• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس:

ابعاد بسیج بستگی به نیاز روز جامعه دارد

  • کد خبر : 26968
  • 30 آبان 1400 - 18:30
ابعاد بسیج بستگی به نیاز روز جامعه دارد
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس با بیان اینکه بسیج تک بعدی نیست بلکه چند بعدی است و حتی ممکن است ابعاد آن به تناسب نیاز افزوده شود، گفت: ابعاد بسیج همواره بستگی به نیاز روز جامعه دارد.

احمدرضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج به تبیین ماهیت بسیج از دیدگاه علمی پرداخت و گفت: بسیج تک بعدی نیست بلکه چند بعدی است و حتی ممکن است ابعاد آن به تناسب نیاز افزوده شود.

وی با بیان اینکه ابعاد بسیج همواره بستگی به نیاز روز جامعه دارد، افزود: به عنوان مثال در بحث رفع آسیب‌های اجتماعی نیازی است که از قبل کار می‌شده است اما امروز باید به صورت گسترده‌تر بدان توجه شود که بسیج هم به این قضیه ورود کرده است.

قاسمی تصریح کرد: بسیج در حوزه علم هم ورود پیدا کرده است و نیازمندی‌های جامعه مخاطب و اقشار مختلف مردم را هم از نگاه تخصصی و هم عمومی رصد  و تلاش می‌کند تا از طریق بسترسازی نقش تسهیل‌گری را برای رفع نیازها ایفا کند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس ادامه داد: بسیج علمی و پژوهشی هم در این راستا برای خود مأموریت تعریف می‌کند به عنوان مثال بحث برپایی کلاس‌های تقویتی و مشاوره‌های کنکور برای ارتقای تحصیلی در پایگاه‌های مقاومت بسیج را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه اصلی و تخصصی بسیج علمی، مباحث علمی و فناوری است، به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان اشاره کرد و گفت: در بسیج علمی باید برای نخبگان تعریف مدون و نقشه راه داشته باشیم تا بتوانیم با کارآفرینی، ارتقای حوزه تکنولوژی و پیشرفت علمی کشور را داشته باشیم.

قاسمی با اشاره به اهمیت حمایت از نخبگان گفت: یکی از مواردی که در حوزه علمی و فناوری باید به صورت ویژه بدان توجه شود، بحث شناسایی نخبگان و حمایت مادی و معنوی از آنان به خصوص در حوزه اختراعات است که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس منعقد کرده‌ایم.

وی این تفاهم‌نامه را بستری برای اشتراک‌گذاری ظرفیت سازمان بسیج علمی و دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان دانست که می‌تواند به صورت اشتراکی خدمات عمومی به دانشجویان و نخبگان در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج ارائه دهد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس در ادامه از برپایی نشست نخبگان در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: در شهرستان‌ها تأکید بر این است که ظرفیت تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی تجمیع شده و تبدیل به نقشه علمی برای شهرستان شود و در این زمینه هم نیازمند حمایت فرماندهان سپاه، نمایندگان مجلس و مسئولان مرتبط هر شهرستان هستیم.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج یکسری برنامه‌ها توسط مراکز علمی ـ پژوهشی پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان اجرا می‌شود، محور اصلی این برنامه‌ها را برپایی نمایشگاه‌های علمی و فناوری، تجلیل از چهره‌های شاخص و نخبگان علمی و برپایی همایش علم و فناوری با حضور انجمن‌های علمی و بازدید علمی از مراکز علمی و آموزشی و کارخانجات اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26968

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.