• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
رئیس جهاددانشگاهی فارس:

بسیجی برای خدمت منتظر دعوت نمی‌ماند

  • کد خبر : 26974
  • 30 آبان 1400 - 10:32
بسیجی برای خدمت منتظر دعوت نمی‌ماند
رئیس جهاددانشگاهی فارس انقلابی بودن را از شاخصه‌های بسیجی برشمرد و گفت: بسیجی برای خدمت منتظر دعوت كسی نمی‌ماند.

به گزارش سحاب پرس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، ٣٠ آبان در آیین گرامیداشت هفته بسیج که در مجتمع جهاددانشگاهی فارس و با حضور رئیس بسیج ادارات سپاه فجر استان برگزار شد، ضمن تبریک این هفته، بیان کرد: از روزی که نهاد جهاددانشگاهی تاسیس شد ابتدا بسیجی بودیم و بعد جهادگر.

وی با بیان اینکه در اساسنامه و فرهنگ جهاد، رویکرد بسیجی جدای از جهاد و جهادگری نیست، تصریح کرد: بسیج واژه‌ای کوتاه اما دارای مفاهیم عمیق است و امروز همه افراد صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف مدیریتی و عقیدتی بر این باورند که این فرهنگ می‌تواند در همه ابعاد ‌سازنده باشد.

بابایی تصریح کرد: امروز پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، مشاهده می‌کنیم که همچنان بسیج به عنوان یک تشکل حرف برای گفتن دارد، چرا که نگاه بسیج به نظام و انقلاب و دین، یک نگاه کامل و جامع است. برخلاف اینکه تصور می‌شد بسیج تنها در صحنه‌های نبرد و دفاعی حضور دارد اما امروز حضور بسیج در همه سطوح و هرجایی که نیاز به خدمت باشد، ملموس است.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «یکی از شاخصه‌های مهم بسیجی بودن، داشتن بصیرت است»، گفت: این بصیرت و دانش بسیجی است که مشخص می‌کند باید کی و کجا حضور داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: بسیجی بودن صرفاً عضو یک پایگاه و حوزه بودن نیست، بلکه بسیجی بودن به نگاه و تفکری است که وجود دارد.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس، انقلابی بودن را از دیگر شاخص‌های یک بسیجی عنوان کرد و گفت: بسیجی برای خدمت منتظر دعوت کسی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه امروز هم نگاه و تفکر بسیجی لازم است، گفت: اگر همت و تلاش و نگاه بسیجی همواره وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

بابایی همچنین بیان کرد: جهاددانشگاهی یکی از مجموعه‌های برگرفته از انقلاب است که با نگاه بسیجی در حوزه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی و آموزش برای رفع نیازهای جامعه وارد میدان شد. در حالی که امروز جامعه غرب به این رسیده که ارزشمندترین و گران‌ترین عامل برای یک سازمان منابع انسانی آن سازمان است، اما چهل سال پیش این فرهنگ و نگاه با تشکیل بسیج چند میلیونی توسط امام(ره) به منصه ظهور رسید.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تأکید کرد: اگر همه تجهیزات و منابع مالی در اختیار یک سازمان باشد اما منابع انسانی توانمند وجود نداشته باشد، قابل انکار نیست که آن سازمان موفق نخواهد بود و این یک عنصر غیرقابل رقابت است. خوشبختانه نمونه‌های بارز این سازمان‌ها، جهاددانشگاهی است که در حوزه‌های مختلف حرف‌های زیادی در سطح کشور و منطقه دارد.

بابایی ابراز امیدواری کرد: وارثان خوبی برای شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و سلامت باشیم و گفت: امید است در شمار بسیجیان واقعی باشیم و سره را از ناسره تشخیص دهیم.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس، عاملی که موجب رشد بسیج شده را احساس مسئولیت نسبت به وظایف دانست و بیان کرد: خوشبختانه در مجموعه جهاد این رویکرد وجود دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با بصیرت، دانش، تعهد و نگاه انقلابی گام‌های پیشرفت مستحکم تر از قبل برای کشور برداشته شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26974

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.