• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
شهردار شیراز:

شفافیت را در عمل دنبال می‌کنیم

  • کد خبر : 28512
  • 20 آبان 1400 - 17:04
شفافیت را در عمل دنبال می‌کنیم
شهردار شیراز در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه که با موضوع نقش رسانه در توسعه کلانشهر شیراز و به همت بسیج رسانه استان فارس با حضور رئیس و شماری از اعضای شورا و شهردار شیراز برگزار شد گفت: شفافیت یکی از اصول مد نظر مدیریت شهری است، در این دوره شفافیت را در عمل دنبال می‌کنیم و به دنبال شعار نیستیم.

به گزارش سحاب پرس، سید احسان اصنافی افزود: امروز شفافیت در شهرداری یعنی وضعیت املاک گم شده شهرداری روشن شود و سیستم حوزه حقوقی به بخش املاک ورود کند.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای شفافیت در شهرداری این کلانشهر بر مبنای داده کاوی، تصریح کرد: در بخش‌هایی از شهرداری شیراز شاهد شکل گیری تاریکخانه‌هایی هستیم و وقتی به نحوه بایگانی کردن اسناد در سال‌های گذشته نگاه می‌کنیم، متعجب می‌شویم.
شهردار شیراز با بیان اینکه رسانه، زبان گویای بین شهرداری و شورا و مردم در یک مسیر دو طرفه است افزود: رسانه به عنوان بازوی توانمند شورا و شهرداری باید انتقال دهنده مطالبات مردم به شهرداری و بالعکس باشد.
مهندس اصنافی گفت:، کانال ارتباطی رسانه‌ها به صورت مستقیم با شخص شهردار مکاتبات ارسالی است که با دقت و تحت نظر یک تیم کارشناسی مباحث و نکات اعلام شده با دقت مورد بررسی می‌شود.
شهردار شیراز، از برگزاری جلسات متعدد پیرامون بررسی موانع صدور پروانه الکترونیکی اشاره کردو اضافه کرد: تلاش داریم فرآیند‌ها را در این بخش هوشمندسازی و کوتاه کنیم تا زمان مراجعه مردم و مهندسان ناظر کاهش یابد.
وی درخصوص انتصابات انجام شده در مجموعه شهرداری شیراز گفت: فرآیند انتصابات با استعلام گرفتن از دستگاه‌های ناظر و امنیتی همراه است و با دقت خاصی دنبال می‌شود، اما هر انتصابی حرف و حدیث‌هایی هم دارد، در عین حال ملاک ما توانمندی فرد و پاسخ استعلام مثبت نهاد‌های امنیتی و نظارتی است.
شهردار شیراز افزود: کمربندی شهر شیراز معارض دارد و هنوز حقوق مالکانه برخی املاک مورد مسیر در این محور پرداخت نشده است، لذا در صورت انتقال کمربندی از مسکن و شهرسازی به شهرداری باید پاسخگوی مطالبات این معارضان باشیم.
مهندس اصنافی گفت: از سوی دیگر هنوز مسیر جایگزین برای کمربندی تعریف نشده است و تا زمانی که کمربندی شمال شرق شیراز افتتاح نشود، نمی‌توان از کمربندی فعلی به صورت معبر شهری استفاده کرد.
وی افزود: تغییر کاربری در حریم کمربندی مطرح شده است که اعتقاد داریم کمربندی فعلی نیازمند مسیر کندرو است، لذا باید فریاد بزنیم تغییر کاربری در حریم کمربندی نباید انجام شود، با تغییر نام کمربندی شیراز مشکلات آن رفع نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28512

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.