• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
رئیس اداره امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ؛

پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با محوریت خانه های بهداشت کارگری

  • کد خبر : 2981
  • 14 اردیبهشت 1399 - 21:04
پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با محوریت خانه های بهداشت کارگری
برنامه های پیشگیری و کنترل بیماری کوید ۱۹ در جامعه کارگری با محوریت خانه های بهداشت کارگری انجام می شود.

رئیس اداره امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به اینکه رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه به نیروی ماهر و سالم کار بستگی دارد؛ تصریح کرد: این امر زمانی میسر خواهد شد که خدمات بهداشتی و تسهیلات مورد نیاز کارگاهی برای شاغلان در بالاترین سطح ممکن تامین و ارائه گردد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس؛جمشید حاتمی عنوان کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است یکی از ارکان مهم عملی شدن جهش تولید، کارگران و نیروی کار شاغل در واحدهای تولیدی هستند.

وی بیان کرد: بنابراین تامین و ارتقاء سطح سلامت کارگران، علاوه بر اینکه یکی از ارزش های انسانی تلقی می شود، یکی از عوامل مهم رشد و ارتقاء فناوری و تولید است.

حاتمی با  استناد اصل ۲۹ و ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارائه خدمات اولیه بهداشتی در کارگاه های تولیدی عنوان کرد: طرح مشترک ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی به کارگران با مشارکت وزارتخانه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی ،بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان تامین اجتماعی شکل گرفت و با هدف تامین سلامت کارگران و خانواده آنان ،ارتقاء دانش و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در کارگران و سالم سازی محیط کار در بخش‌های صنعت ، معدن، کشاورزی و خدمات به مرحله اجرا درآمد.

رئیس اداره امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس  با اشاره به بروز بیماری ویروس کرونا در سراسر جهان و مبتلا شدن میلیون ها نفر در جهان و اتخاذ استراتژی های مقابله‌ای در برابر  آن تصریح کرد: کشور ما نیز استراتژی‌های خاصی را برای مقابله با شیوع بیماری کرونا اتخاذ کرده است و  یکی از بخش‌هایی که از این بحران تاثیر زیادی گرفت صنایع و کارخانجات کشور بود که منجر به تعطیلی بسیاری از کارگاه ها و واحدهای صنفی و متعاقب آن بیکاری نیروی کار شاغل در آن بود.

حاتمی ادامه داد:  دبیرخانه شورای مرکزی هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه شدگان (اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ،مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی) دستورالعمل فعالیت خانه های بهداشت کارگری ویژه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در جامعه کار و تولید را تهیه کرده است که به کارفرمایان و مسئولین خانه های بهداشت کارگری جهت اجرا ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل به کارفرمایان و کارشناسان بهداشت حرفه ای شاغل در صنایع کمک می کند تا بتوانند برنامه‌ریزی لازم را برای واکنش در مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از آن در گروه‌های هدف کارگری به عمل آورند؛ خاطرنشان کرد: همچنین در این دستورالعمل آمادگی های لازم جهت پیشگیری از شیوع گسترده تر بیماری کرونا در محیط های کاری درنظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2981

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.