• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس مطرح کرد:

شعار سال با حمایت عملی از تولید و هدایت درست منابع محقق می‌شود

  • کد خبر : 24128
  • 21 شهریور 1400 - 19:11
شعار سال با حمایت عملی از تولید و هدایت درست منابع محقق می‌شود
سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: شعار سال که "تولید،پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" است با حمایت از واحدهای تولیدی ، تنش زدایی در جامعه کار و تلاش ، هدایت درست منابع و با تلاش و تعامل همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط محقق می شود.

مصطفی هاشمی سرپرست اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی این استان به همراه معاونت پشتیبانی ومنابع انسانی ،معاونت توسعه کار آفرینی واشتغال ، معاونت تعاون اداره کل و سرپرست اداره تعاون،کار ورفاه اجتماعی سروستان با فرماندار این شهرستان دیدار  در خصوص مسائل و مشکلات این حوزه گفت و گو کردند.

هاشمی در ابتدای این دیدار با اشاره به نامگذاری سال۱۴۰۰مبنی بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» توسط مقام معظم رهبری ،گفت: تحقق این شعار که نهایتا موجب رونق اقتصادی می شود ، با حمایت از واحدهای تولیدی ، تنش زدایی در جامعه کار و تلاش ، هدایت درست منابع و با تلاش و تعامل همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط محقق می شود.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما و مجموعه همکاران در تمامی حوزه ها در راستای تنش زدایی و کاهش اختلافات در جامعه کار و تلاش است تا واحدهای تولیدی در شرایط اقتصادی فعلی بتوانند با آرامش بیشتر، تمرکز خود را به امر تولید معطوف کنند.

کاریابی‌ها بستر مناسب هدایت نیروی کار و سرمایه است

معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در این دیدار گفت: دفاتر کاریابی و مراکز مشاوره بستر مناسبی برای هدایت نیروی کار و سرمایه می باشند که اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس به عنوان متولی این امر آماده صدور مجوز و اجازه فعالیت به آن دسته از افرادی است که در امر کاریابی و مشاوره های شغلی و اقتصادی توانایی دارند.

مهروش جلالی با اشاره به ظرفیت های زیاد صنعتی شهرستان سروستان و همچنین کشت پسته و زیتون و تولید لبنیات که از محصولات مهم و استراتژیک این منطقه است ابراز امیدواری کرد تا با همکاری فرمانداری سروستان و برنامه ریزی بیشتر بتوان شاهد رشد اشتغال پایدار و شکوفایی اقتصادی در این شهرستان بود.

تشکیل تعاونی توسعه و عمران سروستان دنبال شود

زهرا عواطفی فرد، معاون تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه این نشست تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌ها را با توجه به حوزه عملکرد وسیع  این شرکت از اولویت های مهم وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: همکاری فرمانداری شهرستان سروستان و تعامل مشترک در راستای  برگزاری جلسات توجیهی به منظور تبیین و آشنایی بیشتر بخشدار مرکزی و دهیاران شهرستان با نحوه تشکیل و حوزه عملکرد شرکت تعاونی توسعه و عمران ،در ثبت و تشکیل هر چه سریعتر این شرکت تعاونی در شهرستان سروستان ضروری است.

لزوم ایجاد زمینه سرمایه گذاری و اشتغالزایی

فرماندار سروستان ،نیز در این دیدار با تشکر از حضور سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس و معاونین وی در شهرستان سروستان آمادگی فرمانداری این شهرستان را برای تعامل با اداره کل،در بخش های مختلف به ویژه حوزه اشتغال و تشکیل هر چه سریعتر شرکت تعاونی توسعه و عمران اعلام کرد.

محسن پور زارعی با تاکید بر رفع تبعیض و مشکلات جامعه افزود: باید زمینه  سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی را برای افرادی که هدفشان تولید و ایجاد اشتغال است فراهم و از این افراد حمایت جدی کرد.

در این دیدار بر رفع مشکلات معیشتی و طرح های قابل اجرا در زمینه اشتغال و خصوصا اشتغال بانوان و رفع مشکلات انجمن های صنفی و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان سروستان تاکید شد.

پس از سخنان فرماندار شهرستان سروستان، معاونین وی ،بخشدار مرکزی سروستان و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی این شهرستان به بیان مشکلات در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری، راهکارهایی برای تشکیل و توسعه تعاونی ها ،شیوه‌هایی برای برون رفت کارگاههای مشکل دار از شرایط موجود، پیش بینی شد و همچنین پیشنهاداتی در راستای بهره‌مندی فعالین در حوزه مشاغل خانگی از تسهیلات ابلاغی و حل مشکلات ساختمان، نیروی انسانی و امکانات اداری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان سروستان مطرح شد که این امیدواری را ایجاد کرد که با پیگیری فرمانداری و اداره‌کل این راهکارها عملیاتی شده و گامی در راستای تحقق اشتغال پایدار و حل مشکلات مردم منطقه برداشته شود.

شهرستان سروستان در فاصله 65 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24128

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.