• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 30340
  • 05 بهمن 1400 - 14:34
اخبار پلیس فارس – ۵  بهمن ماه  ۱۴۰۰

دیدار با خانواده شهید ” محمد برزگر” در بوانات معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات فرماندهی انتظامی استان فارس در دیدار با خانواده شهید والامقام”محمد برزگر “گفت:دیدار با خانواده شهدا یک توفیق الهی است . به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور دلجویی از خانواده های معظم شهداء سرهنگ “علی اصغر شهریاری” با خانواده […]

دیدار با خانواده شهید ” محمد برزگر” در بوانات

معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات فرماندهی انتظامی استان فارس در دیدار با خانواده شهید والامقام”محمد برزگر “گفت:دیدار با خانواده شهدا یک توفیق الهی است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور دلجویی از خانواده های معظم شهداء سرهنگ “علی اصغر شهریاری” با خانواده شهید ” محمد برزگر ” در شهرستان بوانات دیدار کرد.

سرهنگ شهریاری در این دیدار با قدردانی از صبر و بردباری خانواده های معظم شهداء، بیان داشت: این دیدار ها توفیقی الهی و تکلیفی همگانی است که باعث ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت می شود.

وی، خاطر نشان کرد : شهدا پرچمداران واقعی بصیرت، ولایت مداری و عزت نظام بوده و خانواده های معظم شهدا نیز از سرمایه های ارزشمند و معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

در پایان این دیدار با اهداء هدایا و لوح تقدیر از خانواده این شهید گرانقدر تجلیل و قدردانی شد.

گفتنی است این شهید والامقام در  بهمن ماه ۱۳۴۷ در شهرستان بوانات دیده به جهان گشود و پیکر مطهرش در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۱ شناسایی و در گلزار شهدای آن شهرستان به خاک سپرده شد.محل شهادت وی شلمچه گزارش شده است.

به نام رادیو جوان به کام کلاهبرداران

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از دستگیری ۲ نفر که با ادعای برنده شدن در مسابقه‌ای در رادیو جوان ۳۰۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر بیان کرد: در پی ارجاع پرونده‌هایی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری تلفنی از چند شهروند، موضوع جهت شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار کارشناسان سایبری قرار گرفت.

وی افزود: بنا بر اظهارات شاکیان پرونده، فردی خود را از مجریان رادیو جوان معرفی و طی تماس تلفنی عنوان داشته که آنها برنده مبلغی وجه نقد در مسابقه رادیویی شده و سپس با ترفندهای خاص و چرب زبانی افراد را برای دریافت جایزه به دستگاه عابر بانک هدایت و با شگردی فریبکارانه حساب بانکی آنها را خالی می‌کرده است.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و مطلع شدند که متهمان در استان کرج خود را از دید پلیس مخفی کرده‌اند.

سرهنگ “جوکار” با اشاره به اینکه کارشناسان پس از اخذ نیابت قضائی به استان کرج اعزام و در این خصوص ۲ کلاهبردار (۲۷ و ۳۲ ساله) را دستگیر و به فیروزآباد انتقال دادند، گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۶ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال اقرار کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی سیم کارت و گوشی تلفن همراه، اسناد و مدارک و مقداری از وجوه به دست آمده از کلاهبرداری‌ها کشف شد، اظهار کرد: افراد کلاهبردار پس از تشکیل پرونده اولیه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

محموله ۳ میلیاردی قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: مأموران پاسگاه انتظامی “سراب بهرام” حین کنترل خودروهای عبوری در محور “قائمیه-نورآباد” به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۴۸ عدد روبان، ۶۳۵ عدد استند و گلدان فلزی و ۹۰ بسته کاغذ کادو و رول رنگی خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

جمع‌آوری ۱۲۶ معتاد متجاهر در” شیراز”

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته توسط مأموران این فرماندهی اجرا و در این خصوص ۱۲۶ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را روز گذشته در سطح کلانشهر شیراز اجرا کردند.

وی ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح‌ها، ۱۲۶ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها مورد رضایت اهالی محل قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشته است، افزود: اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت ادامه خواهد داشت.

عملکرد  پلیس “کوار” در  دی ‌ماه سال جاری

فرمانده انتظامی “کوار” در تشریح عملکرد پلیس در دی ماه سال جاری، از کشف ۵۹ فقره سرقت و کشف ۲ کیلو و ۳۸۵ گرم مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: پلیس شهرستان کوار با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

 وی ادامه داد:  ماموران پلیس در دی ماه سال جاری ۲۵ سارق دستگیر و ۵۹ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “کوار” کشف ۱۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال انواع کالای خارجی قاچاق و دستگیری  6 نفر در این خصوص را از دیگر نتایج این طرح‌ها عنوان کرد.

سرهنگ “هاشمی” با بیان اینکه در این طرح‌ها ۱۰۶ دستگاه  وسایط نقلیه متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شد، با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت: تلفن۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان  عزیز می‌باشد.

واژگونی پژو با ۵ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: در پی واژگونی سواری پژو ۴۰۵ در محور “جهرم-شیراز” ۵ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور “جهرم-شیراز”، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد سواری پژو حامل ۸ سرنشین به دلیل عدم توجه به جلو از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه ۵ سرنشین مجروح و راهی بیمارستان شدند، به شهروندان توصیه کرد در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و ضمن هوشیاری  از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی نیز جداً خودداری کنند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۵ فقره سرقت در “پاسارگاد

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از دستگیری سارق سابقه‌دار با ۵ فقره سرقت مزارع و اماکن خصوصی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از مزارع و اماکن خصوصی و دامداری‌ها در برخی از نقاط شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آ گاهی قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس، سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم اموالی مسروقه شامل ۲ حلقه تسمه دینام، ۲۰ کیسه کود شیمیایی، ۴۰ لیتر روغن موتور، یک دستگاه سم‌پاش، شیر فلکه، یک راس دام و یک عدد رادیاتور موتور آبکشی کشف شد.

سرهنگ “توکلی” با بیان اینکه متهم دربازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت از مزارع و اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف سوخت قاچاق در”خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” از توقیف ۲ دستگاه وانت نیسان حامل ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خرامه حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه وانت سایپا مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی “خرامه” با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد، گفت: در این رابطه ۲ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۲۰۰ کیلو انواع مواد مخدر طی ۱۰ ماه در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف ۲۰۰ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر در ۱۰ ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به تشریح دستاوردهای سال جاری پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ پرداخت و تاکید کرد: خوشبختانه تمهیدات و برنامه‌های این حوزه که در قالب نشست‌های تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان مبارزه با مواد مخدر، تجزیه و تحلیل و طراحی و برنامه ریزی می‌شود با انسجام و هماهنگی کامل درون و برون سازمانی به مرحله اجرا در می آید.

وی با بیان اینکه آمارها از اثرگذاری فعالیت های مقابله ای پلیس حکایت دارد، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه با تلاش شبانه روزی و پیگیری‌های گسترده ماموران انتظامی، ۲۰۰ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر در سطح  شهرستان کازرون کشف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازون از انهدام ۷ باند تهیه و توزیع موادمخدر در این مدت خبرداد و افزود: با اقدامات موثر و مقتدرانه پلیس، ۱۷ هزار و ۳۵۸ عدد انواع قرص روانگردان نیز کشف شده است.

سرهنگ “زراعتیان” با اعلام افزایش ۱۳ درصدی دستگیری‌های مرتبط با جرائم مواد مخدر به نکته قابل تاملی نیز اشاره کرد و گفت: ۳۵۰ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر که ۹ نفر از متهمان دستگیر شده زن هستند که این موضوع یک زنگ خطر جدی به شمار می‌رود.

وی به سهم و نقش شهروندان بر تحقق برنامه ها و اهداف پلیس نیز اشاره کرد و اعلام هرگونه اطلاعات و اخبار به پلیس را آسان‌ترین راه تحقق مشارکت‌های عمومی و همراهی مردمی در برچیدن بساط بلای خانمان‌سوز اعتیاد برشمرد.

سرقت موتورسیکلت دراصفهان و کشف دراقلید

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع یک فقره واژگونی موتورسیکلت در یکی از خیابان‌های اقلید، بلافاصله ماموران کلانتری مرکز برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از استان اصفهان دارد.

فرمانده انتظامی “اقلید” با بیان اینکه راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت با جدیت در دستور کار این فرماندهی است.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی “تخت جمشید” مرودشت حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” با بیان اینکه راکب پس از مواجه با ادله‌های پلیس چاره‌ای جز اعتراف به سرقت موتورسیکلت نداشت، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف تریاک از خورجین موتورسیکلت

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۵۸ کیلو و ۶۷۵ گرم تریاک در بازرسی از خورجین یک دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: مأموران انتظامی ایست و بازرسی “قلاتویه” حین کنترل محورهای خاکی منتهی به شهرستان داراب به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راکب و ترک‌نشین بدون توجه به ایست پلیس متواری و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه در بازرسی از خورجین موتورسیکلت‌ ۵۸ کیلو و ۶۷۵ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

شوراها و دهیاران حلقه ارتباطی مردم با پلیس در ایجاد امنیت هستند

فرمانده انتظامی “ممسنی” گفت: شوراها و دهیاران حلقه ارتباطی مردم با پلیس در ایجاد برقراری امنیت در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد نیکبخت” در دیدار با اعضای شورا، دهیاران و بخشداران شهرستان ممسنی، هدف از تشکیل این جلسه را پیشگیری از وقوع جرائم در جامعه و در نهایت افزایش احساس امنیت و آرامش برای مردم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تحقق امنیت پایدار در گرو مشارکت همگانی است، افزود: با تکیه بر مشارکت شوراها، دهیاران و مردم می‌توان گام‌های مؤثر و مستحکمی در حفظ و ارتقاء امنیت پایدار برداشته و جامعه‌ای آرام و با حداقل آسیب‌ها و جرائم داشته باشیم.

فرمانده انتظامی “ممسنی” بر ضرورت تعامل مطلوب و سازنده شورای معتمدین با پلیس تاکید کرد و بیان داشت: شوراها و دهیاران حلقه ارتباطی مردم با پلیس در ایجاد امنیت هستند.

سرهنگ “نیکبخت” خاطر نشان کرد: شورای معتمد به عنوان رکن مشورتی بسیار مهم برای پلیس محسوب می‌شود و مشارکت مردم در برقرای امنیت پایدار یکی از برنامه‌های پلیس جامعه محور است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30340

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.