• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس- ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 24083
  • 20 شهریور 1400 - 23:05
اخبار پلیس فارس- ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰

ایست پلیس داراب به راننده قاچاقچی فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان “داراب”، ۱۷۳ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت پیکان کشف شد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: شب گذشته مأموران انتظامی شهرستان “داراب” حین گشت زنی در محور “بندرعباس-شیراز” به یک دستگاه وانت […]

ایست پلیس داراب به راننده قاچاقچی

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان “داراب”، ۱۷۳ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت پیکان کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: شب گذشته مأموران انتظامی شهرستان “داراب” حین گشت زنی در محور “بندرعباس-شیراز” به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری شد، تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو را در محورهای خاکی منتهی به شهرستان داراب را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۷۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

برگزاری مرحله ششم رزمایش همدلی مومنانه پلیس فارس

مرحله ششم رزمایش همدلی مومنانه با حضور سردار “یوسف ملک زاده” جانشین فرمانده انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که به همت عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان و در ستاد انتظامی استان برگزار شد، جانشین انتظامی استان فارس طی سخنانی گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا و در اجرای منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی )، مجموعه فرماندهی انتظامی استان فارس در قالب پویش همدلی مومنانه نسبت به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی اقدام کردند.

سردار ملک زاده گفت: در مرحله ششم طرح همدلی مومنانه با عنوان “نذر حسینی” و طی سه ماهه دوم سال جاری، تعداد ۳۰۰  بسته معیشتی به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان تهیه و جمع آوری و بین نیازمندان، معسران و اقشار ضعیف توزیع می شود.

وی افزود: در مجموع سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان تهیه و در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار داده شده است.

سردار ملک زاده در پایان از مشارکت و همراهی کارکنان انتظامی استان فارس در این امر خداپسندانه تقدیر و تشکر به عمل آورد و گفت:نیروی انتظامی استان فارس از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا به هر شکل ممکن همکاری و تعامل لازم را با مسئولان ستاد مقابله با کرونا و مجموعه علوم پزشکی به عمل آورده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس کنترل ترددها و اعمال محدودیت های رفت و آمد، راه اندازی مرکز واکسیناسیون در مجتمع انتظامی شهید فعال شیراز با واکسینه کردن روزانه ۲ هزار نفر، تأمین امنیت مراکز واکسیناسیون و برخورد با محتکران اقلام بهداشتی را از جمله اقدامات مهم این فرماندهی در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا برشمرد و برای هر گونه تعامل و همکاری بیش از پیش با مجموعه علوم پزشکی استان فارس در این راستا اعلام آمادگی کرد.

پلیس “نی‌ریز” ۱۳۶ کیلو تریاک کشف کرد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو در شهرستان “نی‌ریز” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز حین کنترل خودروهای عبوری در محور “سیرجان-شیراز” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۳۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سواری دنا حامل ۱۱ میلیارد کالای قاچاق بود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از توقیف یک سواری دنا و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران یگان تکاوری استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور “فیروزآباد-شیراز” به یک سواری دنا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۱۱ دستگاه لپ تاپ،۱۰ عدد مانیتور، ۱۲۰ دستگاه مودم و ۴۰ عدد اسپیکر خارجی قاچاق را کشف کنند.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه در این راستا راننده دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

کلاهبرداری از شهروندان شیرازی با رسید ساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد در شیراز خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: خانمی جوان به پلیس فتا فارس مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک عدد گوشی موبایل هوشمند به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در یکی از سایت‌های واسطه‌گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان در بررسی‌‎های تخصصی مطلع شدند خریدار ضمن برقراری تماس با شاکی و ارسال یک رسید بانکی از طریق شبکه‌های اجتماعی مدعی می‌شود که وجه کالا معادل ۴۰۰ میلیون ریال به حساب فروشنده واریزکرده است و از شاکی می‌خواهد کالای مورد نظر را از طریق پیک موتوری برایش ارسال کند، ولی پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

سرهنگ “سلیمانی” گفت: متهم در بازجویی اولیه منکر بزه انتسابی شد ولی پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام سایبری با بیان اینکه متهم با این شگرد اقدام به کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون ریال از ۲ نفر دیگر کرده بود، عنوان داشت: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی از مردم خواست تا هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

کشف ۶۱ دستگاه ماینر غیرمجاز در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۶۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اخبار واصله مبنی بر دایر شدن مزارع استخراج  ارز دیجیتال قاچاق در ۲ کارگاه و استفاده غیرمجاز از آنها، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی‌ با مقام قضائی به همراه نماینده اداره برق به محل‌های مذکور اعزام و در بازرسی از مکان‌های مورد نظر موفق شدند ۶۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “شیراز” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه را ۱۳ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ “شجاعی” خاطر نشان کرد: فعالیت غیرمجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود؛ لذا شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

سارقان موبایل قاپ در شیراز دستگیر شدند

رییس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارق موبایل قاپ و کشف ۳۰ فقره سرقت در شیراز خبر داد .

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی در سطح شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه دردستور کار مأموران انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا مأموران کلانتری “گل سرخ” شیراز یک متهم مظنون به سارق را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: پس از تحویل این متهم به پلیس آگاهی و در بازجویی های انجام گرفته، وی به ۳۰ فقره سرقت موبایل قاپی به همراه همدستش اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه همدست این سارق نیز طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد، گفت: از این ۲ سارق، ۱۵ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد.

سرهنگ حبیبی به شهروندان هشدار داد: استفاده از جیب عقب شلوار برای نگهداری تلفن همراه مناسب نیست و هرگز حتی برای چند لحظه کوتاه تلفن همراه خود را در خودرو و در مرکز دید و در دسترس افراد قرار ندهند.

تمدید طرح ساماندهی و ترخیص خودروهای رسوبی در فارس

رئیس پلیس راهور استان از تمدید طرح ویژه ساماندهی و ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ ها تا ۱۸ مهر ماه سال جاری خبر داد.

سرهنگ “صادق سلیمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طرح ویژه ساماندهی و ترخیص خودروهای رسوبی از مدت ها پیش آغاز و مالکان ، متصرفان و یا نمایندگان قانونی آن ها با مراجعه به مراکز پلیس + ۱۰ و ارائه مدارک خودرو و احراز مالکیت ، نسبت به ترخیص خودرو اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح تا ۱۸ مهر ماه سال جاری تمدید شده است، افزود: این طرح شامل خودروهایی که با دستور قضایی توقیف شده اند، نمی شود.

رئیس پلیس راهور استان فارس با اشاره به شرایط ویژه و خوب طرح ساماندهی و ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ ها، گفت:  انتظار از شهروندان این است که حضور خود برای ترخیص خودرو را مدیریت و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.

قاچاقچیان ۱۰۰ راس گوسفند روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی “مهر” از کشف ۱۰۰ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه کامیون در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان مهر در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل محورهای مواصلاتی در یک عملیات به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پلیس در بازرسی از این خودروها، ۱۰۰ راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “مهر” با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مشکوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف سوخت قاچاق در “سپیدان”

فرمانده انتظامی “سپیدان” از کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، عنوان داشت: ماموران انتظامی سپیدان حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی انجام شده مشخص شد خودرو حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق می‌باشد که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی و خروج از کشور دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان “سپیدان” تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “فداکار” با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با قاچاقچیان، از شهروندان خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن۱۱۰ به پلیس، در افزایش امنیت اقتصادی جامعه خود پویا و اثرگذار باشند.

ماینرهای قاچاق در فسا خاموش شد

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۲۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با سودجویانی که مبادرت به استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق می‌کنند، روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان فسا دو منزل مسکونی و انبار را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از صدور دستور قضائی به محل‌های مذکور اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۲۲ دستگاه ماینر و تجهیزات جانبی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

تعامل نیروی انتظامی با زندان زمینه ساز اقتدار و ارتقاء امنیت اجتماعی است

فرمانده انتظامی “اقلید” در دیدار با رئیس اداره زندان این شهرستان، گفت: ارتباط سازنده این دو مجموعه، زمینه ساز اقتدار و ارتقاء امنیت اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مرادصارمی” در این دیدار افزود: تمام دستگاههای امنیتی و امنیت ساز و انتظام بخش تلاش می‌کنند تا ضمن پیشگیری از ناهنجاری‌ها، امنیت پایدار را برای جامعه به ارمغان آورند.

وی اداره زندان را نهادی مهم در افزایش نظم و امنیت درجامعه دانست و گفت: کار زندان از مشاغل حساس محسوب می‌شود؛ چرا که رسالت و ماموریت این سازمان، باز پروری و اصلاح زندانیان است و این کار نیازمند تلاش زیاد و از خود گذشتگی می‌باشد.

فرمانده انتظامی “اقلید” با بیان اینکه نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت همکاری خوبی با اداره زندان دارد، گفت: همه ما در جهت اهداف متعالی نظام گام بر می‌داریم و این تعامل برای بهتر شدن و رسیدن به نتیجه مطلوب است.

دستگیری سارق حین سرقت  از اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری سارق حین سرقت از اماکن خصوصی و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموان پاسگاه انتظامی “پل آبگینه” کازرون حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، مشاهده کردند فردی در حال سرقت از یک باغ می‌باشد که بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند این سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی “کازرون” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ارتکاب ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهر کازرون اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ “زراعتیان” خاطر نشان کرد: شهروندان با رعایت نکات پیشگیرانه و توجه به هشدارهای پلیس می‌توانند از وقوع بسیاری از جرایم به‌ ویژه سرقت جلوگیری کنند و ناکامی مجرمان را رقم بزنند که این امر در نهایت افزایش احساس امنیت و کاهش وقوع جرم را به دنبال خواهد داشت.

کشف  سیگار قاچاق در “سپیدان”

فرمانده انتظامی شهرستان “سپیدان” از کشف ۳۷۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی سپیدان به یک سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی و تاریکی هوا راننده با رها کردن خودرو متواری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “سپیدان” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو ۳۷۸ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “فداکار” با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری راننده متواری ادامه دارد، عنوان داشت: پلیس با تمام توان با قاچاقچیان و افراد مخل نظم و امنیت در جامعه برخورد می‌کند.

دستگیری سارقان و کشف ۱۳ فقره سرقت در”خرامه”   

فرمانده انتظامی شهرستان “خرامه” از دستگیری دو سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در حوزه استحفاظی خرامه، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و سرنخ‌های به جامانده در صحنه‌های سرقت موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خرامه” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

تقدیر امام جمعه “ارسنجان”  از عملکرد پلیس

امام جمعه “ارسنجان” از تلاش‌ها و زحمات فرمانده انتظامی این شهرستان و کارکنان زیر مجموعه و اقدامات مقتدرانه و هوشمندانه همراه با سعه صدر و متانت در برقراری نظم و امنیت تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “حسینعلی بهرامی”  در خطبه های نماز جمعه روز گذشته بیان داشت: امنیت زیزبنای رشد و توسعه کشور است و کارکنان نیروی انتظامی در حفظ این امنیت تا پای جان فداکاری می‌کنند.

وی بردباری و اقدامات هوشمندانه و مدبرانه نیروی انتظامی در کنترل اوضاع و خویشتن داری در برخورد با مخلان نظم و امنیت قدردانی کرد و اظهار داشت: همه ما باید قدردان تلاش‌های مضاعف و خستگی ناپذیر این نیروی خدمتگزار باشیم.

امام جمعه “ارسنجان” با اشاره به رشادت های بی مثال و شهادت مظلومانه کارکنان فداکار نیروی انتظامی در چند روز اخیر در کشور، تاکید کرد: امنیت ایران اسلامی مرهون همین رشادت‌ها و شهادت‌هاست.

بازماندگان شهدا گل سر سبد جامعه هستند

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” در دیدار با خانواده شهید ” علی اصغر جرهی سعد آبادی” گفت: خانواده شهدا نمونه کاملی از فرهنگ صبر و مقاومت و گل سر سبد در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در این دیدار ضمن دلجویی از مادر شهید والا مقام، بیان داشت: امنیت و آسایش حاکم بر کشور مدیون خون پاک شهدا است و وظیفه همه ما این است که تداوم دهنده راه این عزیزان باشیم تا بتوانیم به وصیت و سفارش آنها که همان حفظ نظام و پیروی از ولایت فقیه می‌باشد جامعه عمل بپوشانیم.

گفتنی است شهید “علی‌اصغر جرهی سعد آبادی” در شهریورماه سال ۶۵ بر اثر اصابت ترکش خمپاره در خوزستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

“روحش شاد و یادشان گرامی”

واژگونی سمند  با ۲ کشته و مجروح

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” گفت: واژگونی سواری سمند در محور “جهرم-لار” یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک سواری سمند در محور “جهرم-لارستان” بلافاصله عوامل گشت کلانتری ۱۲مطهری و پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

وی عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد یک سواری سمند در حال عبور بوده که از جاده واژگون و بر اثر آن سرنشین ۲۴ ساله به علت شدت جراحت وارده فوت و راننده نیز مصدوم و روانه بیمارستان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم”  با بیان اینکه کارشناسان علت این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده اعلام کردند، گفت: مهارت، احتیاط و گذشت سه ویژگی مهم در هنگام رانندگی است و لازم است رانندگان از هرگونه شتاب زدگی پرهیز کنند تا شاهد این گونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و برخورد با متخلفین و عرضه کنندگان مواد مخدر در شهرستان فیروزآباد اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۱۷ معتاد متجاهر جمع‌آوری و حدود ۳ کیلو انواع مواد مخدر نیز در بازرسی از مخفیگاه آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: دستگیری ۱۱ سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت اعم از اماکن، مزارع، موتورسیکلت و درون خودرو و توقیف ۲۱ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ “جوکار” ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه شهروندان با پلیس و رضایتمندی آنان از اجرای این طرح، گفت: پلیس با اقتدار تمام با هرگونه آسیب اجتماعی برخورد کرده و برای تحقق جامعه ای سالم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دختر عمو کینه جو دستش رو شد

فرمانده انتظامی “مرودشت” گفت: عامل انتشار مطالب توهین آمیز علیه خانم جوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،بیان کرد: پلیس فتا با دریافت مرجوعه قضائی از سوی شاکی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و درج مطالب توهین آمیز برای خواستگارش در شبکه اجتماعی اینستاگرام تیمی از کارشناسان وارد عمل شدند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را به پلیس فتا احضار کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت اظهار داشت: متهم که دختر عموی شاکی است در بازجویی اولیه ضمن اعتراف به بزه انتسابی، اقرار کرد به دلیل اختلافات قبلی قصد انتقام داشته‌ام.

سرهنگ “زینلی” با اشاره به معرفی متهم به دستگاه قضائی، خاطر نشان کرد: هیچ رد پایی از مجرمان فضای مجازی از چشمان تیزبین پلیس فتا دور نخواهد ماند و این فضا دستمایه انتقام، شوخی و غرض ورزی نیست.

دستگیری شکارچی غیرمجاز و کشف ۲۳ قطعه پرنده

فرمانده انتظامی”ممسنی” از دستگیری شکارچی غیرمجاز و کشف ۲۳ قطعه پرنده از نوع “تیهو” در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: مأموران انتظامی پاسگاه “میشان” ممسنی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منطقه شکار ممنوع اقدام به شکار پرندگان می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت که راکب آن اقدام به شکار پرندگان کرده بود را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی”ممسنی” گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از وسایل همراه راکب، ۲۳ قطعه پرنده شکار شده از نوع “تیهو” و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز  را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” افزود: راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرقت  خودرو در بوشهر و کشف  در “کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه چنار” از کشف یک سواری پراید دارای سابقه سرقت از بوشهر با جفت پلاک مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه چنار” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: کارشناسان پلیس آگاهی در استعلام از سامانه مطلع شدند که جفت پلاک سواری پراید سرقتی بوده و خودرو نیز سابقه سرقت از بوشهر دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار” عنوان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت و خودرو نیز پس از سیر مراحل قانونی تحویل مالک شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24083

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.