• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
3
رئیس کل دادگستری فارس:

تلاش مسئولان قضایی و توسعه حل اختلاف استهبان منجر به رضایت اولیای دم شد

  • کد خبر : 30326
  • 05 بهمن 1400 - 11:38
تلاش مسئولان قضایی و توسعه حل اختلاف استهبان  منجر به رضایت اولیای دم شد
رئيس كل دادگستري استان فارس از بخشش كريمانه اوليای دم و رهايي محكوم به قصاص همزمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس گفت: چندین سال پیش در شهرستان استهبان در پی بروز اختلاف ملکی بین دو تن درگیری و نزاع رخ داد که نهایتاً در این میان جوانی به قتل می رسد.
وی افزود : با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، در نهایت رأی بر محکومیت متهم به قصاص نفس، در یکی از شعب دادگاه های کیفری یک شیراز صادر شد.
رئیس دادگستری فارس در ادامه اظهار داشت: پس از ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف، با تدبیر و درایت رئیس دادگستری، دادستان و اعضای شورای حل اختلاف استهبان ،با یک اقدام هماهنگ و جهادی با دعوت از معتمدین محلی و برگزاری چندین جلسه در طول ۳سال، رضایت اولیای دم اخذ و این پرونده پس از ۹ سال منتهی به صلح و سازش شد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با قدر دانی از گذشت خانواده اولیاء دم خاطر نشان کرد : در پرونده‌های قتل عمد که به صلح و سازش می‌انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آن‌ها دارد و تلاشی نیز که برای تحقق این مهم مصروف می‌گردد تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تصریح کرد : توسعه حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم جامعه است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری بعمل آید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30326

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.