• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10
مدیرعامل آبفا شیراز خبر داد:

اجرای عملیات تأمین آب شرب روستاهای اقماری شیراز

  • کد خبر : 26564
  • 19 آبان 1400 - 18:24
اجرای عملیات تأمین آب شرب روستاهای اقماری شیراز
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به رفع مشکلات و کم کردن دغدغه تأمین آب روستاهای اقماری گفت:  شرکت آب و فاضلاب شیراز، اقدامات قابل توجهی برای تأمین آب و ارائه خدمات به ساکنین این آبادی‌ها انجام داده است.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، بهمن بهروزی گفت: با توجه به کمبود آب و در جهت تأمین آب شرب در خیابان مهرزاد، شهرک بهار و جنوب بلوار شهید مدرس حدفاصل میدان ولی‌عصر و کوی زهرا یک دستگاه حفاری در زمین واگذاری موقوفه حاجیه‌خانم قهرمانی مستقر و عملیات حفاری شروع شد.

وی اظهار داشت: دبی پیش‌بینی چاه حدود ۳۵ لیتر بر ثانیه هست و با اتمام عملیات حفاری این چاه، مشکل کمبود آب این مناطق رفع می‌گردد.

بهروزی با اشاره به اقدامات آبفا شیراز در مورد تأمین آب شرب ساکنین روستاهای الحاقی به شرکت آب و فاضلاب شیراز تصریح کرد: برای آب‌رسانی به روستای نوروزآباد یک حلقه چاه جانمایی و پس از واگذاری زمین و اخذ مجوز، عملیات اجرایی آغاز شد.

این مقام مسئول در آبفا شیراز دبی چاه حفاری‌شده محدوده روستاهای کفترک را بین ۴۵ تا ۵۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: برای رفع کمبود آب در محدوده روستاهای کفترک از توابع بخش مرکزی یک حلقه چاه در روستای علی‌آباد کفترک جانمایی و عملیات حفاری و آزمایش پمپاژ این چاه به اتمام رسید.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل در ادامه به کمبود آب در شهر داریون اشاره کرد و ابراز داشت: از دیرباز تاکنون یکی از مشکلات ساکنین شهر داریون کمبود آب بوده که با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی از زمان تحویل این بخش به شرکت آب و فاضلاب شیراز مردم منطقه با اطمینان خاطر بیشتری از آب استفاده می‌نمایند.

این مقام مسئول افزود: چاه شماره یک داریون که سالیان سال خشک و از مدار خارج‌شده بود توسط معاونت بهره‌برداری و توسعه آب بهسازی و نوسازی شد و با دبی ۱۴ لیتر بر ثانیه در اختیار شهروندان محترم قرار گرفت.

بهروزی در ادامه از حفاری چاهی جدید در شهر داریون خبر داد و گفت: در منطقه داریون جهت تأمین بهتر و مطمئن‌تر یک حلقه چاه آهکی در منطقه دیندارلو جانمایی و عملیات آن شروع شد، چاه مذکور تا عمق ۳۵۵ متر حفاری ولوله گذاری آن با موفقیت انجام شد که با وارد مدار شدن این چاه مشکل کم‌آبی شهر داریون، دیندارلو و روستاهای پیرامون رفع خواهد شد.

مدیرعامل آبفا شیراز ابراز داشت: با وارد مدار شدن چاهی جهت تقویت فشار آب در منطقه روستای تفهیان و روستای برمشور، مشکل آب این روستاها حل خواهد شد که به این منظور یک دستگاه حفاری مستقر و در حال حاضر مشغول حفاری یک حلقه چاه جدید در عمق ۲۱۰ متری است.

بهروزی  به عملیات بهسازی و نوسازی چاه خیابان اتحاد و شهرک مهرگان  اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود آب در خیابان اتحاد و شهرک مهرگان حلقه چاهی که قبلاً توسط آبفا روستایی در شمال منطقه ترکان حفاری‌شده بود  و از سالیان گذشته به خاطر مشکلات ساختاری و برخورد با لایه مارن و کدورت زیاد از مدار خارج‌شده بود پس از بهسازی و نوسازی وارد مدار خواهد شد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل در مورد روستاهای دشت قره‌باغ خاطرنشان کرد: جهت خدمات‌رسانی به روستاهای دشت قره‌باغ یک حلقه چاه جدید در خیابان محراب جانمایی شده است که دستگاه حفاری برای حفر این چاه در حال استقرار یافته است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26564

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.