• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
رئیس سازمان صمت فارس:

اکتشاف مواد معدنی در ۵۰ درصد از مساحت استان فارس در حال انجام است

  • کد خبر : 26145
  • 09 آبان 1400 - 15:52
اکتشاف مواد معدنی در ۵۰ درصد از مساحت استان فارس در حال انجام است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از مساحت استان فارس در حال اکتشاف مواد معدنی است،گفت: با توجه به عملیات‌های مختلفی که در زمینه اکتشافات در حال انجام و حتی در زمینه ژئوفیزیک هوایی انجام شده است می‌توان افق روشنی را برای صنعت متصور شد.

به گزارش سحاب پرس، حمیدرضا ایزدی روز شنبه در نشست تخصصی با رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان فارس با هدف ایجاد ارتباطات بهتر و هدفمندتر دانشگاه با صنعت، افزود:حدود یک سوم دانشجویان استان در دانشگاه فنی حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند و این یک ظرفیت جدی و تعیین کننده برای صنعت فارس محسوب می‌شود. برگزاری این چنین جلسات می‌تواند بسیار مثبت و موجب تحول و بهبود فضای کسب و کار و بازار حرفه‌ای شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، ادامه داد: تفاوت عمده‌ای که دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سایر دانشگاه دارد این است که آموزش‌ها به صورت عملی و در محیط آموزشی انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های نظری و عملی مکمل هم تربیت دانشجویان هستند،‌گفت: در مدل آموزشی دانشگاه‌ها اگر با صنعت ارتباطی وجود نداشته باشد، در گذر زمان هم برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و هم برای واحدهای صنعتی مشکلاتی به وجود خواهد آورد که لازم است تدابیر و راهکارهای ویژه‌ای لحاظ شود.
“ایزدی” افزود: طبق آمارهای ارائه شده حدود یک سوم دانشجویان استان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و این یک ظرفیت جدی و تعیین کننده برای صنعت ما محسوب می‌شود.
وی عنوان کرد: همانگونه که در دهه‌های گذشته در طرح‌های آمایش سرزمین نسبت به موضوعاتی نظیر گردشگری و کسب و کارهای وابسته، صنایع ظریف مانند الکترونیک و حتی قالب سازی به صورت جدی برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی وجود داشته است ما بر این باوریم که هنوز از ظرفیت‌های مختلف صنعت در استان ما بهره چندانی برده نشده است.
ایزدی بیان داشت: با توجه به اینکه بیش از چهار هزار پروانه بهره برداری در صنعت وجود دارد و در این زمینه ما اکنون رتبه ۴ کشور از نظر پروانه بهره برداری داریم و همچنین رتبه ۴ سرمایه گذاری و رتبه ۸ اشتغال‌زایی در بخش صنعت کشور هستیم؛ بدین معناست که ما در حال صنعتی شدن هستیم و باید برای این موضوع برنامه‌ریزی و طرح و برنامه واقعی و به نوعی نقشه راه برای توسعه صنعتی استان پهناور فارس داشته باشیم.
وی به اقدامات خوبی که در مجموعه های مختلف این استان که در زمینه‌های مختلف نظیر فولاد نی‌ریز و ذوب آهن پاسارگاد کوار در حال انجام است اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال ما در فولاد شاهد پیگیری عوامل صنعتی در پیشبرد طرح‌های توسعه گرایانه هستیم و ما هم بر اساس وظیفه و توان خود تاکنون حمایت جدی را در پیشبرد امور توسعه‌ای داشته‌ایم.
“حمیدرضا ایزدی” در ادامه افزود: اگر ما در شهرهایی چون اصفهان، اراک یا تبریز فعالیت صنعت‌های مختلف را شاهد هستیم، نشان‌دهنده آن است که فرهنگ کار صنعتی و شرایط صنعتی بودن از قبل ایجاد شده است و اکنون در حال بهره‌برداری از آن هستند.
وی گفت: استان فارس با توجه به مزایا و قابلیت‌های خود آینده بسیار روشنی را به ویژه در بخش های صنعتی و معدنی داراست.
ایزدی یادآور شد: به عنوان مثال ما در بخش معدن اکتشافات مهم و قابل توجهی داریم که پایه آن‌ها فلزی است و این مهم در آتی باعث ایجاد کارخانه‌های زیادی در استان خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم زمینه ساز رشد و خلاقیت نسل جوان به ویژه قشر دانشجو باشیم، عنوان کرد: ایجاد رشته های پویا در دانشگاه های مختلف به ویژه دانشگاه های فنی و حرفه ای و صنعتی باید با نیازسنجی واحدهای صنعتی پیگیری شود و این نیازمند تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه است.
وی با بیان اینکه حضور دانشجویان به محیط صنعتی و حتی مدیران عامل و کارشناسان مسئول در بخش صنعت به دانشگاه‌ها می تواند گام جدی در زمینه تحکیم این ارتباطات باشد، گفت: ما نیازمند داشتن رابطه‌ای هدفمند البته به صورت فراگیر و منظم در دو حوزه صنعت و دانشگاه هستیم که باید دید با راهکارهای عملیاتی چگونه می توان ایجاد انگیزه کرد و شرایط تغییر و تحولات برای قرار گرفتن ما در مسیر توسعه و پیشرفت را فراهم کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26145

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.