• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

طرح حافظان شهر من راهبردی برای کاهش حریق است

  • کد خبر : 28366
  • 18 مهر 1400 - 12:58
طرح حافظان شهر من راهبردی برای کاهش حریق است
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اتمام طرح حافظان شهر من و پایان فصل گرما، از این طرح به عنوان یک راهبرد اجرایی برای کاهش ۵۰ درصدی حریق مراتع یاد کرد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدهادی قانع در بیان اثر بخشی و موفقیت این طرح در کاهش وقوع حریق مراتع و فضای سبز، گفت: این طرح از سال ۱۳۹۹ در راستای مقابله با آتش سوزی‌های مراتع و فضای سبز توسط سازمان آتش‌نشانی شیراز تدوین و به تصویب وزارت کشور رسید و سپس دستورالعمل آن در سطح کشوری ابلاغ شد.
او افزود: این طرح با شروع فصل گرما و افزایش آتش سوزی‌های مراتع و فضای سبز به صورت متوالی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ توسط سازمان آتش‌نشانی شیراز و در بازه زمانی شش ماهه با پنج محوریت پیش آگاهی، پیشگیری، کشف، اطفای حریق و عملیات پس از اطفا، اقدامات و همپوشانی‌های لازم را در عملیات‌های مربوطه اجرایی شد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز مهمترین بخش طرح حافظان شهر من را پیشگیری معرفی و ادامه داد: نیروهای داوطلب، کارشناسان پیشگیری و آموزش این سازمان با حضور در مکان‌های ناایمن اعلام شده توسط شهروندان و با آموزش‌های مجازی و برگزاری وبینار برای کاهش حوادث تلاش کردند.
قانع یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۴۲۹ عملیات مرتبط با فضای سبز( زمین‌های بایر، درختان، زمین‌های محصور، دامنه‌های کوه، فضای سبز میدان و بلوارها ، باغ‌ها و …) توسط نیروهای آتش نشان انجام شد و در بازه زمانی شش ماهه نخست امسال نیز این عملیات‌ها به تعداد ۱۲۴۲ مورد کاهش یافت.
او خاطرنشان کرد: امسال بر خلاف سال گذشته با کاهش بارندگی‌ها، پوشش‌های گیاهی سریع تر خشک شده و در ماه‌های اردیبهشت و خردادماه حوادث مربوط به حریق مراتع به اوج خود رسید.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: این طرح با اقدامات پیشگیرانه‌ای که توسط تیم های کارشناسی این سازمان و همکاری گروه‌های داوطلبان انجام شد و همچنین کاهش تعداد حریق‌های زمین‌های غیر محصور با حذف پوشش‌های گیاهی خطرساز، از ۸۹۹مورد در سال گذشته به ۳۳۰ مورد در سال جاری تاثیر قابل توجهی را در کاهش حریق‌های فضای سبز و مراتع داشت.
قانع اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه پیشگیری در کاهش حوادث و توجه ویژه به آن در سازمان آتش نشانی شیراز جشنواره شهر ایمن نیز با مشارکت شهروندان در شش محور از مهرماه آغاز و تا پایان اسفندماه امسال ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28366

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.