• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10

اخبار پلیس فارس – ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 24144
  • 21 شهریور 1400 - 19:28
اخبار پلیس فارس – ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰
شما می‌توانید مشروح اخبار امروز فرماندهی انتظامی استان فارس را در سحاب پرس دنبال کنید.

دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرمانده انتظامی استان فارس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دیدار با فرمانده انتظامی استان از تلاش های وی و کارکنان انتظامی در راستای تأمین نظم و امنیت جامعه تقدیر به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “صابر سهرابی” مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور در دفتر کار سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس با وی و تعدادی از مأموران پلیس امنیت عمومی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس طی سخنانی، گفت: نیروی انتظامی با خدمت شبانه روزی، در مقاطع مختلف و موضوعات گوناگون همواره در صف اول حضور دارد.

سهرابی افزود: به عنوان یک خدمتگزار، از تعامل و همکاری مجموعه نیروی انتظامی استان فارس با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و تشکر دارم و همواره قدردان زحمات و تلاش های کارکنان نیروی انتظامی در راستای تأمین نظم و امنیت جامعه هستم.

در ادامه، سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مجموعه انتظامی ، اظهار داشت: کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار زیبا و آرامش دهنده به جامعه است.

وی بر تعامل و همکاری بیش از پیش مجموعه نیروی انتظامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در راستای انجام اقدامات تأکید کرد.

در پایان این دیدار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اهدا لوح تقدیر و هدیه یک جلد کتاب به فرمانده انتظامی استان فارس و تعدادی از مأموران پلیس امنیت عمومی استان، از آن ها تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

اتوبوس حامل بیش از ۶ میلیارد کالای قاچاق توقیف شد

فرمانده انتظامی “کوه چنار” از کشف یک محموله قاچاق ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی کوه‌چنار در ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۳ دستگاه اسپیلت، ۲۴۰ عدد سنسور کنترل، ۸ عدد کلید اتوماتیک بزرگ برق، ۵ دستگاه اینورتر، یک دستگاه صافت استارت، ۳۶۵ عدد شستی استوپ استارت، ۱۰۰ عدد کنتاکتور، ۲۳۰ عدد چراغ سیگنال، ۱۳۶ عدد فیوز، ۴۰ عدد فن، یک دستگاه دوربین نقشه برداری، ۳ عدد مانیتور، ۴ عدد آمپر، ۱۷ عدد مازول کنترل جرقه زن، یک دستگاه رقص نور، ۸ دستگاه نیم موتور، شافت و گیربکس خودرو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی “کوه چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق را ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: یک نفر در این رابطه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “محمدی” خاطر نشان کرد: قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه محسوب می‌شود که بایستی با آگاهی بخشی به مردم و مبارزه هدفمند با این پدیده قبیح اجتماعی قدم‌های مفید و مؤثر در جهت کاهش اثرات منفی آن در جامعه و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداریم.

 قاچاقچی شیشه و تریاک در دام پلیس “زرین‌دشت”

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” گفت: در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ۴۴ کیلو مواد مخدر کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی زرین‌دشت در راستای تشدید طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور “جهرم- شیراز” به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و دستور ایست دادند که راننده اقدام به فرار کرد.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با اقدامات فنی اتوبوس را توقیف و در بازرسی از آن ۲۳ کیلو تریاک و ۲۱ کیلو شیشه (در مجموع ۴۴ کیلو) که از مرزهای شرقی وارد کشور شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تاکید کرد: مبارزه جدی و بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

در”نی‌ریز”  104 کیلو مواد مخدر کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۴ کیلو و ۱۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و شیشه توسط ماموران انتظامی “نی‌ریز” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان “نی‌ریز” حین کنترل خودروهای عبوری در محور “سیرجان-شیراز” در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه وانت پراید و پیکان مشکوک و دستور ایست دادند.

وی افزود: رانندگان بدون توجه به اخطار پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر دو خودرو را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه راننده پیکان متواری و راننده وانت پراید دستگیر شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

سردار “ملک‌زاده” با بیان اینکه در بازرسی از وانت پراید ۱۹ کیلو و ۱۰۰ گرم شیشه و از پیکان ۸۷ کیلو تریاک (در مجموع ۱۰۴ کیلو و ۱۰۰گرم مواد مخدر) کشف شد، تصریح کرد: مواد مخدر مکشوفه از مرزهای شرقی وارد کشور شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: استان فارس محل ناامنی برای تردد قاچاقچیان است و پلیس در صورت مشاهده برابر قانون به شدت با‌ آنان برخورد می‌کند.

اتوبوس حامل ۵ میلیارد کالای قاچاق بود

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی “لارستان” در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “بندرعباس-شیراز” به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۳۳۰ ثوب پوشاک، ۲۵ عدد اسکیت، یک عدد استخر بادی و تعدادی وسایل برقی کوچک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری قاتل با نام جعلی پس از ۵ سال فرار

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” از دستگیری قاتل مرد ۳۵ ساله پس از ۵ سال فرار خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: بهمن‌ماه سال ۹۵ مردی ۳۵ ساله در بندرعباس به دلیل درگیری و مشاجره لفظی بر سر معامله مواد مخدر توسط فردی ۴۱ ساله با سلاح گرم به قتل می‌رسد و قاتل به سمت لارستان متواری می‌شود.

وی افزود: با ارجاع نیابت قضائی به لارستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت و ماموران با انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که قاتل با هویت جعلی (علی‌اکبر) به دلیل تصادف در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های بندرعباس تحت مداوا است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه ماموران با اخذ نیابت قضائی به بندرعباس اعزام و با اقدامات تخصصی موفق شدند متهم را دستگیر و به لارستان انتقال دهند، گفت: قاتل در بازجویی اولیه به جرم خود اقرار کرد.

سرهنگ “امجدی” با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، بیان کرد: افرادی که بخواهند امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیاندازند پلیس با آنان برخورد قانونی و سخت خواهد کرد.

سارقان با ۱۰ فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت کابل برق در حوزه استحفاظی استهبان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و سرنخ‌های به جامانده در صحنه‌های سرقت موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای که با یک دستگاه موتورسیکلت در حال تردد بودند  را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

سرهنگ “اکبرپور” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت کابل برق در شهرستان استهبان و نی‌ریز اقرار کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

دیدارفرمانده انتظامی اقلید با خانواده شهید “محمدعلی زارع

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با خانواده شهید نیروی انتظامی سربازیکم “احمد زارع اقلیدی” دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” در این دیدار سیره شهدا را بهترین معیار برای تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: شهدا با نثار خون خود امنیت امروز را به ملت ایران اسلامی هدیه کردند و حالا وظیفه ماست که این امنیت را حفظ و پاسداری کنیم.

وی خانواده شهدا را حافظان ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و بر سرکشی و دلجویی مستمر از خانواده این عزیزان و پاسداری از آرمان‌های آنان تاکید کرد.

گفتنی است سربازیکم شهید “احمد زارع اقلیدی” در سال ۱۳۶۳در منطقه عملیاتی خوزستان در درگیری با دشمن بعثی به فیض عظمای شهادت نائل گشته است.  

دستگیری اعضای باند سارقان در”سروستان”

فرمانده انتظامی “سروستان” از دستگیری ۴ نفر از اعضای باند سارقان کابل برق و مغازه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عبدالرسول مجتهدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در شهرستان سروستان، تحقیق از شاکیان آغاز و محل‌های وقوع سرقت مورد بررسی قرار گفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند اعضای ۴ نفره این باند در حالی که از یک مغازه قصابی اقدام به سرقت و در حال فرار بودند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “سروستان” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۴ فقره سرقت کابل برق و مغازه در این شهرستان اقرار کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ “مجتهدی” از شهروندان خواست در صورت مشاهده و تردد هرگونه افراد ناشناس و مشکوک در سطح شهرستان موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در “ارسنجان”

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت برخورد با موتور سیکلت سواران متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی، ترافیکی و کاهش تلفات جانی و مالی، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مخلان نظم و امنیت در شهرستان “ارسنجان” طی ۴۸ ساعت گذشته اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح،  45 دستگاه موتورسیکلت متخلف به علت مخدوش بودن پلاک، نداشتن مدارک و کلاه ایمنی و حرکات نمایشی از سوی راکبان توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به اینکه طرح‌های مشابه در جهت افزایش امنیت و آرامش مردم به صورت مستمر اجرا و با خاطیان به طور جدی برخورد خواهد شد؛ به رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت‌ها توصیه کرد: با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری با پلیس، زمینه کاهش جرایم را برای خود و سایر مردم فراهم کنند.

اقدام ضربتی پلیس “خرامه” در دستگیری اراذل واوباش سابقه دار

فرمانده انتظامی “خرامه” از دستگیری فردی ارازل و اوباش معروف خبر داد و گفت: پلیس از حداکثر توان قانونی خود برای برخورد با بر هم زنندگان نظم و امنیت در جامعه استفاده می‌کند.

سرهنگ “زمان اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در سطح شهرستان، ماموران  انتظامی موفق شدند یک نفر  از اراذل و اوباش که دارای سوابق متعددی از جمله خرید و فروش مواد مخدر، سلاح و مهمات، عربده کشی و … بود را شناسایی و دستگیر کنند.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای این طرح ۲۷ نفر از متهمان تحت تعقیب و ۹ نفر سارق با اعترف به ۲۷ فقره انواع سرقت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی “خرامه”بیان کرد: به طور قطع آرامش و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس محسوب می‌شود و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی این موضوع را به خطر بیاندازد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24144

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.