• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 30382
  • 06 بهمن 1400 - 15:00
اخبار پلیس فارس – ۶  بهمن ماه  ۱۴۰۰

بلبرینگ‌های قاچاق به مقصد نرسید   فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف ۱۰ هزار و ۸۰۰ عدد بلبرینگ خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال خبر داد. سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در محور “قائمیه-ممسنی” به […]

بلبرینگ‌های قاچاق به مقصد نرسید  

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف ۱۰ هزار و ۸۰۰ عدد بلبرینگ خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در محور “قائمیه-ممسنی” به یک دستگاه کامیون حامل بار خرما مشکوک و با هماهنگی مقام قضائی آن را توقیف و به مقر انتظامی دلالت دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از آن خودرو ۱۰ هزار و ۸۰۰ عدد بلبرینگ خارجی قاچاق که به صورت ماهرانه‌ای زیر بار خرما جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سارق شیرفلکه های باغات در دام پلیس”استهبان”

فرمانده انتظامی “استهبان” از دستگیری سارق شیر فلکه‌های باغات در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت شیر فلکه از باغات در سطح شهرستان استهبان، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس و با شگردهای خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “استهبان” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت شیر فلکه از باغات اعتراف کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

دستگیری شکارچی غیرمجاز در “ارسنجان”

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از دستگیری شکارچی غیرمجاز و کشف یک قطعه پرنده شکاری از نوع شاهین در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی ارسنجان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از روستاهای این شهرستان پس از شکار پرندگان وحشی آن را در منزل نگهداری می‌کند  که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل یک قطعه پرنده شکاری از نوع شاهین، ۲ دستگاه دوربین شکاری، ۴ عدد تله جهت شکار و مقادیری تور پلاستیکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق درسپیدان

فرمانده انتظامی “سپیدان” گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران انتظامی سپیدان حین کنترل خودروهای عبوری در محور “یاسوج-شیراز” به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی “سپیدان” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرقت موتورسیکلت در خفر و کشف  در”کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” گفت: موتورسیکلتی که در “خفر” سرقت شده بود با هوشیاری پلیس در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان “کوار” حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی “کوار” با بیان اینکه در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شهرستان خفر دارد، عنوان داشت: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

سرهنگ “هاشمی” تصریح کرد: مردم باید همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه قرار داده و هرگونه موضوع مشکوک در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳۰۰ کیلوگرم بادام هندی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از توقیف یک دستگاه پژو پارس حامل بادام هندی قاچاق در محور مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پاسگاه انتظامی “سراب بهرام” حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۰۰ کیلوگرم بادام هندی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

مزاحمت مجازی خانوادگی بود

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که به انگیزه اختلاف خانوادگی، برای شاکی از طریق اینستاگرام مزاحمت ایجاد کرده بود.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: با ارجاع پرونده‌ای قضائی مبنی بر ایجاد مزاحمت از طریق برنامه اینستاگرام برای شاکی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با ردگیری تخصصی و اقدامات فنی، افسران پلیس موفق شدند کاربر مزاحم که باجناق شاکی بود را شناسایی و با دستور مقام قضائی آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا ادامه داد: متهم که ترفندهای سایبری را برای فاش نشدن هویتش در این عمل مجرمانه به کار گرفته بود انگیزه خود را اختلاف خانوادگی عنوان کرد.

سرهنگ “قسام” به کاربران توصیه کرد: از انتقال مشکلات و مسائل خانوادگی و شخصی خود به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با ایجاد مزاحمت، هتک حیثیت و …خودداری کنید که تبعات سوء و جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

دستگیری ۸۲ متهم تحت تعقیب در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری ۸۲ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجارشکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۸۲ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

توقیف ۶۹ دستگاه وسایط نقلیه متخلف در “جهرم”

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از توقیف ۶۹دستگاه وسایط نقلیه متخلف و انتقال آنها به پارکینگ طی یک هفته خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای برقراری انضباط اجتماعی ترافیکی و با هدف حفظ حقوق و آرامش شهروندان و تسهیل در عبور و مرور و همچنین برخورد با رانندگان متخلف، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی هفته گذشته در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: ماموران در این طرح ۶۲دستگاه خودرو و ۷ دستگاه موتورسیکلت را به علت تخلف از جمله ایجاد مزاحمت، آلودگی صوتی، حرکات نمایشی، پلاک مخدوش، تغییر در اصالت خودرو “خودروهای شوتی”، رانندگی خطرناک و … توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با متخلفان نقش مهمی در پیشگیری از وقوع انواع جرائم دارد، گفت: اجرای این طرح‌ها با هدف ارتقاء احساس امنیت در این شهرستان به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

دیدار رئیس اداره منابع طبیعی با فرمانده انتظامی زرین دشت

رئیس اداره منابع طبیعی “زرین‌دشت” به همراه هیئت همراه با حضور در ستاد فرماندهی با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار و بر گسترش تعاملات در راستای ارتقاء خدمات‌رسانی به مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “صابر مریدی” در این دیدار بیان کرد: تعامل این مجموعه با پلیس یک ضرورت انکار ناپذیر است و این فرصت خوبی است تا بتوانیم در امر مبارزه با فرصت طلبان به شایستگی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی موثرترین عامل حفظ و حراست از اراضی ملی است، گفت: ما هر چقدر بتوانیم در برابر متخلفان و متصرفان اراضی ملی قاطعانه برخورد کنیم به همان میزان به نسل آینده خدمت بیشتری کرده ایم.

در ادامه فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” تصریح کرد: برای توفیق بیشتر در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی همکاری این مجموعه برای صیانت از این منابع و برخورد با تخلفات افزایش می‌یابد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” تصریح کرد: منابع طبیعی موهبتی الهی و حفاظت از این منابع و مواهب خدادادی یک وظیفه ذاتی و تکلیف بزرگ شرعی و قانونی برای همگان است.

ناکامی سودجویان احشام در “گراش”

فرمانده انتظامی “گراش” از کشف ۱۷ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون  ریال توسط مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “کرامت کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای مبارزه جدی با قاچاق، مأموران انتظامی گراش با اقدامات فنی از جابه‌جایی احشام با خودروهای سواری در اطراف شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ که در حال عبور از حوزه استحفاظی به سمت استان‌های مرزی بودند را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

فرمانده انتظامی “گراش” با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۱۷ راس گوسفند قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “کریمی” با اشاره به اینکه در این زمینه ۲ نفر برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳۰ کیلو تریاک از سواری پژو در”سپیدان”

فرمانده انتظامی “سپیدان” از کشف ۳۰ کیلو تریاک در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “شیراز-سپیدان” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه خودرو را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی “سپیدان” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۰ کیلو تریاک کشف شد، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

دستگیری عامل تیراندازی در “خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” از دستگیری عامل تیراندازی و کشف یک قبضه اسلحه جنگی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان خرامه، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد فردی به دلیل اختلاف خانوادگی به سمت منزل یکی از شهروندان تیراندازی کرده و از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در منزلش دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از محل اختفاء فرد تیرانداز یک قبضه اسلحه جنگی کلاش کشف شد.

سرهنگ “کریمی” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تاکید کرد: هرگونه اخلال در نظم و امنیت عمومی خط قرمز پلیس است و با قاطعیت با افراد هنجارشکن برخورد قانونی می‌شود.

دستگیری سارقان در شهرستان “اوز”

فرمانده انتظامی شهرستان “اوز” گفت: ماموران این فرماندهی با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری ۲ سارق و کشف ۵ فقره سرقت شدند.

سرهنگ “هادی محمدیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع دو فقره سرقت باغ و موتورسیکلت در یکی از محله‌های شهرستان “اوز”، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در این زمینه تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند دو سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “اوز” با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد، گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت از منزل و موتورسیکلت اقرار کردند.  

سرهنگ “محمدیان” با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هنگام ترک وسیله نقلیه به ویژه موتورسیکلت به جهت خرید از مغازه و … حتما آن را به قفل زنجیر یا قفل بدنه مجهز تا پیشگیری لازم از سرقت انجام شود.

دستبند  پلیس “سروستان” بر دستان متهم ۲۵ میلیاردی

فرمانده انتظامی “سروستان” از دستگیری متهم متواری خبر داد که به پرداخت ۲۵ میلیارد ریال جریمه محکوم بود.

سرهنگ دوم “آرش بخشایی مطلق” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی ارسال نیابت قضائی از اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندرعباس به پلیس سروستان مبنی بر دستگیری متهم به هویت معلوم در زمینه قاچاق عمده احشام و محکوم به پرداخت جریمه ۲۵ میلیاردی، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی سروستان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از محله‌های این شهرستان شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پلیس قاطعانه در برابر قانون شکنان و مخلان نظم و امنیت ایستاده و اجازه جولان دادن به اینگونه افراد را نخواهد داد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30382

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.