• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4
دکتر جعفر قادری در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس؛

شرکت های حمل و نقل تقویت شوند / از سوق دادن رانندگان به مسائل حاشیه‌ای پرهیز شود

  • کد خبر : 2291
  • 04 اردیبهشت 1399 - 19:12
شرکت های حمل و نقل تقویت شوند / از سوق دادن رانندگان به مسائل حاشیه‌ای پرهیز شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس؛ نسشت صمیمی بررسی مشکلات حمل و نقل استان با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، دکتر جعفر قادری منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ حمیدی رئیس سازمان بسیج کارگری فارس و نمایندگان […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس؛ نسشت صمیمی بررسی مشکلات حمل و نقل استان با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، دکتر جعفر قادری منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ حمیدی رئیس سازمان بسیج کارگری فارس و نمایندگان کانون ها و انجمن صنفی رانندگان بخش کالا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در ابتدای این نشست ضمن تشکر از دکتر قادری بابت حضور و پیگیری دغدغه ها و مشکلات رانندگان گفت: انشالله با پیگیری نمایندگان بتوانیم گامی در بهبود و کاهش مشکلات بخش حمل و نقل استان برداریم.

مهندس سیاهپور،در ادامه با اشاره اینکه ۲۵۰ شرکت حمل بار و ۱۱۳ شرکت حمل مسافر در استان فارس وجود دارد افزود: ۳۶ هزار ناوگان حمل بار در استان فعالیت دارند که تقریبا ۱۰ درصد کامیون های سطح کشور را تشکیل می دهند .

وی تصریح کرد: ۵۶ هزار نفر راننده فعال بخش حمل و نقل کالا در حال ارائه خدمات حمل و نقلی هستند و در بخش مسافر نیز سه هزار و ۵۰۰ ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری بین شهری در استان وجود دارد که حدود ۷ هزار راننده مسافر در استان فارس هدایت این ناوگان ها را برعهده دارند.

مهندس سیاهپور در مورد بهبودی برخی از مشکلات رانندگان گفت: با رخ دادن تخلفات برخی از مشکلات احصا شد که بازریاب های شرکت ها یا به اصطلاح عامیانه دلال ها، یکی از موضوعاتی بودند که با دریافت پورسانت های ۲۵ الی ۳۰ درصد از مبلغ نهایی حمل بار باعث ایجاد مشکل بین راننده و شرکت می شدند که با شفاف سازی بین راننده و شرکت در بارنامه و پیگیری ها مداوم این مسائل در استان فارس حل شد.

وی اضافه کرد: یا استفاده از فناوری های نوین و الکترونیکی شدن خدمات اگر ارتباطات ناسالم و فساد انگیزی در بخش حمل و نقل وجود داشته، برطرف شده است.

به گفته مهندس سیاهپور یکی از دغدغه رانندگان افزایش قیمت حمل و بیمه بوده که قیمت حمل باتوجه به مصوبه شورای عالی ترابری، سالانه بر اساس شاخص تن بر کیلومتر تعیین می شود و در مسئله بیمه به صورت خویش فرما می باشد.

وی افزایش قیمت ناگهانی و چندصد برابری برخی قطعات یدکی وسایل نقلیه را به دلیل وجود واسطه های زیاد یکی از دغدغه های اصلی رانندگان توصیف کرد و گفت: در خواست ما این است تا با تصویب قانونی در مجلس با شفاف سازی، متولی امر که ما هستیم بتوانیم پاسخ مراجعه کنندگان را در مورد روند تولید و توزیع این قطعات داشته باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس خواستار بازبینی و اصلاح در برخی قوانین قدیمی از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد.

دکتر جعفر قادری منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه تولید بدون حمل و نقل امکان پذیر نیست اظهار داشت: تولید نیازمند تامین مواد اولیه و حمل محصول خروجی از کارخانه به مراکز مصرف است اگر در قوانین و مقرارات و امور اجرایی مسائل تنظیم و هماهنگ نشود بیشترین ضربه به عرصه تولید وارد خواهد شد.

وی در ادامه یکی از مشکلات در کشور را سهم بخش خدمات و توزیع در پرداخت مبلغ تمام شده توسط مصرف کننده دانست و بیان کرد: این نسبت به کسانی می رسید که در توزیع کالا و در جابجایی نقش کلیدی دارند. متاسفانه ایرادات اساسی و کلیدی داریم که بخشی از قابل حل است و با ورود بخش فناوری اطلاعات روند حل مسائل تسریع می شود.

دکتر قادری با تاکید بر استفاده درکنار هم بودن بخش سنتی و فناوری اطلاعات نوین گفت: بخش های سنتی را تقویت شود و باعث بشود هزینه ها کاهش پیدا کند و در استان فارس مشکلات بسیاری در این موضوع داریم.

وی تصریح کرد: سهم استان ما در حمل و نقل کشور سهم قابل توجه ای است اما در تولید بار سهم قابل توجهی نداریم و باید تلاش بر روی تقویت این موضوع قرار بدهیم.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: در طی جلساتی با وزارت راه کشور سعی بر این بوده تا کمربندی شهر ها و آزاد راه ها را برای تسهیل در عبور واحد حمل و نقل و عبور نکردن کامیون ها از شهر داشته ایم. شیراز تنها کلانشهری است که رینگ اول کمربندی هم تکمیل نشده است و در حال رایزنی هستیم تا این مشکل برطرف شود.

وی ضمن تاکید بر ظرفیت استان فارس در تولید بار گفت: استان ما با وجود ظرفیت مواد معدنی در رتبه سوم کشور هستیم و ما باید در بخش معدنی واحد بزرگ تولیدی ورود داشته باشیم و نباید به واحد های کوچک سیمان و بعضا فولاد اکتفا کرده ایم.

دکتر قادری اضافه کرد: زیر ساخت ها باید در توسعه صنعتی تقویت شود تا بتوانیم ظرفیت های سرمایه گذاری در استان را توسعه بدهیم تا امکان تولید بار فراهم باشد.

وی با اشاره به تقویت شرکت های حمل و نقل اظهار داشت: شرکت ها باید تقویت گردد و راننده باید کار رانندگی اش را انجام دهد نه به دنبال مسائل حاشیه ای سوق داد شود.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سختی کار و شغل رانندگان گفت: شغل راننده ها جز مشاغل پرخطر است و باید در قانون دیده شود. ما انشالله مسائل اساسی که در حل مشکلات موثر است قول میدهیم مسائلی که منعکس می کنید آن را پیگیری کنیم.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان شرکت ها و انجمن صنفی رانندگان به ابراز نقطه نظرات خود در زمینه حمل و نقل و امور مربوط به رانندگان پرداختند.​

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2291

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.