• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان فارس مطرح کرد:

تامین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد/ اجرای برنامه آمایش صنعتی ، معدنی و تجاری/استفاده از نخبگان درطرح آمایش

  • کد خبر : 25159
  • 22 مهر 1400 - 18:20
تامین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد/ اجرای برنامه آمایش صنعتی ، معدنی و تجاری/استفاده از نخبگان درطرح آمایش
وزیر صمت گفت: برنامه آمایش صنعتی، معدنی و تجاری هر شهرستان پس از نیاز سنجی و بررسی ظرفیت ها عملیاتی می شود، با تامین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد در چند ماه آینده دیگر شاهد سهمیه بندی نخواهیم بود.

به گزارش سحاب پرس، سید رضا فاطمی امین در بازدید از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار گفت: برنامه آمایش صنعتی و تجاری در سراسر کشور انجام می شود و ظرفیت ها ، وضعیت و مشکلات و فرصت های هر شهرستان بررسی می شود.

وزیر صمت ادامه داد: این آمایش ها مسیر را برای برنامه های ۴ سال آینده دولت مشخص خواهدکرد.

وی افزود: در شهرستان کوار موضوع کوره های آجرپزی، با توجه به اینکه دولت برنامه مسکن سازی را آغاز کرده است پیگیری و مشکلات از جمله افزایش بهره وری و بهینه سازی انرژی بر طرف خواهد شد، همچنین ما از ادغام چند کوره و احداث یک واحد صنعتی حمایت خواهیم کرد.

فاطمی امین اضافه کرد: پیرامون صنایع تبدیلی و کمک به صادرات  محصولات کشاورزی این شهرستان باید گفت صادرات به شکل کلان به عهده وزارت صمت است اکنون برای صادرات محصولات سال جاری اقدام خاصی نمی‏توان انجام داد اما برای محصولات سال آینده برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بازار صادرات نیازمند شرکت های مدیریت زنجیره تامین است، یعنی محصول باید مناسب با ذائقه مشتری تولید و بسته بندی ومدیریت شود و صادرات این شهرستان باید به صورت اصولی و حرفه ای صورت گیرد.

وزیر صمت عنوان کرد: در صادرات قیمت ،ملاک و کیفیت به هم گره خورده است، منابع موجود دراین شهرستان را مورد توجه قرارخواهیم داد تا شاهد شکوفایی دامداری و کشاورزی و صنایع وابسته به آن باشیم.

فاطمی امین تاکیدکرد: مشکلات  کامیون داران پیگیری خواهدشد، وزارت صمت به توسعه صنایع تبدیلی با توجه به مزیت‌های شهرستان به ویژه در دو بخش دامداری و کشاورزی کمک خواهد کرد.

وی در در جلسه اداری  شهرستان  سروستان نیز گفت: سازو کارهای لازم جهت تامین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد در دست بررسی است تا در چند ماه آینده دیگر شاهد سهمیه بندی نباشیم.

وزیر صمت تاکیدکرد: با مشکلات تولیدکنندگان و فعالان بخش صنعت و تجارت آشنایی کافی داریم و میدانیم که تورم کالاهای صنعتی باعث مشکل در تامین منابع مالی شده است.

سید رضا فاطمی امین تصریح کرد:  در همین راستا و جهت  تامین منابع مالی و جلوگیری از انحراف و اتلاف منابع  برنامه هایی در دستور کار داریم که احتمالا از سال آینده عملیاتی می‌شوند. وی پیرامون ارزش افزوده در صنایع گفت: معافیتی که بر مالیات صادرکنندگان وضع شده در کنار مزایایی که دارد شرایطی را فراهم کرده که صادر کننده به خام فروشی تشویق می‌شود  و این امر اشتباه است و باید این فرایند در عین حمایت از صادرکنندگان اصلاح شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه بازدید از واحد‌های صنعتی و ظرفیتهای استان، در شهرستان فسا با اشاره به اینکه شهرستان فسا دارای ظرفیتهای بسیاری به ویژه در حوزه نیروی انسانی است از طرح آمایش در وزارتخانه برای کل کشور خبر داد که در صورت عملیاتی شدن و اجرا حجم زیادی از مشکلات شهرستانها را در کشور حل می‌کند.
وی افزود: در اجرای این طرح اصرار داریم که از نظرات صاحب نظران، ذینفعان و نخبگان دانشگاهی و صنعتی استفاده کنیم.
فاطمی امین تکمیل کرد: با شروع این طرح ظرف چند ماه آینده تصویری مثبت تر و امیدوارکننده از آینده فسا ساخته می شود و با توجه به نیروی انسانی تحصیل کرده فراوان درفسا، می‌توانیم از این ظرفیت در بخش صنعت معدن و تجارت و دیگر قسمتها بهره مند شویم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25159

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.