• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

ادبیات بومی فارس گردآوری می شود

  • کد خبر : 30111
  • 01 بهمن 1400 - 12:41
ادبیات بومی فارس گردآوری می شود
«گردآوری ادبیات بومی استان فارس» با موضوعات ادبیات شفاهی، آداب و رسوم در جشن ها و سوگواره ها، ترانه هایِ کار هنگام نمدمالی، خرمنکوبی، کشاورزی، ترانه های مادرانه، لالایی محلی و گونه‌های مختلف طی فراخوانی گردآوری خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس، در این فراخوان توانایی و مهارت هنرمند در خلق اثر، توان بالای گردآوری ادبیات بومی، خلاقیت و نگرش هنرمند در تثبیت ادبیات شفاهی منطقه خویش اگر همراه با مستندات فیلم باشد از اولویت بیشتری برخوردار بوده و باید توجه داشت که بهره‌گیری از کتاب‌های چاپ شده و منابع و ماخذ مکتوب و فضای مجازی مورد پذیرش نیست.
آخرین مهلت ارسال آثار تا پانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۰، زمان داوری نیمه دوم اسفندماه ۱۴۰۰ است و اعلام نتایج متعاقباً اعلام می گردد و هر هنرمند می‌تواند با ۳ اثر در جشنواره شرکت کنند و لازم است، آثار خود را به صورت تایپ شده در ۳ نسخه همراه با cd مربوطه در فایل word فونت نازنین شماره ۱۴ به آدرس استهبان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود.
مسیر دیگری نیز که برای ارسال در نظر گرفته شده، آدرس الکترونیکی ایمیلAdabiyatboomi@gmail.com می باشد که علاقه مندان می توانند، کپی شناسنامه، کارت ملی، سوابق ادبی، یک قطعه عکس ۳ در ۴ به همراه مدارک را به آدرس فوق ارسال کنند.
نکته مهم اینکه، در آثار ارسالی می بایست برای صحت گفتار که برگرفته از ادبیات شفائی آن شهر و دیار است به تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن منطقه رسیده باشد و از ذکر نام آن بر روی آثار خودداری شود. در این فراخوان برای نفر اول، دوم و سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و به ترتیب هدیه هایی به مبلغ پانزده ملیون ریال، دوازده ملیون ریال، ده ملیون ریال و همچنین به سه نفر برگزیده هر کدام لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ پنج میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30111

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.