۰

واکنش پلیس فارس به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص جسد یک خانم رئیس پلیس آگاهی استان گفت : کلیپ منتشر شده در خصوص تخلیه اعضای بدن یک خانم توسط قاچاقچیان در شیراز صحت ندارد. سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص اظهار داشت: مأموران […]

واکنش پلیس فارس به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص جسد یک خانم

رئیس پلیس آگاهی استان گفت : کلیپ منتشر شده در خصوص تخلیه اعضای بدن یک خانم توسط قاچاقچیان در شیراز صحت ندارد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص اظهار داشت: مأموران انتظامی از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از وجود یک جسد در اطراف شهر شیراز مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور مأموران در صحنه و بررسی های تکمیلی مشخص شد که جسد متعلق به یک خانم حدودا” ۲۷ ساله است که جهت بررسی های دقیقتر  و مشخص شدن علت فوت به پزشکی قانونی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به انتشار یک کلیپ در فضای مجازی پیرامون این موضوع، گفت: موضوع تخلیه اعضای بدن این خانم توسط قاچاقچیان در شیراز صحت ندارد و با توجه به گذشت چند روز از فوت وی، قسمت هایی از جسد کشف شده توسط جانوران از بین رفته است.

سرهنگ حبیبی با تأکید بر اینکه مردم به شایعات مطرح شده در فضای مجازی توجه نکرده و اخبار و اطلاعات را تنها از طریق منابع رسمی و موثق پیگیری کنند، افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

ابلاغ قضایی جعلی؛ ترفند کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان مراقب پیامک‌های جعلی ارسال شده از سوی مجرمان سایبری با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی(ثنا) باشند.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با توجه به اینکه سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا)، ابزاری مفید برای پیگیری پرونده‌های قضایی است، متاسفانه به تازگی شاهد کلاهبرداری مجرمان با عنوان این سامانه هستیم.

وی گفت: شیادان سایبری در این شیوه کلاهبرداری، با سوء‌استفاده از اعتماد و عدم آگاهی مردم در قالب پیام کوتاه برای افراد «ابلاغ الکترونیکی جعلی» ارسال می‌کنند و با توجه به این موضوع که اکثر مردم در این سامانه ثبت نام نموده‌اند، افراد کمتری دچار شک و تردید می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به شناسایی و دستگیری تعدادی از این مجرمان، بیان کرد: کلاهبرداران با این عنوان که از شما شکایتی صورت گرفته، قربانیان را برای پیگیری موضوع ترغیب کرده و با پیشنهاد یک لینک جعلی آنها را در دام خود گرفتار می‌کنند.

این مقام مسئول در ادامه به اهداف مجرمان در این شیوه کلاهبرداری اشاره کرد و گفت: به محض کلیک کاربر بر روی لینک جعلی، یک برنامه موبایلی مجرمانه بر روی گوشی نصب می‌شود و در برخی مواقع نرم افزار نصب شده از لیست برنامه‌های موبایل نیز پنهان می‌شود تا شخص موردنظر متوجه عملکرد این برنامه نشود.

سرهنگ سلیمانی در ادامه با بیان اینکه نصب آنتی ویروس‌های موبایلی که نمونه‌های موفق داخلی دارند، راهکاری برای پیشگیری از این شگرد مجرمانه است، افزود: برنامه مجرمانه نصب شده در گام اول به اطلاعات گوشی از جمله اطلاعات بانکی، مخاطبین و تمامی پیامک‌های موجود در دستگاه دسترسی پیدا می‌کند و پس از سوء‌استفاده از اطلاعات مهم بانکی کاربر از جمله رمز پویا، در گام دوم بدون اطلاع پیامک جعلی را از طرف کاربر به لیست مخاطبین ارسال و آنها را به دام خود می‌اندازد.

وی افزود: پیامک‌های ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است و به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نیست.

رئیس پلیس فتا استان فارس از شهروندان خواست برای ثبت نام یا پیگیری قضایی به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https:‎//eblagh.adliran.ir مراجعه کنند و همچنین با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

قاتل مفقودی مقتول را گزارش کرده بود !

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” گفت: تیزبینی کارآگاهان پلیس، دروغ زن میانسال که ادعای مفقودی همسرش را مطرح کرده بود، برملا و وی به اتهام قتل دستگیر شد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در روز جمعه ۸ بهمن ماه ، زنی ۴۳ ساله به پلیس مراجعه و مفقودی یک روزه همسر ۵۳ ساله اش را گزارش و تقاضای پیگیری کرد.

وی افزود: در بررسی و انجام تحقیقات مقدماتی و میدانی مشخص گردیدکه گزارش کشف جسدتوسط همسر مقتول اعلام گردیده است لذا پلیس آگاهی شهرستان  با حساسیت ویژه موضوع را پیگیری کرد.

سرهنگ قسام اظهار کرد: در بررسی های تخصصی و فنی، کارآگاهان پلیس به همسر متوفی مشکوک و با دستور مقام قضائی بلافاصله او را دستگیر کردند.

وی گفت: متهم در اظهاراتش ابتدا قتل همسرش را انکار کرد ولی پس از مواجهه با دلایل و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و  گفت به دلیل اختلاف با همسرم   وی را با جسم سختی به قتل رساندم و با کمک همدستم که مردی ۳۲ ساله بود جسد را به یکی از زمین های زراعی اطراف شهر انتقال دادیم .

فرمانده انتظامی شهرستان فسا خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه قاتل جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کشف ۵۰ تن کود شیمیایی قاچاق در “آباده”

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف ۵۰ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سید ابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان آباده هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شیراز-اصفهان، به ۲ دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این دو کامیون حامل ۵۰ تن کود شیمیایی قاچاق است، افزود: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد بود و همه مردم باید در این امر مهم نقش آفرینی کنند.

خودرو حامل کالای قاچاق در “ممسنی” توقیف شد

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک دستگاه وانت مزدا و کشف مقادیری کالای قاچاق دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌‎ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران این شهرستان در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق در محور “نورآباد – رستم” به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد زیادی لوازم خانگی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند، به شهروندان توصیه کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با رواج بیکاری در جامعه که دستاورد عرضه انواع کالاهای خارجی و قاچاق است با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار در این خصوص را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ماینرهای قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۷ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران کلانتری “۱۱ زند”  هنگام گشت زنی در یکی از محله‌های شهرستان شیراز  به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و بلافاصله جهت بررسی بیشتر خودرو را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بازرسی از آن خودرو،  تعداد ۷ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

۱۳۵ راس گوسفند قاچاق در یک کامیون

 فرمانده انتظامی شهرستان “بوانات” از کشف ۱۳۵ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در یک کامیون خبر داد.

سرهنگ ” ابوالحسن مزارعی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی دریافت خبری مبنی بر حمل احشام قاچاق در سطح شهرستان “بوانات”، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران انتظامی با اقدامات فنی و پلیسی، یک دستگاه کامیون بنز را در محورهای مواصلاتی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این خودرو حامل ۱۳۵ رأس گوسفند فاقد هر گونه مجوز دامپزشکی است.

سرهنگ مزارعی با بیا ناینکه ارزش این احشام قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه کامیون توقیف و یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “بوانات” با تاکید بر مقابله پلیس با ورود و جابه جایی هرگونه کالای قاچاق به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از اینگونه موارد، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

زمین خواری میلیاردی در “فیروزآباد

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از کشف زمین خواری به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۴ متهم در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر چند فقره زمین خواری به میزان ۳۱ هزار مترمربع در یکی از روستا‌های شهرستان “فیروزآباد” موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی ماموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ۴ متهم دستگیر و اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از تصرف اراضی توسط افراد سودجو، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰گزارش کنند.

دستگیری سارق مسلح با اشراف اطلاعاتی پلیس “پاسارگاد

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان پاسارگاد، سارق مسلحی که در یکی از استان های همجوار اقدام به سرقت کرده و به سمت این شهرستان متواری شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام پلیس آگاهی یکی از استان های همجوار مبنی بر سرقت النگوهای یک خانم و متواری شدن سارق به سمت شهرستان پاسارگاد، دستگیری و شناسایی سارق متواری در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس ازانجام اقدامات فنی واطلاعاتی و همچنین اشراف اطلاعاتی ، در نهایت مخفیگاه سارق در این شهرستان شناسایی و وی توسط مأموران در یک عملیات ضربتی وغافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: دربازرسی ازمخفیگاه این سارق، تعداد ۵ عدد النگوی طلا، ۱۵۰ قطعه سیم کارت، یک قبضه اسلحه کلت کمری و مقادیری فشنگ مربوطه کشف شد.

سرهنگ توکلی درپایان با بیان اینکه ارزش طلاجات مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل شد.

جمع آوری ۱۵ معتاد متجاهر در “گراش

فرمانده انتظامی شهرستان گراش از جمع آوری ۱۵ معتاد متجاهر و معرفی آنان به مراکز بازپروری خبر داد.

سرهنگ “کرامت کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان گراش با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهرستان کردند.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح، ۱۵ معتاد متجاهر جمع آوری و به مراکز بازپروری معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش با بیان اینکه اجرای این طرح رضایتمندی شهروندان را در پی داشته است، از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

حمل احشام قاچاق با پژو ۴۰۵

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۰ راس احشام قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق احشام، ماموران پلیس آگاهی شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه سواری پژو  405 مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، تعداد ۱۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف و یک متهم را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف‌ شده برابر نظر کارشناسان ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با قاچاقیان احشام به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30578

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.