• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

استان فارس، پیشگام در سرعت تزریق واکسن کرونا

  • کد خبر : 24372
  • 28 شهریور 1400 - 15:13
استان فارس، پیشگام در سرعت تزریق واکسن کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فارس پیشگام سرعت تزریق واکسن کرونا است،۶۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال، دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.

به گزارش سحاب پرس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اعلام کرد: فارس در سرعت تزریق واکسن کرونا از زمان تحویل تا تزریق در کشور پیشگام است و ۶۲و نیم درصد از افراد بالای ۱۸ سال استان فارس، دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با اعلام اینکه ۲۵ و چهار دهم درصد از گروه هدف نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند و از تلاش تیم واکسیناسیون دانشگاه در سطح استان، پیگیری ها، رصد و اقدامات مسوولان شبکه های بهداشت و درمان، بهورزان و مراقبان سلامت برای تزریق واکسن گروه های هدف در استان قدردانی کرد.

او با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون در شیراز توسعه یافته و دسترسی برای دریافت واکسن گروه های هدف نیز میسر شده است، افزود: مجموعه سلامت با همکاری دستگاه های اجرایی استان، مجموعه های نظامی و انتظامی به ویژه نیروی انتظامی، سپاه فجر استان و ارتش، دو مرکز شهید «نصرفرد» و حسینیه عاشقان ثارالله(ع) را به صورت شبانه روزی و مرکز ثامن الحجج(ع) در دو نوبت صبح و عصر راه اندازی کرده و تزریق واکسن کرونا برای نوبت های اول و دوم در حال انجام است.

دکتر لطفی از افزایش مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) در بعضی از شهرستان های استان خبر داد و از مردم خواست تا به صورت جدی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی عمل کرده و کماکان از هرگونه حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی پرهیز کرده و بدون ماسک از منزل خارج نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، آمار جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور و همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان و علت های جان باختن مبتلایان کووید۱۹ در فارس، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

چهارصد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز یکشنبه، بیست و هشتم شهریور، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24372

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.