• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6
بیات کشکولی مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز؛

جشنواره بین المللی کارتون، پیوست فرهنگی پروژه مترو است

  • کد خبر : 23521
  • 20 مرداد 1400 - 14:21
جشنواره بین المللی کارتون، پیوست فرهنگی پروژه مترو است
نخستین جشنواره بین المللی کارتون متروی شیراز- ایران ۲۰۲۱ بسیاری از صاحب نظران و هنرمندان این حوزه، شاخص ترین رویداد و جریان فرهنگی این کلانشهر در دهه های گذشته بوده که توانسته است آثار کارتونیست های ۴۴ کشور جهان را در خود جای دهد.

این جشنواره، علیرغم بازتابی که در رسانه ها و سایت های تخصصی بین المللی داشت اما متاسفانه به دلیل شیوع کرونا و همزمانی موج چهارم و پنجم این ویروس در ایران، نتوانست رنگ مراسم اختتامیه را به شکل حضوری به خود بگیرید.

در عین حال، به بهانه نمایشگاه ۵۰ اثر فینالیست این جشنواره که این روزها در ایستگاه متروی نمازی شیراز برپا شده است، گفت وگویی داشتم با امین بیات کشکولی مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری و مدیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی کارتون متروی شیراز.

اون گفت: جشنواره بین المللی کارتون متروی شیراز با تدبیر مهندسی حسن مرادی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری، بهمن سال ۹۹ شکل گرفت و با انتخاب احمدرضا سهرابی(کاریکاتوریست) به عنوان دبیر جشنواره، برنامه ریزی و وارد فاز اجرایی شد.

مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز یادآور شد: در پی انتشار فراخوان جشنواره در رسانه ها و سایت های تخصصی بین المللی کارتون جهان و با تعیین زمان دو ماهه برای دریافت آثار، حدود ۴۰۰ کارتونیست از ۴۴ کشور،آثار خود را به دبیرخونه جشنواره ارسال کردند.

بیات کشکولی خاطر نشان کرد: در این دوره از جشنواره، کارتونیست های مطرحی از جهان آثار خود را به دبیرخونه ارسال نمودند که پس از داوری آثار توسط ایزابلا کوالسا(لهستان)،احمد آلتای(ترکیه)، احمدرضا سهرابی سعید صادقی و ناهید مقصودی از ایران؛ سرانجام آثار ۵ کارتونیست( الکسی کاستوفسکی از اوکراین، روبرتو کاستیلو از کوبا، سالار عشرت خواه، رضا حمیدی مطلق و فرج محمدی از ایران) به عنوان برندگان جشنواره انتخاب و معرفی گردید.

او با تاکید بر کیفیت بالای آثار هنرمندان شرکت کننده در جشنواره، گفت: برهمین اساس، دبیرخانه جشنواره تصمیم گرفت از ۱۴ کارتونیست از کشورهای ایران، اوکراین، برزیل، کرواسی، کلمبیا، قبرس و اندونزی با اهدای لوح سپاس و یادبود جشنواره قدردانی کند.

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی کارتون متروی شیراز- ایران ۲۰۲۱ همچنین یادآور شد: به همه شرکت کنندگان در این جشنواره، گواهی شرکت اعطاء شد.

بیات کشکولی این نکته را هم گفت که قرار بود، نمایشگاه آثار فینالیست جشنواره، اردیبهشت ماه گذشته و به مناسبت هفته شیراز در ایستگاه وکیل برگزارشد، اما همزمانی این ایام با موج چهارم و سپس موج پنجم کرونا در کشور، کار را قدری با چالش مواجه ساخت.

اون در بخش دیگری از این گفت وگو، با اشاره به استقبال هنرمندان و کارتونیست های سرشناس جهان از جشنواره بین المللی کارتون متروی شیراز، این رویداد را از ظرفیت های فرهنگی و هنری کلانشهر شیراز دانست و تصریح کرد: برگزاری این جشنواره، پیوست فرهنگی پروژه عظیم مترو در کلانشهر شیراز است که می تواند در عرصه جهانی مورد توجه قرار گیرد.

بیات کشکولی از سوی دیگر خاطرنشان کرد: نگاه تلخ و شیرین کارتونیست های جهان به مترو به عنوان یک حمل و نقل سبز یک  فرصت جدید در حوزه فرهنگ سازی و استفاده از حمل و نقل عمومی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23521

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.