• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

آیین تحلیف و شکل‌گیری شورای ششم شهر شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 23251
  • 14 مرداد 1400 - 12:32
آیین تحلیف و شکل‌گیری شورای ششم شهر شیراز برگزار شد
اعضای جدید شورای اسلامی شهر شیراز در آیین تحلیف (سوگند) شرکت کردند و پنجشنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ بر ۱۳ کرسی‌ این دوره پارلمان شهری شیراز تکیه زدند.

این آیین با حضور مسئولان استاندار فارس ،نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و سایر مسئولان ارشد استان و شهرستان و در جلسه ای با ریاست فرماندار شیراز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز  در آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شوراهای اسلامی توفیقات خوبی در جهت تحقق اهداف اسلامی داشته و خواهند داشت.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: مشورت کردن روحیه می خواهد و ممکن است گاهی برخی عضو یک شورا باشند اما تک روی کنند؛مشورت این است که همه اعضا بدون پیش داوری سخنان همه را بشنوند و بهترین را انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: درباره شیراز باید با نگاه مشورتی تصمیم گرفته شود.توقع دارم از اعضای جدید شورای شهر شیراز که نگاه مشورتی خود را در مسایل فرهنگی از بنده دریغ نکنند و من نیز شنوای پیشنهادهای شما باشم.

آیت الله دژکام اظهارداشت: اعضای شورا باید اصل قضیه مشورت را جدی بگیرند و بر اسم این نهاد پایبند باشند.

امام جمعه شیراز گفت: امروز مراسم تحلیف دولت جدید نیز هست که امیدواریم هم دولت ،شوراها و شهرداران جدید به مردم و کشور خدمت کنند.

استاندار فارس نیز در این آیین گفت: اغلب مسئولان ارشد استان در اقدامی نادر به این مراسم آمدند تا این شورا با همدلی و هم افزایی در گام اول کار خود را آغاز کند.

عنایت الله رحیمی افزود: قطعا در طول چهار سال گذشته شهرداران،شوراها و دهیاران سراسر استان فارس خدمات خوبی برای این دیار داشته‌اند که باید از آنها تقدیر کرد.

وی ادامه داد: امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ نیز تحلیف شوراهای شهر و روستاهای سراسر استان برگزار خواهد شد که امیدواریم آنها از این فرصت خدمت استفاده و نظام اسلامی را بر پایه مردم سالاری دینی تقویت کنند.

وی اضافه کرد: مهمترین اقدام کنونی شورا انتخاب شهردار است که انتظار می رود شهرداری کارآمد انتخاب کنند که به نفع مردم و شهر باشد.

استاندار فارس با تاکید به اعضای جدید شوراهای سراسر استان که برنامه ریزی داشته باشند گفت: اعضای جدید شوراها به آینده‌ای به بلندای نگاه خود بنگرید و آسیب های گذشته را بشناسند که تکرار نشود و از نهاد شورا نیز صیانت کنند و منافع عمومی را به منافع خصوصی ترجیح دهند که این موضوع امر مهمی است که باید به آن توجه جدی شود.

وی اعلام کرد: من به عنوان نماینده عالی دولت در استان همیشه حامی شوراها بوده و هستم و از هر امر قانونی نیز حمایت می کنم.

استاندار فارس گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این شورا باید ساماندهی اطراف حرم مطهر حرم شاهچراغ (ع) باشد که انتظار می رود اعضای جدید ششمین دوره این شورا به این مهم دقت زیادی داشته باشند.

انتخابات سختی برگزار شد

فرماندار شهرستان شیراز هم در این مراسم گفت: نهاد انتخابات یکی از دستاوردهای مهم بشری و از مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی است، ۴۰ دوره انتخابات در کشور برگزار شده که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها امسال در شرایط ویژه ای برگزار شد که آن را متمایز از ادوار گذشته کرد.

محمدرضا امیری ادامه داد: شیوع  کرونا مواردی از قبیل مشارکت مردم؛همکاری نیروی انسانی و … را تحت تاثیر قرار داد و برای انتخاب قریب ۹ هزار نیروی اجرایی که کار برگزاری انتخابات را انجام می دهند در این دوره با قریب به ۱۵ هزار نفر تماس برقرار شد تا این کادر تامین شود.

وی اضافه کرد: وجود محدودیت‌های فراوان به دلیل کرونا هزینه‌های برگزاری انتخابات امسال را نیز افزایش داده بود.

فرماندار شیراز عنوان کرد: مردم شیراز در انتخابات امسال ۳۲ درصد مشارکت داشتند.

ابلاغ عضویت اعضای جدید شهر شیراز توسط فرماندار شیراز،دادستان این شهر و سایر مسئولان حاضر در جلسه به ترتیب به مهدی طاهری، محمدتقی تذروی،احسان اصنافی، ابراهیم حسینی، محمدحسن اسدی، محمد فرخ زاده، غلامعلی ترابی،مهدی نصیری، رضا محمدیان ،علی اکبر سلطانی، مسعود زارعی، افسانه خواست خدایی و علیرضا اسکندری داده شد.

در  این جلسه هیات رئیسه سنی معرفی و آیین ادای سوگند اعضای جدید شورای شهر انجام شد.

هیات رئیسه اصلی شورا برای یک سال آینده انتخاب شدند

در ادامه هیات رئیسه شورای شهر شیراز برای یک سال آینده انتخاب شدند که با رای اکثریت اعضای این نهاد ، مهدی طاهری بعنوان رئیس جدید شورای شهر شیراز انتخاب شد.

احسان اصنافی بعنوان نائب رئیس ،منشی اول افسانه خواست خدایی، مهدی نصیری بعنوان منشی دوم، علی اکبر سلطانی بعنوان سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز انتخاب شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23251

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.